• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Atėję 2010-ieji Lietuvos vairuotojams jau atnešė naujovių: nuo sausio 1-osios įsigaliojo nežymūs pasikeitimai Kelių eismo taisyklėse (KET). Tačiau kur kas radikalesni pokyčiai dar tik planuojami. Jie palies vairuotojų mokymą ir atsakomybę už tai.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo sausio 1-osios įsigaliojusiuose KET pakeitimuose padaryta išimtis taksi vairuotojams - jiems nuo šiol gyvenvietėse vežant keleivius bus leidžiama neužsisegti saugos diržų.

REKLAMA

Tiesa, toks KET punktas bus tik dvejus metus - nuo 2012-ųjų sausio 1 dienos vėl turi įsigalioti ankstesni reikalavimai segtis saugos diržus.

Dar vieną naujovę, tiksliau, susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio iniciatyva sugrąžintą buvusią tvarką vairuotojai jau mato - specialūs kelio ženklai vėl, kaip ir anksčiau, informuoja apie priekyje stovinčius automatinius greičio matuoklius tiek miesto ribose, tiek užmiestyje.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat atšauktas draudimas nuo 2011 m. balandžio 10 d. eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis.

Kitos KET naujienos

Siekiant suvienodinti Lietuvos teisės aktus su galiojančiais Europos Sąjungoje, miesto ribą žyminčiame jo ženkle su pavadinimu atsiranda ir miesto simbolis - nupiešti namų siluetai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak E. Masiulio, šie ženklai padės išvengti nesusipratimų su užsieniečiais.

"Buvo precedentas, kai užsienio pilietis buvo nubaustas už greičio viršijimą mieste. Skunde teismui jis tikino nesupratęs, kad įvažiavo į miestą. Teismas jo nuomonei pritarė - iš kur lietuviškai nekalbantis svetimšalis gali žinoti gyvenviečių pavadinimus ir suprasti, kad jau reikia važiuoti 50 km/h greičiu. Nuo šiol tai bus daug aiškiau", - sakė ministras.

REKLAMA

Be to, naujosiose KET atsirado nurodymai ir riedutininkams bei riedlentininkams. Nuo šiol 44-ajame taisyklių punkte teigiama, kad "kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu einantys arba kelkraščiu riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais važiuojantys pėstieji turi judėti prieš transporto priemonių važiavimo kryptį." O naujas 55.7 punktas teigia, kad "pėstiesiems draudžiama važiuoti riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais važiuojamąja dalimi."

REKLAMA

Pasikeitė 155.8 punkte numatytas draudimas sustoti ir stovėti. Nuo šiol tą daryti draudžiama "sankryžoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos, išskyrus atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai".

Be to, uždrausta sustoti ir stovėti tiek gyvenvietėse, tiek už jos ribų įkalnėse, nuokalnėse arba vingiuose, pažymėtuose atitinkamais kelio ženklais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Keliuose, pažymėtuose kelio ženklais "Automagistralė" ar "Automobilių kelias", nuo šiol draudžiama varyti ne tik gyvulius, bet ir paukščius, taip pat važiuoti motociklais, kurių maksimalus konstrukcinis greitis arba greitis dėl jų techninės būklės mažesnis kaip 60 km/h.

Pamokos - filmuojamos

Daug svarbesni ir radikalesni pasikeitimai laukia ne paprastų vairuotojų, o juos mokančių instruktorių ir mokymo įstaigų.

REKLAMA

"Bus griežtinami reikalavimai vadinamosios pirmos grandies įstaigoms, t. y. vairavimo mokykloms. Atsiras nauji teisės aktai, kuriais sieksime kokybinio perversmo vairuotojų rengimo srityje", - "Autosalonui" sakė E. Masiulis.

Bus siekiama leisti instruktoriams dalyvauti praktinio egzamino metu. Tai, pasak susisiekimo ministro pavaduotojo Rimvydo Vaštako, leis egzaminuojamiesiems jaustis ramiau, o instruktoriai galės sužinoti, ką per teorinio ar praktinio vairavimo užsiėmimus mokiniams aiškino klaidingai.

REKLAMA

Viceministro teigimu, būtent vairuotojų mokymas šiuo metu Lietuvoje kelia didžiausią pavojų eismo saugumui.

"Išanalizavę užsienio patirtį, siūlysime 10-ia valandų padidinti praktinio vairavimo užsiėmimų skaičių. Tiek pat - 10 valandų - norime mažinti teorinius mokymus vairavimo mokyklose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O visi užsiėmimai - ir teoriniai, ir praktiniai - bus filmuojami. Tai vairavimo mokyklų vadovams leis įvertinti, ar tinkamus instruktorius jie įdarbino, ir ar jie dirba tinkamai. Be to, GPS pagalba bus sekama, kur važiuoja automobilis praktinio vairavimo metu. Dažnai būna, jau per pirmąjį važiavimą mokinys su mašina išvaromas į gatvę, o tai yra blogai. Todėl bus reikalavimas iš pradžių bent 4 valandas automobiliu mokytis važiuoti aikštelėje", - planus dėstė R. Vaštakas.

REKLAMA

Kada - dar neaišku

Pasak viceministro, bus ir privalomas instruktorių tobulinimasis ne rečiau nei 3 metus.

O štai mokytis važiuoti bus galima pradėti anksčiau.

"Tam, kad jauni vairuotojai įgytų daugiau praktikos, norime leisti jiems jau nuo 17 metų gauti laikiną pažymėjimą, kurį turėdami jie galėtų važinėti su tėvais. O sukakus 18 metų ir išlaikius egzaminus jau būtų išduodamas nuolatinis vairuotojo pažymėjimas", - sakė R. Vaštakas.

REKLAMA

Tarp ruošiamų pasiūlymų - ir reikalavimo baigti papildomus kursus praėjus 2 metams po vairuotojo pažymėjimo gavimo atšaukimas. Šio reikalavimo panaikinimą tikimasi įgyvendinti dar iki liepos 1 dienos, kitaip vairuotojams, pažymėjimą gavusiems nuo 2008 metų liepos 1-osios, teks ne tik jį pasikeisti į nuolatinį, bet dar ir baigti specialius kursus.

REKLAMA
REKLAMA

Jų lankyti ir papildomo egzamino laikyti nereikėtų du ir daugiau kartų KET nepažeidusiems vairuotojams.

"Kai kuriems naujosios vairuotojų rengimo koncepcijos punktams įgyvendinti užteks ministro įsakymo, kitiems reikės keisti įstatymus, pavyzdžiui, Saugaus eismo. Tą turėtų daryti Seimas. Tikimės, jog spėsime paruošti pasiūlymus dar pavasario sesijai, tačiau ar jie bus patvirtinti ir kada, galės atsakyti tik parlamentarai", - aiškino E. Masiulis.

Techninės apžiūros - kitaip

Nuo Naujųjų metų Lietuvoje pradeda veikti ir bendra visoje šalyje techninės apžiūros sistema, su kurios pagalba į vieną kompiuterizuotą duomenų bazę pateks informacija iš visų techninės apžiūros stočių.

Kol kas tai bus stabdžių, priekinių žibintų ir išmetamųjų dujų analizatoriaus stendų informacija. Kontrolieriai nebeturės įtakos šių parametrų patikros rezultatams - jie bus automatiškai, o nebe pildant blanką, įvedami į centrinį serverį.

Be to, šioje duomenų bazėje bus informacija, kuris automobilis yra praėjęs techninę apžiūrą, o kuris - ne. Tai bus patogu policijai - jų tarnybiniuose automobiliuose sumontuota įranga automatiškai nuskenuos norimos mašinos numerius, o sistema iškart parodys, kad tikrinamo automobilio savininkas važinėja be techninės apžiūros.

Taip pat nuo sausio 1-osios pasikeitė ir iš trečiųjų šalių įvežtų transporto priemonių atitikties įvertinimo tvarka. Tokiems automobiliams, be dabar privalomos apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų konstrukcijos, jų skaičiaus, išdėstymo ir spalvinės gamos patikros, papildomai tikrinamas važiuoklės geometrijos atitikimas gamintojo parametrams.



Tomas GUKAUSKAS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų