Tiksli suma, kurią tekstų pakloti už labiausiai teršiančius automobilius, dar nėra visiškai aiški, bet Aplinkos ministras kalba svyruojančią nuo keliasdešimt iki kelių šimtų eurų. Dabar tokių automobilių, į kuriuos bedama pirštu dėl svarstomo mokesčio, Lietuvoje maždaug penktadalis.
Europos Komisija spaudžia Lietuvą apmokestinti tų automobilių savininkus, kurie anglies dvideginio vienam kilometrui išmeta bent 200 gramų. O tiek teršalų, pasak aplinkos ministro, išmeta kas penkta Lietuvos gatvėmis važinėjanti mašina.
Kitaip Lietuvai taršos leidimams gali tekti pakloti papildomus 300 mln. Eurų.
Techninėje apžiūroje išmetamo anglies dvideginio gramų kilometrui nenustato.
Naujesnių automobilių savininkai CO2 emisiją gali pamatyti gamintojo pateiktuose parametruose ar registracijos liudijime. Jei ten mažiau nei 200 gramų kilometrui, kaip čia, galite būti ramūs.
Senesnių automobilių tiksli CO2 emisija, pasak aplinkos ministro, bus apskaičiuojama pagal formules.
Daugiausia tarp minimų 90 tūkstančių yra BMW“, „Audi“ ir „Volkswagen“ ir „Volvo“. Vėliau pagal taršą rikiuojasi „Mercedes“ ir „Opel“. Amžiaus vidurkis – 14 metų.
Automobilių pardavėjai sako, kad tokie, daugiau kaip 200 gramų kilometrui CO2 išmetantys automobiliai, lietuvių vis dar labai mėgstami.
Kalba čia ne tik apie senus automobilius. Susimokėti gali tekti ir prabangiems taršiems galingiems. Kaip Ramūno Karbauskio visureigis „Cadillac Escalade“.