Kurį laiką iš „Saab“ nebuvo girdėti jokių naujienų, o prisimenant tai, kiek triukšmo per pastaruosius porą metų sukėlė naujo savininko šiam švedų automobilių gamintojui paieškos, tai atrodo mažų mažiausiai neįprasta.
Šią savaitę „Saab“ vėl grįžta į naujienų pranešimų antraštes, kadangi naujasis savininkas, „National Electric Vehicle Sweden“ (NEVS), perėmęs didžiąja dalį kompanijos aktyvų po to, kai praėjusiais metais jai buvo paskelbtas bankrotas, pasirašė sutartį su Kinijos miestu Kvingdao.
Kvingdao miestas, kurio gyventojų skaičius siekia 9 milijonus arba maždaug tiek pat, kiek ir visos Švedijos, per savo investicinę bendrovę ketina investuoti į NEVS 2 mlrd. Švedijos kronų (307,3 mln. dolerių) ir įsigyti 22 proc. kompanijos akcijų.
Informacijos apie sandorio baigimo datą kompanija kol kas nepateikia, tačiau pranešė, kad ketina Trolheteno gamykloje Švedijoje surenkamus automobilius plukdyti į Kvingdao uostą, o kuomet toks transportavimo metodas bus visiškai išnaudojamas, statyti Kinijoje naują gamyklą.
NEVS ketina „Saab 9-3“ platformos pagrindu gaminti naują elektromobilį, kuris šiuo metu jau yra tobulinamas Kinijoje ir Japonijoje. Po praėjusį rugpjūtį įvykusio sandorio į naujojo „Saab“ savininko nuosavybę perėjo Trolheteno gamykla ir bandymų infrastruktūra kartu su visomis intelektualinės nuosavybės teisėmis į „9-3“ ir visiškai naują „Phoenix“ platformą, taip pat ir „Saab“ vardą. Trumpai tariant, naujasis savininkas gavo viską, išskyrus grifo galvą vaizduojantį logotipą.