Šių metų rudenį Lietuvoje susikūrė naujas judėjimas „Made in Lietuva“. Jo tikslas suburti lietuvius, iš naujo pažvelgti į tradicijas ir skatinti tautinį pasididžiavimą Lietuvos kultūra.
„Made in Lietuva“ judėjimo dalyviai propaguoja ir kviečia remti šiuolaikiško lietuviškumo iniciatyvas bei projektus, siekdami atgaivinti ir naujai pateikti tradicines lietuvių vertybes, simbolius bei papročius jaunimui patrauklia forma. Judėjimo nariai tiki, kad naujoviškas tradicijų interpretavimas užtikrina jų išlikimą ir skatina tautinio išskirtinumo suvokimą.
Iniciatyvos narių vizijai materializuoti buvo pradėta apklausa, skirta išskirtinumo ir savitumo paieškoms, klausiant pačių lietuvių, kas jiems yra lietuviška ir „kieta“. Išsikeltas ambicingas tikslas – apklausti net milijoną lietuvių. Vaizdo įrašuose jau įamžinti ir gerai Lietuvoje žinomų žmonių akordeonisto M. Levickio, virtuvės šefo L. Samėno, šokėjo D. Meškausko ir muzikantų V. Stakėno ir L. Šarkino pasisakymai.
„Skamp“ narys V. Diawara vaizdo įraše teigia, kad didžiuojasi mažos šalies sugebėjimu neprarasti savo kalbos ir kultūros, net kai tai atrodo neįmanoma: „Labai didžiuojuosi, kad per visą laikotarpį lietuviai sugebėjo išlaikyt savo lietuviškumą, cepelinus, šaltibarščius, tautinius drabužius, dainas ir tikiuosi dar taip ilgai bus“. Kol kas daugelis nusifilmavusiųjų, kaip ir V. Diawara pabrėžė gražių tradicijų ir lietuviškumo palaikymo svarbą.
„Made in Lietuva“ skatina tapti apklausos bendraautoriais – pakanka nufilmuoti interviu ir paskelbti savo vaizdo įrašą judėjimo „Facebook“ puslapyje (facebook.com/MadeinLietuva). Ten kiekvienas gali nemokamai peržiūrėti, įvertinti apklausos įrašus bei pats prisidėti prie judėjimo. Puslapio tikslas – suburti bendraminčius, priminti kuo verta didžiuotis Lietuvoje ir išryškinti lietuvių unikalumą. Jame ne tik dalinamasi naujausiais interviu, bet ir įvairiomis pozityviomis naujienomis, susijusiomis su Lietuva, lietuviška kultūra.
Vienas iš pradėjo kurti dokumentinio filmo ‒ apklausos įrašų „Youtube“ kanale: