LNK laidos „Ne vienas kelyje“ kūrybinė grupė tęsia reportažų ciklą apie Estiją ir jos vairavimo tradicijas. Šį sekmadienį 17 val. žiūrovų laukia intriguojantis reportažas apie naująsias estų Kelių eismo taisykles.
„Sužinoję kai kuriuos jų punktus, mes buvome nustebę. Estijos svečiai vairuotojai, manau, bus šokiruoti, kai policininkai juos nubaus, – sako LNK laidos vedėjas Dainius Leonavičius. - Mat kai kurie Kelių eismo taisyklių punktai yra unikalūs. Nė vienos kitos Europos Sąjungos valstybės įstatymuose analogų nėra. Tad lietuviams, kurie nori automobiliu keliauti po šią šalį, taip pat reiktų žinoti naująsias Estijos kelių eismo taisykles“.
Kai kurių specialistų teigimu, Estijos įstatymų leidėjai šiek tiek perlenkė lazdą.
„Naujame įstatyme parašyta, kad važiuojant mieste tarp automobilių turi būti minimaliai dviejų sekundžių intervalas, užmiestyje – trijų. Tai ne šiaip teorija, ar patarimas, o reikalavimas. Pavyzdžiui mieste, važiuojant 50 km/h greičiu, atstumas tarp automobilių turi būti 28 metrai, t. y maždaug 6 automobilių ilgiai. Nemanau, kad tokie reikalavimai gali būti vykdomi. Tai – nelabai protingas kelių eismo taisyklių straipsnis, pagal kurį policija vairuotoją gali bausti“, – sakė advokatas Indek Sirsk.
Įstatyme sakoma, kad sėdynės galvos atrama turi būti galvos aukštyje, kad įvykus avarijai būtų išvengta sunkių sužeidimų. Kelių eismo taisyklių redakcijoje numatyta, kad, jei galva neliečia specialios atramos, policininkas gali bausti.
„Nežinia, ar visi lietuviai žino, kad Estijoje greičio ribojimo zonos galioja kitaip nei kitur. Mieste greičio ribojimo ženklas galioja iki kitos sankryžos arba iki kito ženklo, kaip ir visur, o štai užmiestyje ženklo galiojimo zona yra iki kito ženklo. Jei tame ruože yra sankryža, tai nereiškia, kad už jos - ženklo galiojimo zona baigiasi. Tai gudrybė, kurios užsieniečiai nežino“, - pasakoja iš Estijos grįžusi LNK laidos kūrybinė grupė.