• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naudoti automobiliai didžiąją rinkos dalį užima ne tik Lietuvoje, bet ir visame likusiame pasaulyje. Žinoma, įvairiose šalyse skiriasi užimama rinkos dalis, tačiau statistika yra tokia, todėl pradedame naudotų automobilių šeimininkams ir potencialiems pirkėjams skirtą rašinių ciklą, kur „narstysime“ mūsų rinkoje populiarius ir nelabai naudotus automobilius. Na, o šio straipsnio herojus – „E46“ gamyklinės serijos trečios serijos „BMW“.

REKLAMA
REKLAMA

„E46“ gamykline serija žymimi bavarų „trečiukai“ nėra patys populiariausi automobiliai, tačiau savo pirkėjų ratą turi. Įvaizdis solidus, net ir pagyvenęs automobilis neatrodo pigiai. Be viso to – „E46“ yra tikras automobilis vairuotojui. Tuomet, kai norisi išsirinkti klasikinės komponuotės automobilį, pasirinkimo daug nėra.

REKLAMA

Automobilio apžiūra: į ką atkreipti dėmesį

Susiruošėte pirkti „E46“ ir netrukus keliausite apžiūrėti į akį kritusį automobilį? Tuomet įdėmiai perskaitykite šias eilutes. Mus konsultavęs automobilių remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas patars, kaip išvengti tipinių automobilių pardavėjų suktybių.

REKLAMA
REKLAMA

„Vertindamas parduodamą automobilį, aš paprastai noriu pamatyti bendrą būklę, visumą viso to, kas dar iš automobilio liko, o į tokias smulkmenas, kaip automobilio rida, net nekreipiu dėmesio. Tačiau „E46“ įdomus tuo, kad čia galima pamėginti nustatyti tikrą ridą. Šiame automobilyje spidometro duomenys įrašomi net į keletą elektroninių blokų, tarp jų net į užvedimo rakto laikmeną. Teoriškai įmanoma pakeisti ridą visuose blokuose, tačiau tiksliai sinchronizuoti visus skaičius jau nepavyktų net ir kiečiausiems meistrams, todėl diagnostinė sistema rodytų kurio nors bloko klaidos signalą. Tad principingi „knysliukai“ nesunkiai gali nustatyti tikrą automobilio ridą. Be viso to, šio automobilio spidometro parodymus koreguoti kainuoja brangiau, tad rinkoje daug daugiau mašinų su realia, o ne falsifikuota rida,“ - pasakojo automobilių remonto specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ir dar, jei mūsų daužtų ir remontuotų automobilių šalyje norite nusipirkti nedaužtą automobilį, pirmiausiai atsidarykite „E46“ bagažinę ir patikrinkite akumuliatorių. Ant jo pliusinio laido yra savotiška „juodoji dėžė“. Toje dėžutėje yra piropatronas, kuris nutraukia elektros tiekimą avarijos atveju. Ši jungtis nėra pigi, tad remontininkai į po avarijų sutvarkytus automobilius jos tiesiog nededa. Dar galite paieškoti... rūdžių. „E46“ yra neblogai apsaugotas, tad rūdžių židiniai ant kėbulo leistų įtarti kėbulo remonto darbus. Kilus net mažiausiems įtarimams varykite automobilį tikrinti ant ratų geometrijos stendo, ir, jei suvesti ratų kampų nepavyksta, automobilio pardavėjus galite siųsti kur nors toliau,“ – sakė automobilių remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas.

REKLAMA

Varikliai patikimi, tačiau labai reiklūs

Kokie motorai buvo montuojami į „E46“ serijos „BMW“, galite sužinoti išnagrinėję pridėtą lentelę. Na o dabar – apie bendras tendencijas. O jos vis dar tos pačios. Tai puikūs, technologiški ir patikimi varikliai, tačiau jie yra labai reiklūs aptarnavimo ir tepalų kokybei. Atminkite, kad jiems tinka tik visai skysta 0W-30 ar 5W-40 sintetinė alyva, kuri atitinka gamyklinius reikalavimus LL-98, LL-01 ir LL-04.

REKLAMA

Dar viena labai svarbi detalė – keisdami tepalus jokiu būdų nesugalvokite specialiais valikliais plauti tepimo sistemos. Visi „E46“ motorai akimirksniu pajaučia net ir mažiausią plovimo chemijos koncentraciją tepale, o tuomet daug greičiau teks keisti dujų skirstymo mechanizmo grandinę, žvaigždutes ir įtempėjus. Plovikliai, o taip pat ir kitokie (ne prasti, o būtent kitokie nei nurodo gamintojas) tepalai „užpjauna“ ir vožtuvų fazių reguliavimo sistemą „Double vanos“. Beje, šiuose automobiliuose ir šiaip reikia sekti alyvos lygį, nes tepalus jie valgo natūraliai, net ir tada kai variklis naujas ir tvarkingas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar viena detalė į ką vertėtų atkreipti dėmesį – tai aušinimo sistemos priežiūra. Sklando kalbos, kad „BMW“ motorai linkę kaisti, tačiau specialistai pastebi, kad kaista jie ne dažniau nei kiti, tik pasekmės čia būna akivaizdžios ir liūdnos.

„Visai nenuostabu, kad po perkaitimo šiame automobilyje visuomet išsikraipo variklio galvutės. Ilga ir iš aliuminio pagaminta šešių cilindrų motoro galvutė „išplaukia“ net po lengvo perkaitimo, tačiau patys motorai kaisti nėra linkę. Kaista jie dėl blogos priežiūros ir šeimininkų šykštumo. Reikia patikrinti ankstesnių versijų vandens siurblio būklę (tam tektų nuimti radiatorių), būtinai pakeisti pradėjusias strigti ventiliatoriaus movas. Taip pat derėtų nepatingėti ir reguliariai praplauti automobilio radiatorių, nes šiame modelyje montuojami radiatoriai su labai smulkiais koriais, kurie bėgant laikui užsikemša. Sakote brangu? Na, bet jei norite važinėti su „BMW“, tai jau būkite malonūs papurtyti piniginę. Tik prižiūrimas automobilis važiuos be problemų,“ – sako automobilių remonto specialistas.

REKLAMA

Populiarūs ir dyzeliniai šių automobilių motorai. Trijų litrų darbo tūrio dyzeliai dar ir šiandien stebina padoria galia ir sukimo momentu, tačiau pirmųjų trilitrinių dyzelių kuro siurbliai buvo gana kaprizingi. Dvilitriuose dyzelinu varomuose motoruose gana silpnos oro srauto matuoklės ir kuro slėgio davikliai.

REKLAMA

Silpnesnės vietos

Pradėkime nuo smulkmenų. Korozija čia tikrai negaili automobilio elektros sistemos, oksidais žaliuoja beveik visos jungtys. Dėl „kontaktų ligos“ čia kenčia daugybė automobilio sistemų. Kvailioja centrinis užraktas, „vaiduokliauja“ klimato sistema, galiniai žibintai. Kartais kaltos būna ne tik lokalios jungtys. Specialistai teigia, kad kartais tenka keisti net visą laidų pynę nuo akumuliatoriaus iki variklio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pakaboje vertėtų atkreipti dėmesį į ankstesnių automobilių vadinamųjų sailentblokų tvirtinimą gale, jei iš po galinių krėslų girdisi barškesys jau galite skubėti pas suvirintoją. Priekyje daugiausia vargo būna su svirtimis-„bumerangais“. Šios svirtys su dviem šarnyrais tarnauja apie 80 tūkst. kilometrų. Gana greitai, maždaug po 130-150 tūkst. kilometrų atsiranda vairo mechanizmo laisvumas.

REKLAMA

Specialistai taip pat pataria vengti versijų su „GM“ automatinėmis pavarų dėžėmis – meistrai tikina, kad vos po 200 tūkst. kilometrų ridos joms jau tenka daryti kapitalinį remontą. Šiuo atveju daug geresnės yra „ZF Steptronic“ automatinės pavarų dėžės, kurių remontuoti praktiškai netenka.

REKLAMA

Patikimumas lyginant su kitais gamintojais

Tiek pagal vokiečių TUV, tiek pagal lietuvišką statistiką, „E46“ serijos „BMW“ nėra nei pernelyg gendantis, nei itin patikimas automobilis. Visi tie, kurie šventai tiki „vokiškos kokybės“ mitu, čia turėtų nusivilti – seni vokietukai tikrai patikimi tik su sąlyga, kad tai „Porsche 911“.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tas faktas, kad „E46“ nėra nei geriausių, nei pačių nepatikimiausių automobilių dešimtuke, dar neturėtų būti pagrindas nusivylimui. „E46“ yra labai padorus vidutiniokas iš antrojo dešimtuko pabaigos. O tai tikrai nėra blogai. Juo labiau, kad automobilyje itin gausų technologinių inovacijų, kurios dėl sudėtingesnės priežiūros bėgant metams tokią statistiką keičia į blogąją pusę.

Verdiktas: mėgėjo dėmesio vertas automobilis

Brangokas, gale mažai vietos, brangiai aptarnaujamas, tačiau nuvertėja lėčiau nei dauguma konkurentų. Be viso to jis tikrai puikiai važiuoja. Todėl tai puikus pasirinkimas vairavimo malonumą vertinti mokančiam mėgėjui.

Bet kuriuo atveju tai vertas dėmesio automobilis, kuris gerokai technologiškesnis ir sudėtingesnis nei kiti D+ klasės konkurentai. Jam reikia tikrai kokybiško aptarnavimo. Įsigydami tokį automobilį nusiteikite skirti pinigų ir tinkamam jo aptarnavimui. Tokiu atveju „E46“ tarnaus jums ilgai ir suteiks daug džiaugsmo.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų