Žvelgiant į spalvingą „
Porsche 911“ istoriją, joje netrūksta aibės įspūdingų pasiekimų, tačiau už jų slypi ir nemažai nemalonių sprendimų, dėl kurių žinomiausio „
Porsche“ likimas buvo pakibęs ant labai siauro plauko.
DIZAINAS
Dešimtasis dešimtmetis „Porsche“ kompanijai buvo, švelniai tariant, sudėtingas. 1990-ųjų pradžioje, vis daugiau šalies vyriausybių užsimojo griežtinti išmetamųjų dujų taršą, įteisiant specifinius taršos standartus, dėl kurių ganėtinai laisvai kvėpavę varikliai buvo aprengti tramdomaisiais marškiniais. Nors kiekviena valstybės imdavosi skirtingų priemonių, tačiau būtent 1990-ųjų pradžioje buvo įteisintos maždaug vienodos priemonės, dėl kurių charizmatiški benzininiai varikliai turėjo prisitaikyti prie naujų realių.
Kadangi sportiškų automobilių gamintojai labai dažnai nekreipdavo dėmesio į CO2 emisijas, „Porsche“ buvo vienas iš tų gamintojų, kurį pokyčiai rinkoje paveikė labiausiai. Be to, tuomet „Porsche“ kentė ir nuo drastiškai sumažėjusių pardavimų, dėl kurių gamintojas turėjo pradėti kaštų optimizavimo programą. Nuo...Iki.
Kuomet „Porsche“ suprato, jog esamas veiklos modelis nėra tvarus, sportiškų automobilių specialistai priėjo prie kelių, ypatingai skaudžių išvadų. Viena iš jų – atrasti būdų kaip padidinti automobilių gamybos efektyvumą, į pagalbą pasitelkiant konsultantus iš „Toyota“.
Kolegų iš Japonijos pasidalintų žinių rezultatas – net du visiškai nauji modeliai – „Porsche Boxster“ ir „Porsche 911“. Kadangi abudu modeliai buvo sulipdyti iš praktiškai tų pačių komponentų, „Porsche“ kaip reikiant sumažino automobilių kūrimo išlaidas. Be to, kadangi abu automobiliai buvo kuriami tuo pačiu metu, „Boxster“ ir „911“ turėjo tokius pačius priekinės bagažinės dangčius, sparnus ir priekinius žibintus. Abu modeliai taip pat turėjo praktiškai identiškus interjerus.
Atkreipkite dėmesį:
- Patikrinkite priekinėje automobilio dalyje sumontuoto aušinimo sistemos radiatoriaus būklę. Jis, kaip ir priekinis buferis, yra lengvai pažeidžiamas akmenukų.
- Korozijos židiniai nėra itin dažnas reiškinys. Vis dėlto, atidžiai apžiūrėkite slenksčius bei priekinius ir galinius žibintus. Tai yra tos vietos, kuriose gali atsirasti pirmieji korozijos židiniai
- Šiame Porsche rasite berėmius durelių langus. Perkant naudotą „996“ rekomenduojama patikrinti, ar durų langai veikia tinkamai. Jie turi automatiškai šiek tiek nusileisti, kai atidarote duris, ir šiek tiek pakilti, kai duris uždarote
INTERJERAS
Jeigu automobilio išorės dizainas labiau priminė subtilią evoliuciją, tai „996“ vidus labai stipriai skyrėsi nuo ankstesnių modelių.
Žinoma, kaip ir anksčiau, didžiausias dėmesys yra skiriamas idealiai vairuotojo pozicijai, kurią supa tradiciniai penki ciferblatai prietaisų skydelyje. Vis dėlto, tai, ko gero, buvo vienintelis ryškesnis panašumas su ankstesniais „Porsche 911“ modeliais.
Priklausomai nuo automobilio pagaminimo metų ir versijos, „911“ buvo galima rasti nemažai moderniems automobiliams būdingų priedų: ksenoninius žibintus, navigacijos sistemą, stoglangį, telefono įrangą, elektra valdomas ir šildomas sėdynes, automatinę greičio palaikymo sistemą. Iš pirmo žvilgsnio – jis turi tai, ko gali ir prireikti kasdien eksploatuojanti „996“. Vis dėlto, jeigu įsigysite gerai įrengtą automobilį su pažangesne „PCM“ multimedijos sistema, padarykite sau paslaugą ir ją pakeiskite.
„Porsche“ šiuo metu siūlo modernią originalios „PCM“ sistemos alternatyvą, kuri ne tik suteiks prieigą prie modernios navigacijos sistemos. Kartu su ja gausite „Bluetooth“, „Android Auto“ ir „Apple Car Play“ sąsajas.
Atkreipkite dėmesį:
- Įjunkite degimą ir įsitikinkite, jog visos įspėjamosios lemputės po kelių akimirkų užgęsta. Vis dėlto, dėl nusidėvėjusio kištukinio jungiklio prietaisų skydelyje pradeda nuolatos degti oro pagalvės simbolis.
- Jeigu automobilis turi stoglangį, būtinai įsitikinkite, jog jis veiklia sklandžiai, ir ar pro jį į vidų nepatenka drėgmė.
- „Porsche 911“ turi automatiškai pakylantį galinį spoilerį. Jis pakyla viršijus 120 km/val. greitį ir vėl nusileidžia pasiekus 60 km/val. greitį. Automatiškai pasikeliančio spoilerio funkciją taip pat galite patikrinti paspaudę automobilio salone esantį mygtuką.
- Automobilio tikrąją ridą labai gerai išduoda nusidėvėjimo žymės ant jungiklių ar nubrozdinimai ant bagažinės ir variklio dangčio atleidimo svirtelių.
DINAMIKA
Laikydamasi dešimtmečius puoselėtų tradicijų, dauguma „996“ kartos versijų buvo komplektuojamos su pajėgiais atmosferiniais benzininiais varikliais. Pirmoji „Carrera“ modelių serija, gaminta iki 2001 metų turėdavo 3,4 litro darbinio tūrio agregatus, o štai vėlesni, modernizuoti modeliai, turėjo truputėlį didesnio tūrio ir šiek tiek galingesnius analogus.
Nepriklausomai nuo automobilyje būsiančio variklio, kiekvienas iš jų užtikrina tolygų, linijinį ir netgi švelnų galios perdavimą iki pat raudonos tachometro žymės. Nors kai kurie gali pasiilgti moderniems automobiliams būdingo stipraus dinamikos pliūpsnio, tačiau „Carrera“ ir „Carrera 4“ versijos užtikrins visapusišką veržlumą.
Visiškai kitoje lygoje yra „Turbo“, „GT2“ ir „GT3“ versijos, kurios buvo skirtos ištikimiausiems „Porsche“ entuziastams.
Pirmiau „Carrera“ ir „Carrera 4“ modelių gamą papildė ne „Turbo“, o išlengvinta „GT3“ versija, kurią anuomet gyrė dėl fenomenalaus valdymo tikslumo ir pojūčio, jog vairuoji bendro naudojimo keliams pritaikytą lenktyninį automobilį.
Tuo tarpu 2001 metais „Porsche“ atstovybėse pasirodė „911 Turbo“ ir šios versijos pagrindu sukurtas „GT2“. Abudu modeliai turėjo tą patį 3,6 litro darbinio tūrio, šešių cilindrų benzininį variklį su dviem turbokompresoriais, tačiau „Turbo“ versijoje jis generavo 420 arklio galių (vėliau 450 AG), o „GT2“ versijoje tas pats variklis išvystė 462 arklio galias (vėliau 483 AG).
Atkreipkite dėmesį:
- „IMS“ guolis ir nesandarus alkūninio veleno riebokšlis – bene didžiausią nerimą keliantys gedimai kiekvienam „Porsche 911“ savininkui. Šiems gedimams galima užbėgti už akių, tačiau tai kainuos ne vieną šimtinę. Ypač, kai reikės pakeisti „IMS“ guolį, nes norint prie jo prieiti reikia nuardyti nemažai detalių
- „Porsche 911“ savininkai taip pat turėtų nerimauti dėl cilindrų įdėklų. Pradžioje cilindruose atsiranda nedidelis įtrūkimas, dėl kurio gali atsiskirti cilindro įdėklo gabalas. Tuomet variklį galite pirmu reisu priduoti į metalo laužą. Vienintelė užuomina į šį gedimą yra padidėjęs aušinimo skysčio troškulys. Taip pat verta pridurti, jog šį gedimą turi 2004 - 2009 metais pagaminti „911“, „Boxster“ ir „Cayman“ modeliai
- Atsižvelkite kada paskutinį kartą buvo keista cilindrų galvutės tarpinė, mat ilgainiui sutrūkinėja ir pro ją pradeda sunktis variklio alyva
- Patikrinkite ar alyvoje nėra aušinimo skysčio požymių
- Automatinė pavarų dėžė yra ganėtinai patvari, tačiau perkant modelį su „Tiptronic“ transmisija įsitikinkite, jog visos pavaros persijungia sklandžiai ir greitai. Kadangi tai senamadiškos konstrukcijos automatinė pavarų dėžė, jos remontas nebus toks komplikuotas, kaip, pavyzdžiui, dvigubą sankabą turinčių analogų
- Varikliuose sumontuota paskirstymo grandinė, kuri, paprastai, turėtų būti ilgaamžė. Vis dėlto, perkant automobilį su didesne rida įsiklausykite ar iš variklio skyriaus nesigirdi grandinės barškėjimas
VALDYMAS
Moderni „Porsche 911“ modelių šeima visuomet stebina neįtikėtinu džiuginančių savybių kraičiu. Stabilus ir greitas, patogus ir neerzinantis ilgose kelionėse. Suporavus tai su pajėgiais benzininiais varikliais, galutiniame rezultate turime vieną maloniausių vairuoti automobilių pasaulyje. Nors dinamikos prasme, „996“ ir „992“ modelių kartos skiriasi keliais šviesmečiais, tačiau vienoje srityje „996“ nenusileidžia nei „992“, nei kitiems moderniems automobiliams.
Vietoje velniško sukibimo su kelio danga, kiekvienas „996“ pasiūlys tai, ko šiuolaikiniuose automobiliuose nėra – atsakomybės jausmą už savo veiksmus. Kiekvienas pasukimas vairu, kiekvienas akceleratoriaus spustelėjimas turi būti daromas atsižvelgiant į savo vairavimo sugebėjimus, nes kitu atveju atsidursite griovyje, mat jame nėra pažangių vairavimo sistemų, kurios išgelbėtų tą lemiamą akimirką. Vis dėlto, tai ir yra didžiausias „996“ žavesys.
Lengvumo pojūtis ir nuostabus pakabos balansas sukuria sunkiai apčiuopiamos darnos jausmą, kuriuo džiaugtis galima bet kokiu greičiu. Jeigu modernaus „992“ galimybių lubas galima pasiekti tik lenktynių trasoje, su „996“ tai galima pajusti bendro naudojimo keliuose, nesistengiant prarasti vairuotojo pažymėjimo.
Net jeigu ir nebandysite sekmadienį išsmukti iš namų, vien dėl to, jog apsuktumėte garbės ratuką aplink savo apylinkes, automobilį vairuojant kasdien nepasijusite, jog bandote ankštose didmiesčių gatvėse suvaldyti dramblį.
„996“ kartos „Porsche 911“ yra net 528 mm trumpesnis už modernų 5 serijos BMW sedaną bei tėra vos 41 mm platesnis už 8-os kartos „Volkswagen Golf GTI“.
Atkreipkite dėmesį:
- Atsižvelkite kokio svorio yra sankabos pedalas. Sunkiai įminamas pedalas byloja artėjantį vizitą į dirbtuves, kuriose bus keičiamas sankabos komplektas. Keisdami sankabą rekomenduojama pakeisti ir dviejų masių smagratį
- Iš gamyklos išriedėję egzemplioriai turėjo „Sachs“ amortizatorius. Vis dėlto, daugelis rekomenduoja montuoti „Bilstein“ alternatyvas, kurių veikimo charakteristikos yra geresnės
- „996“ kartos modelis turi vieną, bet labai ilgą stabdžių žarnelę, kurią ilgainiui paveikia korozija
- Kai variklis pasiekia darbinę temperatūrą, variklio alyvos slėgis, dirbant laisva eiga, turėtų būti 1-2 bar. Bet koks nuokrypis gali indikuoti rimtesnę problemą
Versija | Gamybos metai | Varantieji ratai | Galia |
Carrera | 1997-2001 | Galiniai | 300 AG |
Carrera 4 | 1997-2001 | Visi | 300 AG |
GT3 | 1999-2001 | Galiniai | 360 AG |
Carrera | 2001-2004 | Galiniai | 320 AG |
Carrera 4 | 2001-2004 | Visi | 320 AG |
Carrera 4S | 2001-2004 | Visi | 320 AG |
GT2 | 2001-2006 | Galiniai | 485 AG |
GT3 / GT3 RS | 2003-2006 | Galiniai | 380 AG |
Turbo | 2000-2005 | Visi | 420 AG |
Turbo S | 2004-2005 | Visi | 450 AG |
KODĖL VERTA RINKTIS?
- Net ir šių dienų standartais – sąlyginai modernus
- Plati modelių gama leis surasti labiausiai tinkantį variantą
- Atsižvelgiant į automobilio amžių – tikslus valdymas
- Kupė kėbulą turinčių automobilių standartais – praktiškas
- Pigesnė priežiūra negu „993“ modelio
O KODĖL NE?
- Kai kurių detalių kainos – per didelės
- Galimai didelės pradinės investicijos į automobilio techninę būklę
DETALIŲ KAINOS
- Alyvos filtras ~ 15 eurų
- Kuro filtras ~ 40 eurų
- Alyvos siurblys ~ 430 eurų
- Cilindrų galvutės tarpinė ~ 70 eurų
- Stūmoklio žiedų komplektas ~ 50 eurų
- Stabilizatoriaus traukė ~ 30 eurų
- „Bilstein“ amortizatorius ~ 300 eurų
- „MacPherson“ kolonos pagalvė ~ 150 eurų
- Uždegimo ritė ~ 40 eurų
- Sankabos komplektas su išminamuoju guoliu ~ 290 eurų
- Alyvos karterio tarpinė ~ 20 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 80 eurų
- Stabdžių diskas ~ 90 eurų
- Vairo traukės antgalis ~ 30 eurų
- Aušinimo skysčio siurblys ~ 150 eurų
- Variklio radiatorius ~ 130 eurų
- Termostato tarpinė ~ 5 eurai
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Porsche 911 Carrera 4S“
Ar universalus „Porsche 911“ kupė gali būti dar universalesnis? Be abejonės, bet tik su sąlyga, jeigu pasirinksite „Carrera 4S“ versiją, kurioje atrasite visus „Porsche“ privalumus: užtikrintą dinamiką, išskirtinį sukibimą bet kokiomis sąlygomis bei komforto įrangos priedus, dėl kurių nepajusite, jog vairuojate sąlyginai seną automobilį. Ypač, jeigu tai atnaujinta modelio versija, gaminta nuo 2001 iki 2004 metų.
„Porsche 911 Turbo“
Be abejonės, pati įspūdingiausia „911“ modelio versija turės „GT2“ arba „GT3“ žymėjimą, bet pažvelgę į šių modifikacijų vertę greitai suprasite, jog jie įperkami tik labai retam entuziastų ratui. Vis dėlto, „911 Turbo“, kaip bebūtų keista, dar nepasiekė tokių aukštumų, dėl kurių turėtumėte atsisakyti tokios svajonės. Be to, net ir šių dienų standartais, „911 Turbo“ yra velniškai greitas automobilis, kurio pajėgumą galėsite išnaudoti maksimaliu pajėgumu.