Pasak tarnybų, du žmonės buvo sužeisti per oro linijų „Caspian Airlines“ lėktuvo „McDonnell Douglas MD-83“ avarinį nusileidimąBandare Mahšahro mieste, esančiame naftos turtingoje pietvakarių Chuzestano provincijoje.
„Atskridęs į Mahšahro oro uostą pilotas per vėlai nutupdė orlaivį, todėl šis nepataikė ant tako“, – transliuotojas citavo Chuzestano provincijos civilinės aviacijos valdybos vadovą Mohammadrezą Rezaeią.
Tuomet „orlaivis nulėkė nuo tako ir sustojo prospekte“ šalia oro uosto, sakė pareigūnas.
Kaip matyti Irano civilinės aviacijos naujienų agentūros vaizdo įraše, priblokšti keleiviai ramiai paliko orlaivį su rankiniu bagažu pro dvejas duris – esančias šalia pilotų kabinos ir virš lėktuvo sparno. Skrydžio palydovė šaukė keleiviams, kad šie ramiai išeitų, o kitas įgulos narys prisijungė priėjo prie jos ant sparno.
„Patekome į avariją, bet nenukentėjome, – vaizdo įraše persų kalba teigė vienas iš keleivių. – Mano ranka dreba.“
Provincijos oro uosto direktorius Mohammadas Reza Rezanianas pareiškė, kad visi keleiviai buvo saugiai palydėti iš lėktuvo, skridusio iš Irano sostinės Teherano, esančio maždaug už 610 km į šiaurės rytus nuo Mahšahro. Lėktuve buvo 136 keleiviai ir aštuoni įgulos nariai, pranešė valdžios institucijos.
Lėktuvu skridęs valstybinės televizijos reporteris sakė, kad vienas lėktuvo „galinis ratas atitrūko – matėm, kad jis liko gulėti ant tako“. Pasak jo, lėktuvas prieš sustodamas čiuožė be važiuoklės.
Irano civilinės aviacijos valdyba nurodė, kad „incidento priežastys tiriamos“.
Panašu, kad buvo vos išvengta tragedijos: vaizduose iš įvykio vietos matyti, kad lėktuvas buvo sustabdytas netoli nuo gyvenamos teritorijos. Lėktuvas taip pat vos neįsirėžė į svarbų greitkelį, jungiantį Mahšahrą su Imamo Khomeini uostu.
10-o dešimtmečio viduryje pradėtas eksploatuoti „McDonnell Douglas MD-83“, vieną salono taką turintis „darbo jautis“, Vakaruose beveik nebenaudojamas komerciniams reisams. Oro bendrovė „American Airlines“ rugsėjį atsisakė savo paskutiniojo MD-80 lėktuvų parko.
Pirmadienį Irane avarinį nusileidimą atlikęs lėktuvas, įregistruotas kaip EP-CPZ, buvo senesnis nei 25 metų. „Caspian Airlines“ jį eksploatuoja nuo 2012-ųjų rugpjūčio, o anksčiau orlaivį naudojo Prancūzijos, Kanados, JAV, Kolumbijos, Burkina Faso ir Ukrainos oro linijos.
Šiitiška respublika planavo atnaujinti savo pasenusį lėktuvų parką, kai 2015 metais buvo sudaryta istorinė sutartis su galingosiomis valstybėmis, kuria Teherano branduolinė programa buvo suvaržyta mainais į ilgalaikių sankcijų sušvelninimą.
Tačiau JAV prezidentui Donaldui Trumpui 2018 metais išvedus Vašingtoną iš šios sutarties ir atnaujinus skaudžias ekonomines sankcijas, Iždo departamentas atšaukė bendrovėms „Boeing“ ir „Airbus“ išduotas licencijas parduoti orlaivių Iranui.
Iranas pastaraisiais dešimtmečiais patyrė daugybę rimtų aviacijos katastrofų, senstant jo lėktuvų parkui. Viena iš tokių nelaimių įvyko 2009 metais sudužus sovietmečiu pastatytam „Caspian Airlines“ laineriui „Tupolev Tu-154M“ pakeliui iš Teherano į Armėniją. Tyrėjai mano, kad dėl variklio gedimo lėktuvo uodegoje lakūnai neteko kontrolės, todėl laineris dideliu greičiu įsirėžė į žemę. Tąsyk žuvo visi 168 orlaivyje buvę žmonės.