• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Benzininių ir dyzelinių variklių draudimo tema sugrįžo į Europos Parlamento dienotvarkę. Nors beveik visi Europos Parlamento plenarinės sesijos metu kalbėję parlamentarai sakė, jog šį draudimą reikia atšaukti, tai nereiškia, jog taip ir bus padaryta. 

Benzininių ir dyzelinių variklių draudimo tema sugrįžo į Europos Parlamento dienotvarkę. Nors beveik visi Europos Parlamento plenarinės sesijos metu kalbėję parlamentarai sakė, jog šį draudimą reikia atšaukti, tai nereiškia, jog taip ir bus padaryta. 

REKLAMA

Spalio 8-ą vykusioje plenarinės sesijos, skirtos Europos automobilių pramonės konkurencingumui atkurti, metu buvo aptarta vidaus degimo variklių draudimo nuo 2035 m. tema. Didžioji dauguma parlamentarų vienokiu ar kitokiu būdu priešinosi per ankstesnę EP kadenciją įvestam draudimui. 

Italijos parlamentarė Anna Cavazzini teigė, kad Europa neturi šansų konkuruoti su Kinija. Pasak parlamentarės, būtina plėsti įkrovimo infrastruktūrą, sukurti finansinės paramos sistemą ir pasiūlyti mažesnius bei pigesnius elektrinius automobilius.

Barbara Bonte iš Belgijos be užuolankų pasakė, kad reikia sušvelninti draudimo taisykles, kad nepribaigtume automobilių pramonės. Panašios nuomonės buvo ir Thomas Geisel iš Vokietijos: „Vidaus degimo variklių atsisakymas yra klaida. ES vaidmuo yra sukurti sąlygas švarioms technologijoms plėtotis, kad jos būtų tokios patrauklios, jog klientai patys rinktųsi elektrinius automobilius, be draudimų“, – sakė parlamentaras.

REKLAMA
REKLAMA

Svenja Hahn iš Vokietijos papildomai pareiškė, kad muitų taikymas kiniškiems elektriniams automobiliams nėra ilgalaikė problemos sprendimo priemonė.

REKLAMA

Carlo Fidanza iš Italijos pridūrė, kad būtina plėtoti ekologiškus degalus, o ne remtis elektra varomais automobiliais su baterijomis, kurios perkamos iš Kinijos.

Susana Solis Perez iš Ispanijos pažymėjo, kad reikia kovoti už technologinę nepriklausomybę, nes šiuo metu baterijos ir papildomi komponentai, naudojami automobiliuose, nėra kuriami ir gaminami Europoje.

Taip pat buvo aptarta pačių produktų konkurencingumo tema. „Kur galima įsigyti pigų europietišką elektromobilį?“ – paklausė Janas Farskis iš Čekijos.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai padaryti galima, bet jie yra iš Kinijos.Mes privalome gaminti pigius ir gerus automobilius. Kitu atveju mūsų laukia Detroito likimas“, – sakė parlamentaras.

Klaros Dostalovos iš Čekijos nuomone, reikėtų skatinti iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius, o visišką vidaus degimo variklių automobilių draudimą atidėti.

Sesijoje pasireiškė ir draudimo šalininkai

„Automobilių pramonė ruošiasi elektromobilumui, o mes turime ruoštis pokyčiams, plėtodami įkrovimo infrastruktūrą; reikia tobulinti elektrinius automobilius, kad Europos automobilių pramonė neprarastų konkurencingumo“, – sakė Lubica Karvasova iš Slovakijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Majdouline Sbai iš Prancūzijos nuomone, ekologija tapo atpirkimo ožiu, nes Europos automobilių pramonė prarado konkurencingumą.

Carola Rackete iš Vokietijos pareiškė, kad negalime toliau gaminti automobilių taip, lyg klimato kaita neegzistuotų. Pasak parlamentarės, automobilių gamykloms, kurios turi būti uždarytos, turime suteikti galimybę persiorientuoti, pavyzdžiui, investuojant į dviračių ar saulės baterijų gamybą.

REKLAMA

Draudimui pritarė dauguma

Praėjusių metų vasarį Europos Parlamentas nedidele balsų persvara pritarė tam, kad nuo 2035 m. būtų draudžiamos transporto priemonių su vidaus degimo varikliais.

Pagal naująjį reglamentą ir direktyvą, nuo 2035 m. visi nauji lengvieji automobiliai ir furgonai nebegalės išmesti ne vieno gramo CO2 emisijų, o tai reiškia, jog kiekvienas iš jų turės būti varomi elektra ar kitais alternatyviais būdais, kurie neišmeta išmetamųjų dujų.

REKLAMA

Istoriniame balsavime šiam sprendimui pritarė 340 parlamentarų. 279 prieštaravo ir 21 susilaikė.

Lietuvos atstovų balsavimas išsiskyrė taip:

  • Petras Auštrevičius – balsavo už draudimą
  • Vilija Blinkevičiūtė – balsavo už draudimą
  • Stasys Jakeliūnas – nebalsavo
  • Rasa Juknevičienė – balsavimo prieš draudimą
  • Andrius Kubilius – susilaikė nuo balsavimo
  • Liudas Mažylis – balsavo prieš draudimą
  • Juozas Olekas – balsavo už draudimą
  • Bronis Ropė – balsavimo už draudimą
  • Aušra Seibutytė – balsavo prieš draudimą
  • Waldemar Tomaszewski – nebalsavo
  • Viktor Uspaskich – balsavo už draudimą

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų