Gruodžio pradžią LNOBT ir žurnalo „Bravissimo“ padangėje paženklino II Tarptautinis operos kritikų seminaras „Dramma per musica“. Seminare paskaitas skaitė du muzikologijos profesoriai iš Prancūzijos: Jerome de
Vėliau vykusioje diskusijoje „Inspiruojantis barokas“ dėl LNOBT scenoje Jono Jurašo pastatyto „Orfėjo“ bei J. S. Bacho „Pasijos pagal Joną“ (rež. Robert Wilson) išryškėjo intriguojantys nuomonių skirtumai, pvz.: pasak teatro kritiko Vaido Jauniškio, visi mūsų dramos teatro režisieriai, šiais metais statę operas, turėtų pasimokyti esminės Wilsono nuostatos – vengti tiesmuko iliustratyvumo, tuo tarpu Damien Colas, matęs ir Wilsono statytą Glucko „Orfėją“ Paryžiuje, teigia, kad šiuo konkrečiu atveju Wilsonas galėtų pasimokyti iš Jurašo. Diskusijos bei svečių pranešimų tekstų ieškokite jau kitų metų „Bravissimo“, o su 2007-aisiais žurnalas atsisveikina grakščiu baleto pas.
Pagrindinė gruodžio mėnesio „Bravissimo“ tema – baletas „Bajaderė“, kurio premjera įvyks gruodžio 31 d. „Bajaderės istoriją“ pasakoja Eglė Ulienė. Artėjančių švenčių proga – lengvabūdiškesnė kita tema „Teatrinės pirštinaitės“. Su jų istorija (kuri prasideda su Katerinos Mediči XVI a. įvesta mada, vėliau pratęsta karalienės Margo ir t. t.), dėvėjimo etiketu supažindina Laima Vilimienė. Vis-a-vis šį kartą laukia su operos soliste Sofija Jonaityte, scenoje švenčiančia gražią gyvenimo sukaktį.
„Kopelijos meistras“ – taip pavadintas straipsnis apie choreografą Vytautą Brazdylį, apie kurį 60-mečio proga rašo Helmutas Šabasevičius.
Skiltyje „Pasaulio teatrai“ Ūla Ambrasaitė pasakoja apie Niurnbergo operos teatrą, Lina Stankevičiūtė supažindina su „Šmaikštuolio Figaro išdaigomis“ – Kauno valstybinio muzikinio teatro premjera, G. Rossini „Sevilijos kirpėjumi“.
Kadangi baroko ar ankstyvojo klasicizmo opera mūsų teatruose nėra dažna viešnia, tad ir kontratenorų balsai mūsų scenoje skamba retokai. Apie tai „Kas yra kontratenoras ir... kodėl?“ pasakoja dainininkas, kontratenoras Charlesas Humphries.
Toliau spausdiname lenkų muzikologo Danielio Cichy straipsnį „Krzysztofas Warlikowskis – tiesos atskleidimno, prasmių kūrimo režisierius (II)“, šį kartą rašoma apie konkrečius Warlikowskio operų pastatymus.
Taip pat sklaidydami žurnalą sužinosite, ką apie R. Strausso „Salomėjos“ ir R. Wagnerio „Valkirijos“ pastatymus Nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje rašo britų „Opera Now“, kaip sekėsi Maskvos operetės teatrui „Na Basmanoj“ Vilniuje rodyti „Monmartro žibuoklę“, koks debiutas visai netrukus laukia Violetos Urmanavičiūtės ir kokiu spektakliu Milano „
Su artėjančiom Kalėdom!
Beata Baublinskienė
„Bravissimo“