Tad kas šiame modelyje naujo? Iš pirmo žvilgsnio – nieko, ko nematėme anksčiau. Priekinėje automobilio dalyje pūpso keturių cilindrų variklis su turbina, varantieji ratai – visi keturi, pavarų dėžė – mechaninė arba automatinė. Ryškesni pokyčiai išryškėja, kai pradedate gilintis į detales. Tad nuo jų ir pradėkime.
Nuo šiol „Golf R“ turės jau ketvirtos kartos „EA888“ variklio iteraciją. Tai reiškia, jog nuo šiol „Golf R“ pasiūlys 320 arklio galių (esant 5500-6500 aps/min.) ir 420 Nm sukimo momentą (esant 2000-5800 aps/min.). Nors šie parametrai neatrodo labai įspūdingai, tačiau mes labiausiai tikimės, jog „Volkswagen“ inžinieriams pavyko išlaikyti įvairius sūkius mėgstančio variklio savybę.
Liūdniausia žinia yra ta, jog Europos rinkai skirtas „Golf R“ nebus siūlomas su mechanine pavarų dėže. Kodėl? Greičiausiai todėl, kad europiečiai dažniau rinkdavosi analogą su „DSG“ dėže. Be abejonės, nemažą įtaką padarė ir griežti taršos reikalavimai, dėl kurių modelis su mechanine pavarų dėže negalėjo praeiti sertifikavimo proceso.
Tuo tarpu septynių laipsnių, dvigubą sankabą turinti pavarą dėžė turėtų teikti ne ką mažiau malonumo, mat „Volkswagen“ pakoregavo pavarų perdavimo skaičius ir paaštrino pavarų perjungimo procesą. Šių optimizacijų dėka „Golf R“ dabar iki 100 km/val. įsibėgės per 4,7 sekundės. Verta pridurti, jog „Volkswagen“ ir toliau siūlys užsisakyti „Akrapovič“ išmetimo sistemą, pagamintą iš titano. Nors šios firmos išmetimo sistema nepridės daugiau galios, tačiau ji padės atsikratyti 7 kilogramų viršsvorio.
Kaip ir anksčiau, sportiškiausias „Golfas“ naudos „Haldex“ keturių varančiųjų sistemą. Didžiausia naujovė yra ta, jog kartu su šia sistema atkeliaus naujas galinis diferencialas, kuris, esant poreikiui, gali į bet kurį galinį ratą siųsti iki 100 procentų variklio išvystomo sukimo momento. Ši šauni ypatybė turėtų „Golf R“ suteikti kitokį, žaismingesnį valdymo balansą negu jo pirmtakai.
Sustabdyti šį įsisiautėjusį maištininką padės stabdžių sistemos elementai, kuriuos „Volkswagen“ pasiskolino iš „Golf GTI Clubsport“. Tiek priekyje, tiek gale rasime 357 mm skersmens stabdžių diskus, kuriuos gaus stabdžių apkabos su dvejais stūmokliais. Įdomu yra tai, jog ši konfigūracija leido nuo kiekvieno rato numesti 600 gramų antsvorį.
Kaip ir anksčiau, „Volkswagen“ siūlys rinktis iš dviejų ratų dydžių. Standartinis „Golf R“ modelis bus apaunamas 18 colių skersmens ratlankiais bei „Bridgestone“ arba „Goodyear“ guma. Tuo tarpu 19 colių skersmens ratlankius turintys modeliai gaus gerokai rimtesnes padangas – „Michelin Pilot Sport Cup 2“. Vis dėlto, norint gauti šį priedą, iš pradžių turėsite užsisakyti „R-Performance“ paketą, kuris pridės 19 colių skersmens ratlankius, „Clubsport“ modelyje matytą galinį spoilerį, 270 km/val. siekiantį maksimalų greitį ir du papildomus važiavimo režimus: „Niurburgringo“ ir „Drifto“. Pasirodo, naudojant „Niurburgringo“ režimą... Niurburgringe, naujos kartos modelis šią trasą įveikia 17 sekundžių greičiau negu pirmtakas.
Tad kiek gi kainuos šis karštasis hečbekas? Bent jau Vokietijoje, sportiškiausia „Golf“ versija kainuos nuo 50 tūkst. eurų.
Lietuvoje „Volkswagen Golf R“ išankstiniai užsakymai prasidės dar šiemet.