Žvelgdami į naujos kartos A klasė – iškart suprasite, jog tai „Mercedes Benz“ šeimos narys. Iš „CLS“ paveldėta priekinė dalis ir iki mažiausių smulkmenų „išlaižytas“ kėbulas išlaikė praėjusios A klasės kartos siluetą. Vis dėlto, galinė dalis neatrodo itin Mersedesiškai, ypač galiniai žibintai, kurie, regis, atkeliavo iš korėjietiškų automobilių dizaino departamento.
Naujos kartos modelio ratų bazė buvo prailginta 30 milimetrų, automobilio kėbulas tapo 127 mm ilgesnis, o priekinių ratų tarpvežė buvo praplatinta 14 mm – šie keli esminiai pakeitimai leido padidinti interjero erdvę ir pagerinti automobilio stabilumą posūkiuose arba važiuojant itin dideliais greičiais. Be to, automobilio kėbulo aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažėjo nuo 0,27 iki 0,25.
„Mercedes Benz“ pristatydama naujos kartos modelį, ne vieną kartą pabrėžė, jog jis buvo sukurtas visiškai naujoje automobilių kūrimo būstinėje, kuri duris atvėrė 2016 metų rudenį. Tai yra beprotiškai milžiniška būstinė, kurioje vyksta automobilių kūrimo ir bandymo procesas. Šimtus milijonų eurų pareikalavusioje būstinėje galima atlikti net 70 skirtingų automobilio saugumo bandymų.
Naujoji A klasė nėra sukurta ant visiškai naujos platformos – atvirkščiai. Tai modernizuota „MFA“ vardu pavadinta platforma, ant kurios buvo sukurtas ir praėjusios kartos bestseleris.
Vis dėlto, inžinieriai modernizuodami „MFA“ platformą labai daug dėmesio skyrė vibracijų ir triukšmo lygio mažinimui, ir automobilio struktūros standumo didinimui.
Tuo tarpu automobilio pakabos struktūra – visiškai nauja. Naujoji A klasė bus gaminama su dvejomis skirtingomis pakabų konfigūracijomis. Pigiausios modelio versijos priekyje turės „MacPherson“ tipo nepriklausomą pakabą, o gale – torsioną, kuris atstoja tradicinių spyruoklių vaidmenį.
Tuo tarpu brangesnės, galingesnius motorus turinčios A klasės bus komplektuojamos su daugiasvirtė ( keturių svirčių) galine pakaba.
Jeigu žvelgdami į A klasės eksterjerą likote nusivylę, tuomet pažvelkite į A klasės interjerą – tai tikrų tikriausia revoliucija.
Reikia pripažinti, jog net ir pačios ištaigingiausios praėjusios kartos A klasės versijos negalėdavo pasigirti itin kokybiškomis apdailos medžiagomis vaizdu, kuri būtų būdingas „Mercedes Benz“.
Vokiečiai norėdami ištaisyti šią problemą, į mažąjį A klasę perkėlė C, E ir S klasės modeliuose matyto interjero apipavidalinimą. Įdomu yra tai, jog net ir pigiausios A klasės versijos bus komplektuojamos su dviem skaitmeniniais ekranais. Tai bus du 7 colių ekranai, tuo tarpu brangesnės versijos gaus 7 ir 10,2 colių arba du 10,2 colių ekranus.
„Mercedes Benz“ inžinieriai didžiuojasi, jog iš naujo sukurta interjero koncepcija leido padidinti erdvę pečiams, galvai ir kojoms. Be to, interjere daugiau erdvės turės ir Jūsų daiktai: duryse, centrinėje konsolėje esančios dėtuvės tapo gerokai didesnės, o bendras dėtuvių skaičius išaugo 29 litrais.
Bene ryškiausia A klasės naujovė – visiškai nauja informacijos ir pramogų sistema – „MBUX“. Viso gero „Command“, sveikas atvykęs „MBUX“.
„MBUX“ – tai nėra tik visiškai nauja sistema, kuri gamintojo teigimu, veikia sklandžiau ir greičiau. Ją taip pat bus galima valdyti liečiant centrinėje konsolėje esantį ekraną – privalumas, kurio „Mercedes Benz“ vairuotojai anksčiau neturėjo.
Variklių gamoje – visiškai naujų ir modernizuotų motorų kokteilis. Prieš pradedant vardinti variklių pajėgumas, reikėtų paminėti, jog kietųjų dalelių filtrą gaus ne tik dyzelinu, bet ir benzinu varomi jėgos agregatai.
Bazinis modelis – „A200“, turės turbininį „M282“ benzininį variklį, kurtą bendromis jėgomis su „Renault“. Tai – 1,33 litro darbinio tūrio, 163 arklio galias ir 250 Nm sukimo momentą išvystantis varikliukas. Palyginus su senuoju „M270“ – naujasis pasižymi 25 procentais didesniu efektyvumu, turi tiesioginio įpurškimo sistemą, kurio slėgis buvo pakeltas iki 250 barų, suspaudimo laipsnis padidintas iki net 10.6:1.
Kol kas, pati pajėgiausia versija su benzininiu motoru – „A250“, bus komplektuojama su „M260“ turbobenzininiu jėgos agregatu. Tai keturių cilindrų, dviejų litrų motoras, kuris išvystys 224 arklio galias ir 350 Nm sukimo momentą.
Dyzelinių variklių gamoje – „Renault“ jėgos agregatai. Tai 1,5 litro, 116 arklio galių ir 260 Nm sukimo momentą išspaudžianti širdis.
Netrukus modelių gamą papildys dar dvi modifikacijos: „A35 AMG“ ir „A45 AMG“. Tiek viena, tiek kita bandys įtikti sportiškų hečbekų gerbėjams.
KONKURENTAI
Iki šiol A klasė turėjo tik vieną, rimtesnį konkurentą - „Audi A3“. Žvelgiant į pardavimų statistiką, būtent „Audi A3“ kelia didžiausią galvos skausmą naujam „Mercedes Benz“ modeliui, tačiau apskritai – A klasė turėjo keturis pagrindinius konkurentus.
1 serijos BMW
Visapusiškai įdomus modelis dėl kelių priežasčių. Visų pirma – klasikinės komponuotės. Tai reiškia, jog 1 serijos „BMW“ yra vienintelis kompaktiškas hečbekas, kuris turi galinių varančiųjų ratų pavarą. Į tyrą vairavimo malonumą vertinančius vairuotojus orientuotas modelis skaičiuoja paskutinius gyvenimo metus.
Nors valdymo savybėmis „BMW“ savo varžovus pranoksta, tačiau pralaimi kitose kategorijose: interjero erdvės, bagažinės tūryje, pakabos komfortu ar interjero apdailos medžiagomis.
Audi A3
Iš dalies galima sakyti, jog tai yra ištaigingesnė „Volkswagen Golf“ versija tik su jam skirtu eksterjero bei interjero dizainu. Technologiškai – jis bus panašus į savo giminaitį iš „Volkswagen“ stovyklos, tačiau šio automobilio didžiausias išskirtinumas – fantastiški 5 cilindrų benzininiai motorai, kurie, deja, galimi tik „RS3“ versijose.
Volvo V40
Vienareikšmiškai – išbaigčiausias klasės automobilis, turintis tik vieną trūkumą – ne pačias įspūdingiausias dinamines savybes. Komforto, saugumo, patogumo ir apdailos medžiagų departamentuose „Volvo“ lenkia visus savo varžovus keliais šviesmečiais.
Alfa Romeo Giulietta
Pats seniausias A klasės konkurentas, kuriam labai trūksta modernios, dabartinę „Alfa Romeo“ filosofiją atitinkančios pamainos. Nepaisant šio modelio amžiaus, dabar gaminama „Giulietta“ pasižymi geresnėmis apdailos medžiagomis negu anksčiau gaminti modeliai, geresniu pakabos ir vairo stiprintuvo darbu bei dinamiškomis važiavimo savybėmis, kurios yra būdingos kiekvienam „Alfa Romeo“ modeliui. Be to – jis yra pigiausias modelis šioje kompanijoje.