Vien šiemet iš 5412 uždarųjų akcinių bendrovių (UAB) daugiau nei pusketvirto tūkstančio buvo registruota internetu. Mažųjų bendrijų (MB) įkūrėjai dažniau registruoja savo verslą internetu, mat iš 1557 MB 1342 buvo registruota internetu. Kaip portalui tv3.lt sakė valstybės įmonės Registrų centras Komunikacijos skyriaus vyresnioji specialistė Gražina Radzvilavičiūtė, elektroninėje savitarnoje šis dėsningumas laikosi jau kelis metus.
„Nuo 2010 m. gegužės, kuomet internetu galima steigti uždarąsias akcines bendroves, šiuo būdu iš viso įregistruota virš 23 tūkst. UAB. O nuo 2012 m. spalio, kai elektroniniu būdu galima steigti mažąsias bendrijas, taip įregistruota 5,4 tūkst. šių juridinių asmenų. Šiuo metu dauguma UAB ir MB yra registruojama internetu, elektroninėje Registrų centro savitarnoje. Pavyzdžiui, šiemet taip įregistruota 65 proc. UAB ir 86 proc. MB. Pernai – 68 proc. UAB bei 85 proc. MB, o 2013 m. – 62 proc. UAB ir 79 proc. MB”, - teigia ji.
Su sunkumais nesusiduriama
Teisinių dokumentų teikimas ir pildymas niekada nebuvo lengvas procesas, tačiau, pasak Registrų centro atstovo spaudai Aido Petrošiaus, nesusiduriama su sunkumais ar verslininkų klausimais, steigiant įmones.
„Dar nesusidūrėme su nusiskundimais sistema. Siūlyčiau patiems pabandyti įsteigti įmonę internetu, tačiau tada reikėtų iš anksto mokamai įregistruoti pavadinimą“, - džiaugiasi pašnekovas. Kaip teigia Registrų centro specialistai, namų darbai prieš įmonės registravimą beveik nereikalingi, mat tereikia turėti elektroninį parašą ir būsimosios įmonės pavadinimą laikinai įtraukti į Juridinių asmenų registrą.
Parašus galima rinkti elektroniniu būdu
Anot G. Radzvilavičiūtės, net ir reikalingą kaupiamąją sąskaitą po sėkmingo įmonės registravimo galima sukurti neišėjus iš namų.
„Tam, kad įsteigtumėte UAB ar MB internetu, reikia elektroniniu parašu prisijungus prie Registrų centro savitarnos pateikti ir pasirašyti elektroninį prašymą rezervuoti, t.y. laikinai įtraukti į Juridinių asmenų registrą, būsimosios įmonės pavadinimą. Gavus patvirtinimą, jog pavadinimas tinkamas, įmonės registraciją Registrų centro savitarnos sistemoje galima tęsti. UAB atveju reikalingą kaupiamąją sąskaitą taip pat atsidarysite Registrų centro savitarnos sistemoje”, - pasakoja specialistė.
Tiesa, pasak pašnekovės, jeigu steigiamos įmonės buveinę ketinama įregistruoti ne steigėjui priklausančiose patalpose, reikalingas jų savininko sutikimas, kuris elektroniniu parašu patvirtinimas ir pateikiamas Registrų centro savitarnoje.