Šis ruduo melomanus nudžiugins ne vienu kultiniais vadinamų atlikėjų albumu. Jums pateikiame bent septynis, į kuriuos turėtumėte atkreipti dėmesį.
The Clash „Live at Shea Stadium“ – spalio 7 d.
Šis gyvo pasirodymo įrašas iš 1982 metų koncerto, kuriame „The Clash“ apšildė grupę „The Who“, puikiai pademonstruoja grupės vėlyvojo periodo talentą, rašo „the Rolling Stones“. „Persirengimo kambariai buvo didesni nei kai kurios vietos, kur tuo metu mums tekdavo pasirodyti. Mes buvome kupini susijaudinimo“, - prisiminimais dalijasi gitaristas Michas Jones. Albume, prasidedančiame siautulinga „London Calling“, galėsite išgirsti dainas iš visos „The Clash“ istorijos – nuo „Guns of Brixton“ iki „Should I Stay or Should I Go“. Nepaisant nuostabaus pasirodymo, grupė originalia sudėtimi tesugrojo dar 15 koncertų. „Mes iš tikrųjų negalėjome susidoroti su sėkme“, - sako M. Jones.
Bob Dylan „The Bootleg Series, Vol. 8 — Tell Tale Signs: Rare and Unreleased 1989-2006“ – spalio 7 d.
Aštuntoji B. Dylano bootleg serijos dalis nušviečia jo stulbinantį vėlyvąjį karjeros renesansą. Čia rasite visko: pradedant gyvų pasirodymų įrašais, filmams kurtomis dainomis ir baigiant anksčiau negirdėtomis dainų ištraukomis. „Žmonės vis sako, kad Bobas dainuodamas gyvai dainas atlieka kitaip“, - cituoja šaltinį iš B. Dylano aplinkos „The Rolling Stones“. „Čia išgirsite puikių pavyzdžių, kad jis jas kitaip atlieka ir studijoje“. Daugelis parinktų kūrinių nuo versijų albumuose skiriasi ne tik melodija ir aranžavimu, bet ir dainų žodžiais.
Oasis „Dig Out Your Soul“ – spalio 7 d.
Jeigu galima spręsti iš pagrindinių albumo singlų „The Shock of the Lightning“ ir „Falling Down“, broliai Gallagheriai toliau naudojasi savo sėkmės formule: iš „The Beatles“ pasiskolinti gitaros rifai, susipynę su psichodeliniais motyvais ir Liamo vokalu. Vietoj to, kad bėgtų nuo palyginimų su bitlais, Gallagheriai jais naudojasi: Liamo sukurtoje „I‘m Outta Time“ dainoje skamba Johno Lennono vokalo semplas. „Ši daina yra skirta moterims“, - sako Noelis.
AC/DC „Black Ice“ – spalio 12 d.
„Mano mintis buvo – mes neturime iš naujo kažko sukurti – mes turime sukurti kažką nuostabaus“, - sako grupės „Pearl Jam“ prodiuseris Brendanas O‘Brienas, kuris padėjo AC/DC grįžti prie klasikinio grupės skambesio, kokį mes girdėjome „Highway to Hell“ ir „Back in Black“ albumuose. „Jie yra grupė, kurie gali sukurti daug skirtingų įrašų, tačiau kai mes pradėjome pabrėžti melodiją, jie tarsi atsigavo. Tai jų antroji prigimtis“, - „The Rolling Stones“ kalbėjo B. O‘Brienas. Angus ir Malcolmas Youngai praleido beveik aštuonerius metus tobulinant muziką prieš įžengdami į įrašų studiją kartu su vokalistu Brianu Johnsonu ir visa grupe. Angus sakosi esąs patenkintas albumu: „Paprastai kai mes sukuriame albumą, aš perklausau jį kelis kartus, ir viskas. Tačiau aš vis grįžtu ir grįžtu prie šito. Tai geras ženklas“.
Chris Cornell „Scream“ – spalio 14 d.
Chriso Cornellio paskutinis albumas „Carry On“ buvo betampantis nereikšmingu įvykiu muzikos pasaulyje, kol jo nuo užmaršties neišgelbėjo „American Idol“ nugalėtojas Davidas Cookas, nuostabiai atlikęs Ch. Cornellio „Billie Jean“ versiją. Naujojo albumo dainos, anot „Scream“ prodiuserio Timbaland, labiau primena Gnarlso Barkley nei buvusios Ch. Cornellio grupės „Temple of the Dog“ kūrinius. „Jis yra muzikos genijus ir albumą įrašinėja labai netradiciniais būdais“, - apie savo globotinį kalbėjo Timbaland.
The Cure „4:13 Dream“ – spalio 28 d.
„Man patinka pro mano galvą praskriejančių galutinių terminų garsas“, - sako „The Cure“ lyderis Robertas Smithas aiškindamas, kodėl naujausias grupės albumas buvo kuriamas dvejus metus. Dabar, po grandiozinio turo po pasaulį, R. Smithas pagaliau susitiko su savo galutiniu terminu, rašo „The Rolling Stones“. „The Cure“ naujieji kūriniai kupini tų pačių liūdnų gaidų kaip ir devintajame dešimtmetyje. Viena daina – „Sleep When I‘m Dead“ – netgi iš tikrųjų buvo parašyta 1985 metų albumui „The Head on the Door“. Tačiau R. Smithas teigia, kad jo kūryba keičiasi. „Aš stengiuosi būti labiau socialiai sąmoningas. Aš visuomet mėgindavau to išvengti, tačiau šį kartą dainos yra apie tai, kas mane jaudina pasauliniu mastu“, - pasakojo „The Cure“ lyderis.
Queen With Paul Rodgers „The Cosmos Rocks“ – spalio 28 d.
Pirmą kartą su „Queen“ muzikantais Brianu May ir Rogeriu Tayloru buvęs „Bad Company“ vokalistas Paulas Rodgeris pasirodė 2004 metais, o nuo to laiko kartu koncertuoja po pasaulį (beje, visai neseniai – ir Rygoje). „Kitas logiškas žingsnis – pažiūrėti, kaip seksis su naujomis dainomis“, - sako P. Rodgeris. Rezultatas – pirmasis naujas „Queen“ albumas po 14 metų pertraukos. Dainos jame varijuoja nuo bliuzo skambesio turinčios „Voodoo“ iki komiškos „Surf‘s Up... School‘s Out“. Nors firminė „Queen“ vokalo ir gitarų skambesio harmonija išlaikyta, tačiau P. Rodgerio šiurkštus dainavimo stilius nė iš tolo neprilygsta Freddie Mercury vokaliniams sugebėjimams. Tačiau B. May tvirtina, kad tai nėra minusas: „Mes galėjome pasitelkti bet ką, kas būtų stengęsis pamėgdžioti Freddie, tačiau tai būtų buvę beprasmiška“.