1995-2003 metais gaminti ir gamykliniu indeksu „E39“ žymėti penktos serijos „BMW“ šiandien yra jau atrodo kaip reikiant senstelėję. Didmiestyje su tokia mašina jau nepasipuikuosi, pagal įvairiausių patikimumo reitingų duomenis „E39“ irgi nėra tobulybė, bet šis senelis dar turi savo kozirių – tai puikiai valdomas, vienas iš geriausių XXa. pabaigos automobilių. Dabar už pigiausius šios kartos „penktuko“ egzempliorius automobilių prekeiviai prašo vos keturių tūkstančių litų, bet už puikios būklės vėliausius egzempliorius pardavėjai gali paprašyti ir 24 tūkstančių litų. Ar vertas „E39“ už jį prašomų pinigų?
Europos rinkai „E39“ buvo pristatytas dar 1995 metais ir iš karto tapo vienu iš geriausiai parduodamų savo segmento automobilių. Šis automobilis buvo antras pagal populiarumą po 3 serijos „BMW“ ir uždirbo apie 50% viso tuometinio kompanijos pelno. Na, o „BMW“ gerbėjai kartai jį vadina paskutiniu tikru „penktuku“, kur rankos dar nepridėjo prieštaringai vertinamas dizaineris Chrisas Benglas. Be to teigiama, kad „E39“ yra patikimesnis, nei jį pakeitęs „E60“. Beje, automobilis nuo konvejerio riedėjo ne tik Vokietijoje. „E39“ JAV rinkai buvo gamintas Meksikoje, nuo konvejerio šie automobiliai riedėjo ir Rusijoje, visai šalia mūsų esančiame Kaliningrade.
Su „M“ paketo apdaila aautomobilis patraukliai atrodo ir dabar. (nuotr. Gamintojo)
Kaip ta „vokiška kokybė“?
Senų vokiškų automobilių pirkėjai savo pasirinkimą gana dažnai pagrindžia mistiniu žodžiu junginiu „vokiška kokybė“. Bet tai tik žodžiai ir šventas tikėjimas. Jokiu būdų nebandome jums įteigti, kad „E39“ byra kaip jaunystės laikų „Žiguliai“ – tai labai padorus automobilis, bet tikrai nėra negendantis. Tai pripažįsta ir fanatiškai savo automobilius ginantys vokiečiai, kurių TUV naudotų automobilių reitinguose ši mašina patikimumu pasigirti negali.
2011 metų TUV ataskaitoje, 10-11 metų automobilių kategorijoje „E39“ užima gana kuklią 50 vietą (iš 70). Tai reiškia, kad už šį automobilį patikimesnis yra net „Peugeot 106“, „Citroen Xantia“ ar „VW Polo“. Bet tai tikrai ne tragedija, nes tiesioginiai „E39“ konkurentai yra tokie patys. Pagal pernykštį reitingą „Audi A6“ yra 49 patikimumo reitingo vietoje. Taigi, nusiimkite rožinius akinius. Tai šaunus automobilis, bet remontuoti jį teks, kartais tai kainuos net gana brangiai.
Tiesa, vokiškos kokybės kvapas šiame automobilyje tikrai yra – automobilio salono apdailos medžiagų kokybė tikrai verta dėmesio, o bėgant laikui ji nepraranda vaizdo. Tiesa, rimčiausiai atrodo salonas ir priekinis prietaisų skydelis automobiliuose po 2001 metų atnaujinimo, ankstesniuose egzemplioriuose tvyro jau šiek tiek primiršto laiko dvasia.
Rimčiausiai atrodo salonas ir priekinė panelė automobiliuose po 2001 metų atnaujinimo (nuotr. Gamintojo)
Meno kūrinys – varikliai
Automobilių gurmanai sako, kad „BMW“ šešių cilindrų motorai yra beveik tobuli. Juk vienos linijos „šešiukė“ yra puikiai subalansuotas variklis.
„Tai tobuli motorai. Man sunku apie juos pasakyti ką nors blogo. Taip, aš juos remontuoju. Bet kaip jie remontuojasi... Tai tikras inžinerinio meno kūrinys. Viskas čia ardosi ar surenkama tiesiog sluoksniais, nėra jokio chaoso. Tiesa, jei tenka tokius variklius remontuoti, tai jie turi ir silpnesnių vietų. Jie labai jautrūs temperatūros svyravimams. O pastarieji atsiranda irgi nesunkiai – jei pataupysite ventiliatoriaus movai galite nesunkiai perkaitinti variklį. Tą patį padaryti galima sutrikus vandens siurblio darbui.“ – pasakoja automobilių remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas.
Kalbėdamas apie populiarius trijų litrų darbo tūrio dyzelinius variklius, automobilių meistras pataria dėmesį atkreipti į turbiną. Tai silpniausia šių motorų vieta.
Pakaba puiki, kol nereikia remontuoti
„E39“ yra tobulai valdomas nemenkų gabaritų ir svorio automobilis. Net ir nemėgstantys šių automobilių pripažins, kad bavarai puikiai išmoko savo automobilius kelyje elgtis nepriekaištingai.
„Viena iš priežasčių, dėl ko šis automobilis dovanoja tiek džiaugsmo vairuotojui – jo pakaba. Ji daugiasvirtė, ji iš aliuminio. Tad džiaugsmą ji neša tik tol, kol nereikia remontuoti. Ilgaamžiškumu ji nepasižymi. Aliuminis yra puikus dalykas, kai reikia sumažinti nesubalansuotas svirčių mases, bet primena apie technologijų kainą atėjus remonto metui. Priekinės pakabos svirtys tikrai nėra ilgaamžės. Tiesa, pasirinkę įdomesnes versijas su V8 tipo motorais čia išloštų – šiuose automobiliuose pakaba yra iš plieno ir gerokai patikimesnė“ – pastebėjimais dalinosi Ž. Janušauskas.
iš priežasčių, dėl ko šis automobilis dovanoja tiek džiaugsmo vairuotojui – jo pakaba. (nuotr. Gamintojo)
„E39“ saugumas – rimtas koziris
Viena iš stiprių „E39“ pusių – saugumas. Automobilis, pagal šį vertinimo kriterijų, nėra pernelyg pasenęs ir dabar.
Automobilio kėbulo struktūra itin standi. Be viso to, jau nuo 1996 metų automobilis buvo komplektuojamas ne tik priekinėmis, bet ir šoninėmis oro pagalvėmis. O jei nusipirksite brangesnę ir galingesnę versiją, be ABS dar gausite stabilumo ir traukos kontrolės sistemas. Tai rimtas koziris šio automobilio naudai.
Ką rinktis?
Ankštas gale, ne pats patikimiausias, mažumėlę susenęs, bet „E39“ yra tikras Automobilis. Būtent, iš didžiosios raidės. Jis nėra racionalus pasirinkimas, bet jį galima gerbti. Labai norite vairuoti „E39“? Tuomet nepulkite pirkti pačių paprasčiausių, silpniausių versijų. Juk tai automobiliai vairuotojams. O vairavimas prasideda mažiausiai nuo „BMW 525“.
Šio teksto autorius pasirinktų ir rekomenduotų dvi šio automobilio versijas – kasdieniam važinėjimui puikiai tinkantį dyzelinį „530d“, arba, retesnį aštuonių cilindrų „BMW 540“ – jis važiuoja puikiai, be to, už prieinamą kainą gautumėte puikiausios komplektacijos automobilį. O jei galite sau leisti tik „BMW 520“, tuomet geriau pirkite „VW Passat“.
Automobiliuose naudojami varikliai ir jų charakteristikos. Gamintojo lentelė: