Paskutinė patikra ir naujausias Kauno technologijos universiteto Elektros ir elektronikos fakulteto studentų ir dėstytojų kūrinys – elektrokopteris – drono ir sraigtasparnio hibridas, paruoštas skrydžiui.
Studentai prikabina dvi automobilines vaistinėles ir demonstruoja, kaip sėkmingai skraidyklė kyla į orą. Tiesa, krovinys lengvas, o elektrokopteris gali gabenti ir sunkesnius – bent apie 10 kilogramų sveriančius iki pusmetrio skersmens daiktus: „Su šiuo elektrokopteriu galima gabenti defibriliatorių ir ne tik jį, bei kitus sunkesnius daiktus, kurie gali būti naudingi kritiniais atvejais.“
Įrenginys dronų laboratorijoje gimė per dvejus metus. Jį kurti pradėjo dar per karantiną, o dabar sumanymas įgavo visai kitą prasmę – sako toks prietaisas gali ne tik pakeisti maisto išvežiotojus, pagelbėti medikams, atgabenant įrangą, ir net karo atveju tiekti šovinius ar kitą amuniciją.
„Ir karo tema galėtų pasitarnauti, tą pačią mediciną, nes mieste yra vietų, kur transportas negali imti ir privažiuoti, o čia tiesiog pakyli ir esi vietoje gan per trumpą laiko tarpą“, – aiškina studentas Deimantas Dovidonis.
„Šitas elektrokopteris gali nuskristi 2 kilometrus nuo piloto, jo maksimalus greitis apie 30 km/h, o maksimalus aukštis nuo 30 iki 50 metrų“, – kalba projekto vadovas Arvydas Tomkus.
Studentai atvirauja, kad jį kuriant teko įveikti ne vieną iššūkį.
„Kai jį tik sukūrėme teko tikrinti ir juodąją dėžę, kur pastebėjome, kad yra iš aplinkos daug triukšmų“, – pasakoja D. Dovidonis.
Konstruoti įrenginį padėjo ir gimnazistai, dar besiruošiantys studijuoti inžineriją.
„Teko prisidėti prie variklių valdymo, variklių testavimo ir variklio testavimo sistemos kūrimo. – Sunku? – Reikėjo pamąstyt, bet pavyko“, – kalba gimnazistas Andrius Pagodinas.
Dėstytojai sako, kad šis elektrokopteris – unikalus.
„Mes turime kvadrakopterio greitį, lankstumą, bepilotiškumą ir plius sraigtasparnio galimybę pakelti didelius krovinius. Tai įdomu. Mūsų mokslininkų grupė, pateikėm patentavimui, mes tikimės, kad neatsiras konkuruojančių sprendimų“, – teigia KTU Elektros ir elektronikos fakulteto dėstytojas Mindaugas Žilys.
Kūrėjai jau kalba ir apie šios skraidyklės perspektyvas.
„Perspektyvos didelės, ypač žiūrint į žaliąją energiją, nes du pagrindiniai sraigtai, jie ateityje galėtų būti pakeisti vandenilio vidaus degimo varikliu arba likti elektriniai varikliai, ir taip sukuriama didesnė keliamoji galia, ir dronas gali nuskristi toliau“, – sako A. Tomkus.
Tad ateityje patobulintu prietaisu tikimasi oru saugiai gabenti iki kelių tonų sveriančius krovinius ar net žmones.