• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienį oficialiai registruotas įstatymo pakeitimo projektas, kuriuo siūloma nustatyti iš esmės du skirtingus su automobilių tarša susijusius mokesčius. Paskelbus dokumentą, aiškėja daugiau detalių, kas ir kiek mokės už savo automobilius. Be kita ko, numatoma, kad mokesčiai kasmet keisis priklausomai nuo infliacijos – kainų ir paslaugų didėjimo ar mažėjimo.

Ketvirtadienį oficialiai registruotas įstatymo pakeitimo projektas, kuriuo siūloma nustatyti iš esmės du skirtingus su automobilių tarša susijusius mokesčius. Paskelbus dokumentą, aiškėja daugiau detalių, kas ir kiek mokės už savo automobilius. Be kita ko, numatoma, kad mokesčiai kasmet keisis priklausomai nuo infliacijos – kainų ir paslaugų didėjimo ar mažėjimo.

REKLAMA

Nauju pavadinimu – Transporto priemonių taršos mokesčio – įstatymu bus keičiamas dabartinis apmokestinimo principas, kai mokestis mokamas kaskart automobilį registruojant.

Pagal naują projektą, vieną mokestį mokės lengvųjų (M1 ir N1) automobilių valdytojai tik pirmą kartą juos registruodami (jau turimiems automobiliams jis nebus taikomas).

Be vienkartinio registracijos mokesčio, kiekvienais metais reikės mokėti kitą mokestį – už naudojimosi mašina.

Mokestį mokės gyventojai ir įmonės, kurių automobilių CO2 išmetimai viršija 130 g/km. Už naudojimąsi mažesnės taršos automobiliais mokėti nereikės.

REKLAMA
REKLAMA

Mokėti teks ir kelis tūkstančius

Registracijos mokestis bus apskaičiuojamas automobilio išmetamą CO2 kiekį padauginus iš taršos mokesčio tarifo, koeficiento, ir indeksavimo koeficiento.

REKLAMA

Naudojimo mokestis bus apskaičiuojamas automobilio išmetamą CO2 kiekį (g/km) padauginus iš mokesčio tarifo ir koeficiento, leidimo dalyvauti eisme galiojimo dienų (pvz., jei automobilis bus nenaudojamas, mokesčio mokėti reikės mažiau), indeksavimo koeficiento ir padalinus iš mokestinio laikotarpio dienų skaičiaus (pvz., nusipirkus automobilį liepos 1 d., už jo naudojimąsi tais metais reikės mokėti pusę mokesčio).

REKLAMA
REKLAMA

Mokesčio tarifų dydis priklausys nuo automobilių išmetamo CO2 kiekio:

Mažiausia reikės mokėti, kai išmetamas CO2 kiekis 131-160 CO2 g/km, taikomas 1,10 Eur/g mokesčio tarifas registruojant automobilį pirmą kartą ir 0,28 Eur/g tarifas mokant už naudojimąsi juo.

Didžiausias – kai išmetamas CO2 kiekis bus 251 ir daugiau CO2 g/km. Tuomet bus taikomas 3,00 Eur/g mokesčio tarifas registruojant automobilį pirmą kartą ir 0,75 Eur/g tarifas mokant už naudojimąsi automobiliu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, jeigu norėtumėte iš Vokietijos atsivežti 2005 m. dyzelinį automobilį, kurio CO2 tarša yra 163 g/km, tai vienkartinis registracijos mokestis jums atsieis 824,78 euro (163 x 2,2 x 2,3=824,78). Kiekvienais metais už tokio automobilio naudojimą reikės mokėti dar 142,46 euro (163 x 0,38 x 2,3).

Taršos koeficiento dydis priklauso nuo naudojamos kuro rūšies ir Euro standarto (jei nėra duomenų apie Euro standartą, vertinami mašinos pagaminimo metai).

REKLAMA

Aplinkos ministerija skaičiuoja, kad minimalus mokesčio dydis pirmą kartą registruojant automobilį bus 115 eurų, o maksimalus mokesčio dydis 2258 eurai.

Minimalus mokesčio dydis už naudojimąsi transporto priemone bus 29 eurai per metus, o maksimalus – 564 eurai per metus.

Prognozuojama, kad pirmą kartą registruojant TP Lietuvoje per mėnesį vidutiniškai bus sumokama apie 2,5 mln. Eur į valstybės biudžetą, o mokant už naudojimąsi TP apie 143 mln. eurų.

REKLAMA

Galės nuskaityti nuo sąskaitos

Be kita ko, įstatymo projekte numatyta, kad mokesčio tarifai indeksuojami kiekvienais metais, taikant indeksavimo koeficientą, kuris nustatomas metų vartotojų kainų indeksą dalijant iš šimto ir dauginant iš 2.

Paprastai kalbant, jeigu kainos Lietuvoje per metus padidės 5 proc., tai automobilių taršos mokesčių tarifas išaugs 10 proc.

Tiesa, projekte numatoma, kad mokesčio tarifai indeksuojami nuo 2025 m. sausio 1 d. ir taikomi apskaičiuojant 2024 m. ir vėlesnių mokestinių laikotarpių mokestį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienkartinis registracijos mokestis Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) bus mokamas registruojant automobilį (dabar jį renka „Regitra“).

Nesumokėjus mokesčio, bus skaičiuojami delspinigiai, VMI jį galės ir išieškoti – pvz., nuskaičiuoti pinigus nuo sąskaitos.

Naudojimo mokestį reikės sumokėti pasibaigus metams iki kitų metų vasario 15 d. Pvz., jeigu įstatymo projektas bus priimtas ir įsigalios nuo 2023 m., tai už juos mokestį reikės sumokėti iki 2024 vasario 15 d.

Mokestis įskaitomas į valstybės biudžetą, iš jo surinktos lėšos bus naudojamos Darnaus judumo fondo priemonėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų