Naujas Lietuvos prekės ženklas išrinktas birželio pradžioje, tačiau užsienyje Lietuvą reprezentuojančios įstaigos - Valstybinis turizmo departamentas bei Lietuvos turizmo plėtros agentūra - šio simbolio savo internetiniame puslapyje kol kas nenaudoja. Jos Lietuvą pristato senuoju ženklu - dobilu.
Reklamos ir dizaino paslaugų bendrovės „Protingi sprendimai“ sukurtas simbolis - Lietuvos formos daugiakampyje išsibarsčiusiosios raidės, sudarančios žodį „Lithuania“ - Lietuvos prekės ženklo konkursą laimėjo vasaros pradžioje. Jį jau naudoja kai kurios valstybės institucijos, pavyzdžiui, Vyriausybė.
Viešąjį konkursą naujam prekės ženklui sukurti rengė Turizmo plėtros agentūra. Žiniasklaidoje skelbta, kad bendra prekės ženklo projekto vertė siekia 1,14 mln. litų. Kūrybiniam projekto etapui skirta 214 tūkst. litų.
Pristatant naująjį ženklą jo kūrėjai tvirtino, kad jis pabrėžia Lietuvos teritorinį vientisumą ir stiprina nacionalinį identitetą. Tuo pačiu esą akcentuojama, jog Lietuva - kontrastinga ir dinamiška valstybė, kurios istorija kupina žinomų asmenybių, kultūra - ryškių menininkų, o sportas - garsių atletų.
Tačiau naujo prekės ženklo sukūrimo užsakovės šio kūrinio iki šiol nenaudoja. Turizmo departamento ir Turizmo plėtros agentūros internetinius puslapius „www.tourism.lt“, „www.travel.lt“ puošia senasis Lietuvos simbolis - dobilas.
Laikinai Valstybinio turizmo departamento direktorės pareigas einanti Nijolė Kliokienė tvirtino, jog taip atsitiko esą dėl to, kad naujojo šalies simbolio projektas oficialiai baigtas tik rugpjūčio pabaigoje, o svarbios priežasties ir galimybių atsikratyti senosios simbolikos kol kas tiesiog nėra.
„Prekės ženklo stiliaus knygą gausime tik artimiausiu metu. Tada informuosime visas institucijas ir pertvarkysime savo reprezentaciją puslapyje ir visą kitą medžiagą. Tai turėtų įvykti per mėnesį - du“, - po spaudos konferencijos, skirtos pristatyti Pasaulinės turizmo dienos renginiams, kalbėjo N.Kliokienė.
Tuo metu Vyriausybė naująjį prekės ženklą jau naudoja - jis kabo ant sienos spaudos konferencijoms skirtoje patalpoje ir kaskart užfiksuojamas vaizdinių žiniasklaidos priemonių.
Anot laikinosios Turizmo departamento direktorės, Ministrų kabinetas prie „Lietuvos - drąsios šalies“ simbolio perėjo dėl to, kad buvo rimta priežastis - Pekino olimpinės žaidynės. Tuo metu departamentui, iš kurio internetinio puslapio susidaryti nuomonę apie Lietuvą gali nemažai turistų, išskirtinio poreikio ir priežasties pradėti naudoti šį ženklą esą nebuvo.
N.Kliokienė teigė nemananti, kad keleto prekės ženklų naudojimas yra turistų ir lietuvių klaidinimas, kadangi, anot jos, senasis šalies simbolis siejamas su turizmu, o naujasis - su visa šalimi. Tad kol kas bus naudojami abu šalies ženklai: dobilas ir stilizuotas Lietuvos žemėlapis.
„Mes turime pasigaminę daug leidinių su senuoju ženklu - juk negalime jų išmest į šiukšlių kibirą. Tačiau Londono mugėje stendas jau bus dekoruotas nauju prekės ženklu“, - sakė N.Kliokienė.
Apie Lietuvos turizmo ir šalies įvaizdį užsienyje bus kalbama penktadienį vyksiančiame turizmo forume. Čia bus pristatyta turizmo įvaizdžio formavimo strategija, ekonominio įvaizdžio formavimas, teigiamo įvaizdžio formavimas užsienyje, prekės ženklo pritaikymas turizmui, Lietuvos turizmo įvaizdis užsienyje ir kita.
Per spaudos konferenciją Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos atstovės minėjo, kad Lietuvos prisistatymas užsienyje stiprėja - šiemet ji pirmąkart dalyvavo Patraukliausios Europos turizmo vietovės (EDEN - European Tourist Destination of Excelence) projekte, kur pristatyta patraukliausia šiųmetė Lietuvos vietovė - Žemaitijos nacionalinis parkas.