• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Chevrolet“ šią savaitę turėjo rimtą progą iššauti šampano kamštį. Po ilgai trukusios erzinimo kampanijos, „Chevrolet“ galiausiai pristatė dinamiškiausiai pranašiausią „Corvette“ versiją – „Z06“. 
Nuo pat naujo tūkstantmečio pradžios, 2001 metais, kai „Chevrolet“ pradėjo rimtai žiūrėti į „Z06“ versijas, kaip į vidurinio piršto iškėlimą europietiškiems gamintojams, nors ir mažais žingsniais, bet užtikrintai judėjo link automobilio, galinčio lygiavertiškai kovoti su, pavyzdžiui, „Porsche“.

„Chevrolet“ šią savaitę turėjo rimtą progą iššauti šampano kamštį. Po ilgai trukusios erzinimo kampanijos, „Chevrolet“ galiausiai pristatė dinamiškiausiai pranašiausią „Corvette“ versiją – „Z06“. 
Nuo pat naujo tūkstantmečio pradžios, 2001 metais, kai „Chevrolet“ pradėjo rimtai žiūrėti į „Z06“ versijas, kaip į vidurinio piršto iškėlimą europietiškiems gamintojams, nors ir mažais žingsniais, bet užtikrintai judėjo link automobilio, galinčio lygiavertiškai kovoti su, pavyzdžiui, „Porsche“.

REKLAMA


Pokyčiai prasidėjo anksčiau
Daugelį metų „Chevrolet Corvette“ buvo projektuojama pagal klasikinį receptą. Varomieji ratai buvo galiniai, variklis būdavo sumontuotas virš arba už priekinės ašies. Nors šis receptas nėra blogas, anaiptol, tačiau daugelio amerikietiškų automobilių pavyzdžiai rodo, jog kai kurie gamintojai iš demokratijos lopšiu vadinamos šalies tiesiog neišsikeldavo ambicingesnio tikslo.
Vis dėlto, „Chevrolet“ į „Corvette“ pradėjo rimčiau žiūrėti sulig „C7“ modelio karta. Matote, pagal pirminį planą „C7“ turėjo pereiti prie itališkiems superautomobiliams būdingos komponuotės, kuomet variklis būna sumontuojamas kažkur šalia galinės ašies, tačiau dėl noro sumažinti ir taip brangaus projekto kaštus, šio sprendimo buvo atsisakyta.
Nepaisant to, „Chevrolet“ inžinieriai pagaliau gavo progą pademonstruoti tikrąjį „Corvette“ potencialą. Tam tikri dizaino elementai padėjo pagerinti aerodinamiką, oro paėmimo angos padėjo aušinti stabdžių sistemą, o pakabos sistemos buvo ištobulintos taip, jog galėtų suteikti didžiausią vairavimo malonumą, o ne jausmą, jog vairuoji sumažintą vilkiką, kaip kad būdavo su „C6“.
corvette-stingray-z06-01
Modernesnė negu anksčiau
2020-aisiais oficialiai debiutavusi absoliučiai nauja „C8“ modelio karta turi mažai ką bendro su savo pirmtakais. Išskyrus vardą ir laiko patikrintą atmosferinį variklį, „C8“ yra absoliučiai naujas automobilis.
Jeigu praktiškai visi „C8“ įpėdiniai naudojo linginę pakabą, naujas modelis turi europietiškesnę konfigūraciją: tiek priekyje, tiek gale rasime daugiasvirtės pakabos sistemas, kurios tokiame automobilyje suteikia žymiai daugiau pranašumų.
Be to, pirmą kartą per „Corvette“ istoriją automobilis nebėra siūlomas su mechanine pavarų dėže. Vietoje jos gamintojas siūlo 8 laipsnių, dvigubą sankabą turinčią transmisiją, už kurio sukūrimą reikėtų dėkoti specialistams iš „Tremec“. Tų pačių, kurie tokio pobūdžio pavarų dėžes teikia daugeliui superautomobilių gamintojų.
Naujoji „Chevrolet Corvette Z06“ žada būti lygiaverte „Porsche 911 GT3“ varžove
Lygino su „Ferrari“
„Chevrolet“ specialistams pristačius naują „Z06“ versiją, ne vienas iš jų neslėpė, jog šis modelis bando pranokti ne pačius naujausius, bet, jų nuomone, geriausius sportiškus automobilius visoje planetoje. Vienu iš jų buvo „Ferrari 458 Italia“, o ne „488 GTB“. Kodėl? Pasirodo, amerikiečiams labiau patinka atmosferinį variklį turintis „Ferrari“ modelis, o ne tas, kuris siautulingą akceleraciją siūlo į pagalbą pasitelkdamas turbokompresorių.
Pagrindinių konkurentų sąraše taip pat rasime „Ford Mustang GT350“ ir „Porsche 911 GT3“. Vėlgi, „Chevrolet“ galėtų bandyti pranokti „GT500“ arba „GT2“, tačiau „Chevrolet“ tikina, jog jiems labiau rūpi ne tik kaip greitai įveiksi vieną trasos ratą, bet kiek emocijų ir kokius pojūčius vairuotojui gali suteikti automobilis. „GT2“ yra visapusiškai greitesnis už „GT3“, tačiau tai nereiškia, jog pastarasis yra blogesnis.
Kad ir kaip bežiūrėtume, tačiau „Z06“ yra šiuolaikinio automobilių pasaulio anomalija. Inžinieriams reikėtų paploti už tai, jog sugebėjo sukurti atmosferinį variklį, ištobulinti vožtuvų mechanizmą gebantį atlaikyti 8600 aps/min. ir užtikrinti, jog jis bus patikimas ir ilgaamžis.
Naujoji „Chevrolet Corvette Z06“ žada būti lygiaverte „Porsche 911 GT3“ varžove
Džiuginančių priedų netrūksta
Kaip ir galėjote tikėtis, svarbiausia automobilio ypatybė – iš aliuminio pagamintas, „plokščią“ alkūninį veleną turintis, 5,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis. Net esant didžiausiu turbininių variklių gerbėju, 8600 aps/min. siekianti riba skamba tiesiog šiurpinančiai (gerąja prasme).
Be to, dvigubą sankabą turinti transmisija išliko absoliučiai standartine, o tai reiškia, jog ji gali atlaikyti žymiai didesnį sukimo momentą negu buvo galima pagalvoti iš pradžių. Vienintelis pokytis, kurį inžinieriai atliko – pakoregavo pavarų dėžės perdavimo skaičius. Šešios pavaros bus skirtos stulbinančiam pagreičiui, o septinta ir aštunta – kelionėms greitkeliu.
Standartinėje įrangoje būsiantys 20 colių skersmens priekiniai ir 21 colių skersmens galiniai ratlankiai yra didžiausi, kokie kada nors buvo montuojami ant serijinės „Corvette“.
Naujoji „Chevrolet Corvette Z06“ žada būti lygiaverte „Porsche 911 GT3“ varžove
Už jų „Chevrolet" sumontavo didesnius 370 mm skersmens stabdžių diskus priekyje ir 380 mm skersmens stabdžių diskus gale, kuriuos laiko šešių stūmoklių suportai, tačiau už papildomą sumą galima užsisakyti analogus iš anglies keramikos.
Techniškai „Z06“ mažai kuo skiriasi nuo įprastinės „Corvette". Nors, kaip galima nuspėti, gamintojas pakoregavo automobilio pakabos nustatymus, dėl kurių „Corvette“ geriau elgtųsi lenktynių trasoje, ir standartiškai įrengė „Magnetic Selective Ride Control 4.0“ sistemą.
Pastaroji vairuotojui leis koreguoti „Z06“ veikimo parametrus ir tokiu būdu leis automobilį pritaikyti pagal savo poreikius. Tai bus ypač aktualu lenktynių trasoje, kur „Chevrolet“ ir tikisi dažniausiai šią „Corvette Z06“ matyti.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų