Laikai, kai Lietuvos vairuotojai prancūziškų automobilių bijojo tarsi velnias kryžiaus, praėjo jau seniai. Todėl visai nenuostabu, kad iš senesnių ir pigesnių naudotų automobilių pirkėjų dėmesio labai dažnai susilaukia šeimyninis „Peugeot 406“.
Kiekvienam pagal poreikius: pirmuosius, 1995 metais pagamintus „Peugeot 406“, su benzininiais varikliais galima nusipirkti kad ir už 3000 litų, o už paskutinius aštuonių metų senumo egzempliorius su galingais ir taupiais dyzelinius tektų pakloti jau vos ne 10 tūkstančių. Ir tai erdvus, patogus, smagiai vairuojamas automobilis. Tiesiog puikus pasirinkimas šeimai ar visiems tiems, kam reikia erdvaus, praktiško ir nepretenzingo automobilio. Kita vertus, kaip su ta prancūziška kilme, ar emblemos su liūtu vėliau nepakeis ožio ragai automobilio šeimininko košmaruose?
Kas jis toks?
„Peugeot 406“ nėra beviltiška seniena. Automobilis nuo konvejerio riedėti pradėjo 1995 metais, 1999 metais buvo atnaujintas, o paskutiniai „Peugeot 406“ nuo konvejerio nuriedėjo 2004 metais. Tad automobiliai po atnaujinimo lietuviškame rinkos kontekste yra dar pakankamai reprezentatyvūs. Beje, tolimame Irane „Peugeot 406“ pagal prancūzų licenziją gaminamas dar ir dabar.
Žinoma, tenka pripažinti, kad laikas daro savo: naudotų automobilių rinkoje jau daug įvairaus amžiaus ir būklės naujesnio „Peugeot 407“ egzempliorių, naujų automobilių rinkoje pasirodė „Peugeot 508“, tad firmos modelių linijoje „Peugeot 406“ yra jau ne ankstesnis modelis, o keliomis kartomis nuo 2011 metų atsilikęs automobilis.
Automobilis su universlo tipo kėbulu yra itin praktiškas. (nuotr. Gamintojo)
Kita vertus, jis vis dar turi savų kozirių. Ne veltui net ir didžiausi skeptikai sutinka, kad prancūzai už kuklius pinigus gali pasiūlyti ne tik komfortą, bet ir labai neblogas automobilio valdymo charakteristikas. XX a. pabaigoje „Peugeot“ pakabų specialistai buvo be jokių diskusijų karūnuojami geriausiais automobilių su priekiniais varomais ratais grupėje. Keista, bet pagyvenusių „Peugeot 406“ šeimininkai tvirtina, kad dešimtmečiai ir šimtai tūkstančių kilometrų šių automobilio gebėjimų beveik nepakeičia. Tiesa, yra ir deguto. Gal ne statinė, pražilti padėtų tik visiškai nuvaryti tokių automobilių egzemplioriai, tačiau viena kitą šaukštą deguto šio automobilių savybių ir aptarnavimo subtilybių rinkinyje rasti galima.
Varikliai: specialistai pataria rinktis dyzelinius
„Peugeot 406“ variklių gama buvo gana įvairi – prancūzai automobilį komplektavo su 1,6 l, 1,8 l, 2 l, 2,2 l keturių cilindrų ir 3 l. darbo tūrio šešių cilindrų benzininiais motorais. Dyzelinių motorų mėgėjams buvo siūlomi 1,9 l., 2 l., 2,1 l ir 2,2, l. darbo tūrio motorai. Mūsų šalyje labiausiai vertinami „Peugeot 406“ su dyzeliniais varikliais. Ir tikrai ne be reikalo.
„Iki automobilio atnaujinimo į jį buvo montuojami seni „XUD“ serijos dyzeliniai motorai. Apie jų patikimumą ir nepretenzingumą sklandė legendos. O 1999 metais juos pakeitė „DW“ serijos varikliai, automobiliai su jais buvo žymimi „HDI“ raidelėmis. Visi šie varikliai ir patikimi, ir pakankamai taupūs. „DW“ serijos varikliai yra gerokai technologiškesni, tačiau jie jautresni kuro kokybei, o senesniojo „XUD“ maitinimo sistema sugeba „suvirškinti“ bet kokį dyzeliną. Renkantis variklį į tai turėtų atkreipti dėmesį visi tie, kurie bando laimėti loterijoje pildami neaiškios kokybės ir kilmės dyzeliną. Jei dairotės „Peugeot 406“, patarčiau rinktis automobilį būtent su dyzeliniu varikliu. Tai tikrai verti dėmesio ir ilgaamžiai varikliai. Tiesa, „HDI“ turi vieną trūkumą, kurį automobilio kūrėjai nesunkiai pašalino – šių dyzelinių variklių naudingumo koeficientas yra gana didelis, tad žiemą pritrūksta motoro išskiriamos šilumos salono šildymui, prancūzams teko į dyzelinius „Peugeot 406“ montuoti papildomą elektrinį šildytuvą ir dar vieną akumuliatorių.“ – pastebėjimais dalinosi automobilių remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas.
Benzininiai varikliai yra neblogi, bet tik tiek. Šaunus ir labai tinkantis motoras šiam modeliui yra 2,2 litro darbo tūrio agregatas su balansyriniais velenėliais. Tačiau jis retokas. Na o dažniausiai turguose stovi „Peugeot 406“ su 1,8 ar 2 litro darbo tūrio benzininiais varikliais. Po atnaujinimo į automobilius montuoti „EW“ serijos varikliai neblogi, bet turėjo keletą elektroninių problemų.
„Pasitaiko, kad „EW“ serijos varikliai sunkiai vedasi ar iš viso neužsiveda, kai oro temperatūra nukrenta iki minus 20 laipsnių ir daugiau. Tai elektroninė problema, kurią prancūzai bandė pašalinti tobulindami maitinimo ir uždegimo programas. Klaidų elektronika prisigaudo ir kaitaliojant uždegimo kampą, nes šie motorai gali dirbti ir naudojant skirtingo oktaninio skaičiaus benziną. Tačiau benzino kokybės „bangavimus“ elektronika prisimena kaupdama klaidų kodus – sumažėja galia, laisvi sūkiai pradeda „banguoti“. O štai 250 – 500 gramų variklio alyvos sąnaudų „EW“ serijos varikliuose išsigąsti nereikėtų – šie motorai net ir nauji pasižymėjo labai padoriu apetitu alyvai.“ – sako automobilių meistras.
Tuo tarpu su pavarų dėžėmis – jokių problemų. Mechaninėse pavarų dėžėse 1999 metais traukes pakeitė patikimesni trosai. Na o „automatuose“ svarbiausia naudoti tinkamus tepalus. Atminkite, kad „Peugeot 406“ automatinėse dėžėse turi būti naudojama tik ATF LT 71141 specifikacijos alyva. Jos užtenka visam pavarų dėžės tarnavimo laikui.
Automobilio salonas šiandien atrodo jau nepretenzingai, tačiau yra tikrai patogus. (nuotr. Gamintojo)
Pakaba patikima, daugiau dėmesio reikia stabdžiams
Šio automobilio pakaba tikrai kantri. Ankstesnėse mašinose gana greitai susinešiodavo priekinio stabilizatoriaus įvorės, tačiau 2000 metais konstrukcija buvo patobulinta. Pažymėtina, kad didžią dalį amortizatorių „Peugeot“ gamino savo gamyklose, jų resurso užtekdavo net ir 80 tūkst. kilometrų ridai. Galima sakyti, kad pakabai jokių priekaištų nėra.
Tačiau „Peugeot 406“ šeimininkai turi būti pasiruošę dažniau nei kituose automobiliuose keisti stabdžių diskus – jie linkę susidėvėti gana greitai. Prieš pirkdami „Peugeot 406“ apžiūrėkite ir vairo mechanizmą, tai gali būti pagrindu deryboms – senesniuose egzemplioriuose atsiranda laisvumas, skystį leisti pradeda vairo stiprintuvas. Beje, iki atnaujinimo į šiuos automobilius buvo montuojami prancūziški vairo stiprintuvai, o po 1999 juos tiekti pradėjo vokiečių koncernas „ZF“. Pirmasis lengviau remontuojamas. Susidėvi abu jie vienodai.
Nėra namų be dūmų
„Šio automobilio elektronika yra gana jautri drėgmei. Tad tikrai nepatariame užsiimti plovimais po variklio dangčiu. Elektronikos klaidos veikia ir ekologines benzininių motorų charakteristikas – teko derinti ne vieną variklį, kuris neatitiko TA normų vien dėl susikaupusių maitinimo sistemos elektroninio bloko klaidų. Bėgant metams į drėgmę jautriau reaguoja ir visa automobilio elektros sistema. Oksiduojasi žibintų jungtys, pasitaiko problemų su posūkių signalų darbu, senuose egzemplioriuose gana sunku suderinti žibintus. Palyginti su kitais tokio amžiaus ir tokios klasės automobiliais „Peugeot 406“ transmisija dažniau leidžia tepalus. Tačiau tai tipinis vidutiniokas“ – reziumuoja automobilių remonto specialistas Ž. Janušauskas.
Tipinis vidutiniokas „Peugeot 406“ yra ir pagal vokiečių TUV išvadas – vokiečiai pastebi tik transmisijos polinkį „rasoti“ senuose egzemplioriuose, vairo laisvumą ir su laiku sumažėjantį galinės ašies ratų stabdžių efektyvumą. O be to, „Peugeot 406“ tikrai labai padoriai apsaugotas nuo korozijos – net ir keliolikos metų egzemplioriai atrodo pakankamai reprezentatyviai.
Pagal kainos ir kokybės santykį „Peugeot 406“ yra sąžiningas automobilis. Jis vertas dėmesio. Mūsų optimalus pasirinkimas būtų po 1999 metų atnaujinimo pagaminti „Peugeot 406“ su universalo tipo kėbulu aprūpinti dyzeliniais 2 ar 2,2, litro darbo tūrio motorais.
Benzininiai „Peugeot 406“ motorai:
Dyzeliniai „Peugeot 406“ varikliai: