Dėl visame pasaulyje gilėjančios finansų krizės vartotojai atideda planus įsigyti naujus mobiliuosius telefonus ir stengiasi sumažinti išlaidas mobiliajam ryšiui. Tokius faktus pateikia didžiausias mobiliųjų žaidimų ir programų portalas „GetJar“, atlikęs internetinę vartotojų apklausą įvairiose pasaulio šalyse.
Tyrimo metu nustatyta, kad net 78 proc. vartotojų įvairiose pasaulio šalyse dėl nepalankaus ekonominio „klimato“ atideda savo planus įsigyti naują mobilųjį telefoną. Panašus kiekis respondentų – 76 proc. – tvirtina, kad pasaulinė finansinė krizė veikia jų išlaidas mobiliojo ryšio paslaugoms.
„Žiniasklaidos pirmuosiuose puslapiuose skambantys ekonominio pavojaus varpai privertė vartotojus adekvačiai reaguoti planuojant savo išlaidas“, - sakė „GetJar“ įkūrėjas ir vadovas Ilja Laurs – „Artimiausius keletą mėnesių bus įdomu stebėti tolimesnes tendencijas ir pamatyti ar jos – tik trumpalaikė vartotojų panika, ar ilgalaikiai vartotojų elgsenos pokyčiai“.
Remiantis tyrimo duomenimis, daugiau kaip pusė respondentų savo išlaidų mobiliajam ryšiui dar nesumažino arba sumažino iki 10 procentų. Tačiau net ketvirtadalis vartotojų visame pasaulyje per pastaruosius 12 mėnesių mobiliosioms paslaugoms skyrė perpus mažiau lėšų, o dar apie septintadalis – maždaug 10-50 procentų mažiau.
Trečdalis respondentų, kurie per pastaruosius metus sumažino savo išlaidas mobiliajam telefonui, teigė tai padarę dėl ekonominės krizės, o 28 proc. respondentų pradėjo naudotis įvairiomis mobiliosiomis programomis tam, kad sumažintų savo išlaidas. Tokių programų pavyzdžiai galėtų būti susirašinėjimo greitosiomis žinutėmis programos „Cellity freeSMS“ ar „eBuddy“, kurios leidžia susirašinėti net 400-500 kartų pigiau nei SMS žinutėmis. Pokalbiams, ypač tarptautiniams, vis dažniau naudojamos VOIP tipo programos, kurios balsui perduoti naudoja duomenų perdavimo tinklus. Taip pat populiarėja nemokami žaidimai, nemokamos navigacijos programos, kaip „Google Maps For Mobile“.
„GetJar“ tyrimo metu buvo apklausta beveik 50 tūkst. vartotojų daugiau nei 104 šalyse. Apklausoje taip pat buvo tiriama, kokioms mobiliosioms paslaugoms vartotojai išleidžia daugiausia pinigų, nuomonė apie duomenų perdavimo kainas ir tai, kas iš tiesų moka už sąskaitas – patys vartotojai, jų tėvai ar darbdaviai. Išsamesnius rezultatus galite rasti oficialiame kompanijos „GetJar” tinklaraštyje „Mobile Attitudes” (http://www.mobileattitudes.org).