Vykdydama projektus pagal ES finansuojamą priemonę „Naujos galimybės“ per kelis metus pagardų gamintoja UAB „Vesiga“ ženkliai padidino eksporto apimtis. Šiuo metu jau 20 proc. produkcijos iškeliauja į Vakarų Europą bei Skandinaviją.
Skiriasi receptai
„Šiuo metu vykdome jau trečią projektą pagal priemonę „Naujos galimybės“. Tai išties labai palengvina naujų rinkų paiešką. Po pirmojo projekto mūsų eksportas išaugo 28 proc., o po antrojo – beveik 40 proc.“, - sako „Vesigos“ Eksporto pardavimų skyriaus vadovas Saulius Šeštakauskas.
Pasak bendrovės eksporto vadovo, kaip paveiks bendrovės eksportą šiuo metu vykdomas projektas „UAB „Vesiga“ eksporto plėtra Vakarų Europos rinkose“ kol kas dar sunku prognozuoti. Projekto įgyvendinimas pradėtas 2012 metų rugpjūčio pradžioje, o realius rezultatus galima pamatyti tik po penkerių metų. „Jei parodoje užmezgame kontaktą, tai sutartis sudaroma ne anksčiau kaip po metų, tiek laiko trunka derinimas“, - sako S. Šeštakauskas.
Derinamos ne tik sutarties detalės, bet ir paties produkto receptas. „Kiekvienoje šalyje yra savi reikalavimai, pirkėjų pripratimas. Tas pats kečupas vienoje šalyje turi būti liesesnis, kitoje tirštesnis, skiriasi net jo spalva. Vieninteliai produktai, kurie visoms šalims tinka tokie, kokius darome ir Lietuvos rinkai, tai mūsų ekologiškos linijos padažai“, - sako S. Šeštakauskas.
Kuria bendrą pavadinimą
Šiuo metu „Daumantų“ pagardų gamintojai savo padažus eksportuoja į Suomiją, Daniją, Vokietiją, Airiją, Angliją, Kiprą, Latviją, Slovėniją bei Švediją. Daugiausia produkcijos tenka Skandinavijos šalims, mat dėl nedidelio atstumo į šias šalis paprasčiausia eksportuoti.
Šiuo metu kiekvienoje šalyje UAB „Vesiga“ produkcija pristatoma su skirtingais prekės ženklais, o „Daumantų“ prekės ženklas skirtas tik Lietuvai. Pavyzdžiui, Suomijoje parduodamas majonezas ir salotų padažai pavadinti „Eldorado“, Vokietijos rinką padažai pasiekia su pavadinimu „Delikat“. Tačiau ateityje Vakarų Europos rinkose turėtų pasirodyti padažai vienu užsienio rinkoms skirtu pavadinimu.
Kaip sakė S. Šeštakauskas, vykdant projektus pagal prioritetą „Naujos galimybės“ daugiausia orientuojamasi į dalyvavimą tarptautinėse parodose, kuriose pristatoma „Vesigos“ produkcija, taip pat gaminta reprezentacinė medžiaga.
Šiuo metu „Daumantų“ pagardų gamintojų vykdomam projektui „UAB „Vesiga“ eksporto plėtra Vakarų Europos rinkose“ iš ES fondų skirta beveik 84 tūkst. litų. Projektą ketinama užbaigti 2013 metų spalio mėnesį.
Priemonė „Naujos galimybės“
Anksčiau pagal priemonę „Naujos galimybės“ bendrovė „Vesiga“ vykdė projektus „UAB „Vesiga“naujų eksporto rinkų paieška“ bei „UAB „Vesiga“ eksporto rinkų plėtra“. Šiems projektams įgyvendinti iš ES struktūrinių fondų skirta beveik 160 tūkst. litų.
Daugiau kaip 20 metų veikianti bendrovė „Vesiga“ vartotojams teikia „Daumantų“ prekės ženklo gaminius. Šiuo metu gamina daugiau kaip 100 pavadinimų produktus: majonezus, pomidorų padažus, kečupus, sojos padažus, garstyčias, adžiką, salotų užpilus.
Priemonė „Naujos galimybės“ skirta didinti įmonių produktyvumą, skatinti įmones aktyviau ieškoti užsienio partnerių ir didinti pardavimą užsienio rinkose. Pagal priemonę iki 55 proc. intensyvumu remiamas įmonės ir jos produkcijos pristatymas užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose, kontaktų mugėse, verslo misijose (kūrybinių industrijų atveju, papildomai ekspozicijose, festivaliuose, madų šou),įskaitant pristatymui reikalingos rinkodaros medžiagos parengimą, planuojamų eksportuoti gaminių ir paslaugų sertifikavimą.
Ūkio ministerija www.ukmin.lt
Užsakymo Nr. 2705