• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Patekę į techninę avariją vairuotojai jau gali nebepildyti popierinių deklaracijų blankų ir avarijos formalumus sutvarkyti internete. Draudikai tikisi, kad šis būdas bus greitesnis, paprastesnis ir leis išvengti daugelio klaidų, kurių iki šiol vairuotojai privelia.

Patekę į techninę avariją vairuotojai jau gali nebepildyti popierinių deklaracijų blankų ir avarijos formalumus sutvarkyti internete. Draudikai tikisi, kad šis būdas bus greitesnis, paprastesnis ir leis išvengti daugelio klaidų, kurių iki šiol vairuotojai privelia.

REKLAMA

Žirmūnų mikrorajonas Vilniuje, vidurdienis. Mašinų daug ir dvi mašinos nesilaikė saugaus atstumo ir įvyko avarija. Susidūrimas nedidelis, tad vyrai patys pildo eismo įvykio deklaraciją.

Šie vairuotojai dar nežino, kad įvykio deklaracijas jau gali užpildyti ir išmaniuoju telefonu. Draudikų biuras kartu su draudimo bendrovėmis vairuotojams jau siūlo specialią deklaraciją internete.

„Daugelis paslaugų keliasi į elektroninę erdvę, popieriai, eilės, gyvas bendravimas trunka, atima laiko ir pastangų. Elektroniniu būdu paprasčiau tą daryti. Elektroninė erdvė leidžia žmogui ištiesti pagalbos ranką, vedlio ar kitais būdais kaip teisingai, tinkamai pateikti informaciją“, – sako Draudikų biuro direktoriaus pavaduotojas Tomas Rudzkis.

REKLAMA
REKLAMA

Internetinėje programėlėje reikia suvesti tokius pačius duomenis kaip ir popierinėje deklaracijoje: įvykio dalyvių ir jų automobilių duomenis, aprašyti vietą ir įvykio aplinkybes. Jei pildoma jau anksčiau prisiregistravus prie sistemos, informacija apie jus ir automobilį būna užpildoma automatiškai. Įvykio dalyviai gali pasirinkti, pildyti bendrą deklaraciją viename telefone, ar kiekvienas atskirai, po ko abi deklaracijos biure sujungiamos į vieną. Taip pat programėlė prašo įkelti štai tokias nuotraukas iš įvykio vietos, kad draudikams būtų lengviau įsivaizduoti įvykio eigą, pasitikrinti įvykio kaltininką ir padarytą žalą.

REKLAMA

„Yra labai svarbu, fotografijos padeda greičiau ir tiksliau nuspręsti, kaip viskas įvyko, kokie sugadinimai. Padeda greičiau nukentėjusiam gauti žalos atlyginimą“, – pasakoja T. Rudzkis.

Viena dažnesnių vairuotojų klaidų, kurią padaro pildydami štai tokią deklaracija popieriuje, yra vieta, kur reikia pasirašyti avarijos kaltininkui. Neatidūs vairuotojai pasirašo ten, kur turi pasirašyti tik kaltininkas. Po to tenka papildomai aiškintis ir įrodinėti, kad kaltę pripažino per klaidą.

REKLAMA
REKLAMA

Draudikai viliasi, kad telefonu užpildyta deklaracija vairuotojams patiks ir palengvins draudimo formalumus abiem pusėms- vairuotojams ir draudikams.

„Nemažai atvejų yra, kai visiškai nepiešiama įvykio schema ar nupiešiama neteisingai. Tai vėliau gali apsunkinti įvykio aplinkybių tyrimą. Jei nepažymimi eismo ženklai susidūrimo vietoje, būtų patogiau schemą atvaizduoti naudojantis elektronine deklaracija“, – teigia „Gjensidige“ žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu apie įvykį turi pranešti kaltininkas ir nukentėjęs asmuo. Jei elektroninė forma užpildoma, pakanka, kad praneštų nukentėjęs asmuo, o kaltininkui pranešinėti nereikia, kadangi mes turime visus reikalingus duomenis apie jį ir įvykį“, – kalbėjo „Lietuvos draudimo“ žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Beje, jau pirmąją programėlės veikimo dieną 6 avarijas jų dalyviai deklaravo elektroniniu būdu. Tai, žinoma, dar nedaug, mat kasdien Lietuvoje vidutiniškai įvyksta po 200 įvykių, kurių dalyviai pildo deklaracijas.

Kiek lietuvių ryšis naudotis elektronine eismo įvykio deklaravimo programėle, draudikai prognozuoti nesiryžta ir tikina, kad vairuotojams leis patiems pasirinkti pagal patogumą, pildyti elektroninę ar popierinę deklaraciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų