• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aplinkos ministerija įsitikinusi, kad Lietuvoje reikia įvesti automobilių taršos mokestį. Dyzeliniams mokestis siūlomas dvigubai didesnis nei benzininiams, mat jie labiau teršia kietosiomis dalelėmis. Kol kas raminama, kad iki Seimo rinkimų šio mokesčio nebus. Tačiau ekonomistai neatmeta, kad šis mokestis bus įvestas pritrūkus biudžete pinigų.

Aplinkos ministerija įsitikinusi, kad Lietuvoje reikia įvesti automobilių taršos mokestį. Dyzeliniams mokestis siūlomas dvigubai didesnis nei benzininiams, mat jie labiau teršia kietosiomis dalelėmis. Kol kas raminama, kad iki Seimo rinkimų šio mokesčio nebus. Tačiau ekonomistai neatmeta, kad šis mokestis bus įvestas pritrūkus biudžete pinigų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įvertinę Europos Sąjungos šalių patirtį, ekspertai siūlo lengvuosius automobilius apmokestinti pagal tai, kiek pagal gamintojo deklaraciją automobilis išmeta anglies dvideginio ir kietųjų dalelių. Automobiliui senstant mokestis nesikeistų. Benzininiams automobiliams mokestis siūlomas iki 160 € per metus, o dyzeliniams  - iki 300 €. Taigi už vidutinę, 2 litrų variklį turinčią benzininę mašiną, tektų mokėti apie 60 €, o už dyzelinę – apie 90 €.

REKLAMA

„Didesnis tarifas taikomas dyzeliniams automobiliams, nes jie teršia daugiau kietosiomis dalelėmis. Jos kenksmingos žmogaus sveikatai. Iš tarptautinės patirties matyti, kad ir Londone yra sprendimai riboti dyzelinių automobilių įvažiavimą“, - sako tyrimo autorius Edvinas Bulevičius.

Ekspertai mokestį už automobilių taršą ragina rinkti kartu su civilinės atsakomybės draudimu arba atliekant techninę apžiūrą. Naujojo automobilių mokesčio siūlymus Lietuvai autorius parengė pagal Švedijos ir Jungtinės Karalystės patirtį. Tik patys mokesčio dydžiai siūlomi atsižvelgiant į mūsų perkamąją galią. Tačiau daugumai vairuotojų ir iki šimto eurų siekiantis mokestis atrodo per didelis ir tiek mokėti sutiktų vos vienas kitas.

REKLAMA
REKLAMA

„Šita Vyriausybė iki Seimo rinkimų neturėtų planuoti. Diskusijoms reikia laiko, reikia įsitikinti, koks būdas reikalingas. Ir politiškai būtų nesavalaikė priemonė. Po 2-3 metų, mano nuomone, mokestis turėtų atsirasti“,- teigia aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas.

Kai kurių ekonomistų nuomone, nors valdžia tokį mokestį vadina taršos, labiausiai tikėtina jo paskirtis - papildyti biudžetą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nemanau, kad tai įvyktų iki rinkimų, bet po rinkimų pirmoje kadencijos pusėje prie mokesčio idėjos gali būti sugrįžta. Matome, kad jau vyksta pokiliminiai svarstymai“,- teigia ekonomistas Gitanas Nausėda.

Atsinaujinusių ginčų dėl mokesčio už taršą automobiliams šių elektromobilių savininkai klausosi visiškai ramiai. Jiems toks mokestis nenumatomas. Negana to, čia, Vilniaus centre, jiems netgi nereikia mokėti ir už elektrą.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų