Visai neseniai išgirdome apie JAV kariškių planus gamintis degalus iš jūros vandens, o dabar D. Britanijos bendrovė pranešė pirmoji pasaulyje susintetinusi juos iš... oro.
Nedidelė D. Britanijos bendrovė „Air Fuel Synthesis“ pranešė nuo rugpjūčio mėnesio, kai pradėjo veikti jos išrastas įrenginys, gaminantis skystus degalus iš anglies dvideginio ir vandens garų, tokiu būdu pagaminusi 5 litrus skystų degalų. Apie tai pranešė britų dienraštis „The Independent“.
Bendrovė tikisi per 2 metus pradėti eksploatuoti kur kas našesnį įrenginį, galintį gaminti po 1 toną degalų per dieną. Nors toks degalų gamybos būdas kol kas tik tobulinamas, o šiam procesui būtina elektros energija, „Air Fuel Synthesis“ tikisi ateityje naudoti elektrą, pagamintą iš vėjo ar bangų energijos.
Pasak „Air Fuel Synthesis“ vykdomojo direktoriaus Peterio Harrisono, iš oro paimtas anglies dvideginis ir iš vandens išgautas vandenilis bendrovės specialistų sukurto technologinio proceso metu verčiamas skystais degalais, tinkamais naudoti šiuolaikiniuose benzininiuose varikliuose, pridedant tuos pačius priedus, kurie naudojami gaminant benziną naftos perdirbimo įmonėse.
Technologinio proceso metu oras maišomas su natrio hidroksidu, po to iš susidariusio natrio karbonato elektrolizės būdu išskiriamas grynas anglies dvideginis. Jis reaguoja su iš vandens elektrolizės būdu gaunamu vandeniliu, taip sudarydamas angliavandenilių mišinį. Keičiant reakcijos sąlygas galima išgauti skirtingas norimo skysto kuro rūšis, sakoma pranešime. Tokiu būdu pagamintus skystus degalus galima pilti tiesiai į benzino bakus pridedant atitinkamų priedų, arba tiesiogiai maišyti su dyzelinu, benzinu arba aviaciniu žibalu.
Pasak ekspertų, anglies dvideginio ištraukimas iš atmosferos pramoniniu būdu laikomas vadinamosios „žaliosios ekonomikos“, stabdančios klimato šiltėjimą, pagrindu. O jei būtų rastas efektyvus būdas, kaip iš atmosferos paimtas anglies dvideginio dujas būtų galima perdirbti į šiuolaikinių variklių naudojamus degalus, kuriems gaminti iki šiol naudojama nafta, tai galėtų sukelti tikrą revoliuciją energetikoje ir aplinkosaugoje.
Manoma, kad iš pradžių „Air Fuel Synthesis“ išrastu būdu pagaminti skystieji degalai bus maišomi su įprastiniais. Pasak leidinio, kol kas anglies dvideginio ištraukimo iš atmosferos procesas dar nėra pakankamai efektyvus, kad tiktų komerciniam naudojimui. Tačiau, pasak specialistų, kiekviena nauja technologija iš pradžių būna pernelyg brangi masiniam naudojimui, tačiau ilgainiui jos savikaina staigiai sumažėja.
Šiaip ar taip, „Air Fuel Synthesis“ išradimas verčia drąsiau žvelgti į energetikos ateitį po naftos eros pabaigos.