Kovą „Ryanair“ paskelbus apie nuo spalio pabaigos iš Vilniaus į Kijevą pradedamus vykdyti skrydžius, Airijos žemų kaštų oro linijos tapo trečiąja oro bendrove, tokį maršrutą pasiūliusi iš sostinės oro uosto. Jau anksčiau keleivius Ukrainos sostinės kryptimi pradėjo skraidinti „Wizz Air“ ir „Ukraine International Airlines“, tad šiuo metu skrydžiai iš sostinės į Kijevą vykdomi kiekvieną dieną.
Na, o rugsėjo pabaigoje apie iš Vilniaus į Kijevą kursuojantį traukinį, kol kas vykstantį kartą per savaitę, paskelbė ir „Lietuvos geležinkeliai“. Tiesa, panašu, kad naujasis reisas dažnam keliautojui yra žymiau sunkiau įperkamas nei kelionės lėktuvu.
Kaip teigė bendrovės Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Aleksejevaitė, kelionė traukiniu iš Vilniaus į Kijevą kainuoja nuo 52 eurų. Tiesa, prie šios sumos susiruošusieji į kelionę turėtų pridėti ir išlaidas tranzitinei Baltarusijos vizai, kuri kišenes palengvins, priklausomai nuo forminimo termino, dar apie 20 – 30 Eur.
Žemų kaštų oro linijų siūlomų bilietų į Kijevą kainos, savo ruožtu, vidutiniškai siekia apie 30 Eur, tačiau, neretai, iki skrydžio likus daugiau nei kelioms savaitėms, nuskristi į Ukrainos sostinę galima ir už 10 Eur. Šiuo atveju galima apsieiti ir be papildomų išlaidų vizoms.
Naujasis traukinio maršrutas Vilnius – Kijevas, kuris yra Ukrainos ir Latvijos sostines sujungusio reiso dalis, panašu, kad pralaimėti kovą dėl klientų gali ir dėl kelionės trukmės.
N. Aleksejevaitės teigimu, iš Vilniaus traukinys išvyksta 15:48 val., o Kijevą pasiekia 6 val. Kitaip tariant, per 14 valandų, su sustojimu Minske. Savo ruožtu skrydžiai iš Vilniaus į vieną iš dviejų Ukrainos sostinės oro uostų trunka kiek ilgiau nei valandą.
Apie naujojo traukinių maršruto ateitį „Lietuvos geležinkelių“ atstovai kol kas kalba nenoriai ir priduria, jog iki metų pabaigos bus vykdomi bandomieji reisai.
„Bandomųjų važiavimų metu analizuojami keleivių srautai, siekiama, kad kelionė būtų patogi ne tik galinių stočių keleiviams, bet ir įlipantiems ar išlipantiems tarpinėse stotelėse“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.
Naujausiais Lietuvos statistikos departamento duomenimis, antrąjį 2018 m. ketvirtį traukiniais šalyje buvo pervežta apie 1,381 mln. keleivių, oro transportu – beveik penkis kartus mažiau, kiek daugiau nei 273 tūkst.