Solidžiai atrodantis vidutinio dydžio sedanas, komfortiškas ir greitas, prabangus, bet neprašantis nusimauti paskutinių kelnių - kriterijai, kuriuos atitinka vos keletas automobilių - tai „
Audi A6“,
5 serijos „BMW“, „
Lexus GS“,
E klasės „Mercedes Benz“ ir „Jaguar XF“.
„Jaguar XF“ stovėdamas šalia savo aršiausių konkurentų visuomet atrodydavo kaip balta varna, bet ar šį išskirtinumą galėtume laikyti privalumu ar trūkumu? Ar pirmasis absoliučiai modernus „
Jaguar“ modelis yra vertas Jūsų dėmesio ir investicijų? O galbūt į jį nereikia kreipti dėmesio ir tiesiog nusipirkti blankiai atrodančią „Audi A6“?
ISTORIJA
Jeigu pažvelgtume į spalvingą
„Jaguar“ markės istoriją - joje pamatytume subtiliai evoliucionuojančius britiškų automobilių gamintojos modelius. Šeštame ar septintame dešimtmetyje propaguota dizaino filosofija nebuvo nustumta į šalį - dizaineriai ją pritaikydavo tam tikram laikmečiui. Iš dalies - tai buvo „Jaguar“ išskirtinumas, tačiau vėliau tai buvo vienas didžiausių šios markės trūkumų.
Bandymas išlikti aristokratiškai atrodančių automobilių gamintoju puikiai atsispindėjo finansinėje markės būklėje, kuri išryškėjo 2007 metais pasaulį užvaldžiusioje krizėje. Tuomet „Ford“ koncerno rankose buvęs gamintojas desperatiškai bandė gelbėtis ir sukūrė du naujus modelius: „Jaguar XK“ ir „
Jaguar XJ“ sedano pamainą - „Jaguar XF“.
Tiek „XK“, tiek „XF“ buvo sukurti pagal visiškai kitokią dizaino filosofiją, kuri labai sunkiu metu atvėrė „Jaguar“ naujas duris į išsigelbėjimą. Nepaisant konservatyvių „Jaguar“ entuziastų kritikos, naujasis modelis įrodė, jog vyriausiojo dizainerio priimtas sprendimas buvo teisingas. Per pirmuosius trejus „XF“ gamybos metus „Jaguar“ pardavė 54 548 automobilio vienetus.
Dizainas nebuvo vienintelis „XF“ privalumas. „Jaguar XF“ po labai ilgos pertraukos įrodė, jog net ir britiško automobilio interjeras gali lygiuotis į „Premium“ segmente dominuojančius „Audi A6“, 5 serijos „BMW“ ar E klasės „Mercedes Benz“. Be to, surinkimo kokybė taip pat buvo žymiai geresnė - savo vyresnius giminaičius „XF“ pralenkė keliais šviesmečiais.
Per aštuonerių metų gamybos laikotarpį „Jaguar XF“ laimėjo ne vieną garbingą apdovanojimą. Natūralu, jog didžioji dauguma apdovanojimų buvo įteikti D.Britanijos leidžiamų žurnalų redakcijų atstovų, kurie turi silpnybę vietinės gamybos automobiliams.
KOMFORTAS
Kaip ir priklauso kiekvienam to laikmečio „Premium“ segmento sedanui - „Jaguar XF“ interjeras buvo sukurtas pagal tuometines dizaino tendencijas. Centrinėje konsolėje - lietimui jautrus ekranas, minimalus fizinių mygtukų skaičius, kuriais galima valdyti tik pačius reikalingiausius instrumentus.
„Jaguar XF“ buvo gaminamas su keturiais skirtingais komplektacijų lygiais. Kiekvienas iš jų pasiūlydavo gausesnį žaisliukų ir komforto įrangos kiekį, tačiau net ir pats „plikiausias“ modelis gaudavo šešias oro pagalves, elektroninę stabilumo sistemą, automatinę pavarų dėžę, 17 colių lengvo lydinio ratlankius, galinius parkavimo daviklius, klimato kontrolę, elektra valdomas sėdynes, „Bluetooth“ jungtį ir visai neblogą garso sistemą.
Aukštesnės komplektacijos automobiliai standartinėje įrangoje turėdavo pilnavertę navigacijos sistemą, oda padengtas šildomas sėdynes, nuostabiai skambančią „Meridian“ garso sistemą bei 18 colių ratlankius.
Jeigu būsite užsispyrę, galbūt Jums pavyks rasti modelį, kuris bus aprūpintas adaptyvia greičio palaikymo kontrole, automatine stabdymo sistema, aklosios zonos stebėjimo sistema bei 380W galingumo „Meridian“ garso sistema.
Į šoną patraukime automobilio komplektacijos reikalus ir pažvelkime į „Jaguar XF“ kėbulo siluetą - ką jis jums sako? Šis automobilis greičiausiai nebus labai praktiškas, ar ne? Jeigu tai būtų 5 serijos „BMW“ ar „Audi A6“ sedanai- taip iš tikrųjų būtų galima sakyti, nes šių automobilių bagažinės tūris siekia 375 litrus. Tuo tarpu „Jaguar XF“ pasižymi net 500 litrų dydžio bagažine (nenulenkus galinių sėdynių).
Nemažai įvairiausių dėtuvių surasite į automobilio interjere. Pavyzdžiui, duryse esančiose dėtuvėse laisvai tilps jūsų piniginė, mobilus telefonas ar kiti daiktai, kurių nenorite laikyti savo kišenėse. Ir svarbiausia - šalia pavarų perjungimo svirties esantys puodelių laikikliai yra tinkami ne tik energetiniam gėrimui, bet ir puodeliui kavos.
VARIKLIAI
„Jaguar XF“ nebuvo vienas iš tų automobilių, kuris galėjo pasiūlyti itin plačią variklių gamą. Nuo 2007 iki 2011 metų automobilis buvo gaminamas su 2,7 ir 3 litrų dyzeliniais arba 3, 4,2 arba 5 litrų benzininiais jėgos agregatais. Variklių galingumas skyrėsi priklausomai nuo pasirinktos modelio modifikacijos. Pavyzdžiui, 3 litrų dyzelinis motoras buvo gaminamas su dviem galingumo lygiais: 240 arba 275 AG. Tiek 2,7 litro, tiek 3 litrų dyzeliniai motorai yra bendras „Ford“ bei „Peugeot“ inžinierių kūrinys. Šie varikliai buvo montuojami ne tik į „Jaguar“, bet ir į „Land Rover Discovery“, „Peugeot 407“ kupė ar „Citroen C6“ modelius.
Kuomet automobilis buvo atnaujintas 2011 metais, variklių gamoje atsirado keturių cilindrų jėgos agregatai: 2 arba 2,2 litro darbinio tūrio jėgos agregatai. 2 litrų „Ford“ benzininis motoras išvystydavo 241 arklio galią ir 340 Nm sukimo momentą. Tuo tarpu 2,2 litro dyzeliai, kurie buvo sukurti „Jaguar“ inžinierių, iš gamyklos išriedėdavo turėdami 163 arba 200 arklio galių.
Visi „Jaguar XF“ modeliai būdavo komplektuojami su automatinėmis pavarų dėžėmis. Iš pradžių „XF“ būdavo gaminami su šešių laipsnių (6HP26) automatinėmis pavarų dėžėmis. Nuo 2012 metų visi „XF“ modeliai naudodavo 8 laipsnių, taip pat „ZF“ gamybos automatinę pavarų dėžę, kuri padidino variklių efektyvumą.
PROBLEMOS
Pagaliau priėjome skiltį, kurioje turėtų išryškėti „Jaguar XF“ ištvermingumas ir kokybė - žodžiai, kurie anksčiau labai retai būdavo minimi kalbant apie „Jaguar“ automobilius. Vis dėlto, kad ir kaip skeptiškai žiūrite į „Jaguar XF“, tačiau šis automobilis nėra ligų ir galvos skausmų kratinys. Kaip ir bet kuris automobilis, taip ir jis turi keletą silpnųjų vietų, kurios anksčiau ar vėliau pareikalaus Jūsų dėmesio ir investicijų.
- Patikrinkite padangų slėgio daviklius. Jeigu automobilis buvo naudojamas regione, kuriame yra daug drėgmės, jie gali pradėti rūdyti ir sukelti nemažai problemų.
- Galinės stabdžių kaladėlės dėvisi daug greičiau negu esate įpratę.
- 6 cilindrų dyzeliniai varikliai turi vieną erzinantį trūkumą - „DPF“ filtro daviklį, kuris mėgsta išeiti iš rikiuotės. Davikliui sugedus, variklis įjungia „Limp“ režimą, kuris apriboja variklio galią sūkius.
- Venkite 2007 - 2008 metais pagamintų modelių, nes jie turi labai daug elektronikos gremlinų. Apskritai - patikrinkite visus elektronikos prietaisus ir ar jie veikia tinkamai, be jokių trukdžių.
- Jeigu žvalgotės į 2,7 litro darbinio tūrio dyzelinį variklį, atsižvelkite ar automobilio savininkas visus aptarnavimus atliko laiku. Šie varikliai yra pakankamai lepūs ir reikalauja preciziškos priežiūros. Elementariausias numojimas ranka gali kainuoti, pavyzdžiui, naują turbiną ar alkūninį veleną. Šiems motorams privaloma tepalus keisti kas 10 000 - 15 000 kilometrų.
- Atsižvelkite ar automobilio kompiuteris turi naujausią programinę įrangą. Vien dėl prastos programinės įrangos gali kilti įvairiausių problemų. Pradedant nuo to akumuliatoriaus išsikrovimo ir baigiant prastai veikiančiais valytuvais.
- Iškylanti pavarų perjungimo „svirtis“ atrodo efektyviai ir įspūdingai, tačiau ilgainiui ji pradeda strigti arba užstringa visiškai.
- Toks pats likimas ištinka ir atsiverčiančias oro apipūtimo angas. Ilgainiui jos gali užstrigti.
„Jaguar XF“ nuo 2007 iki 2015 metų buvo atšauktas 13 kartų. Pirmą kartą, 2008 metų rugsėjį, automobilis buvo atšauktas dėl galinių saugos diržų. 2009 metų sausį automobilis buvo atšauktas dėl netinkamai veikiančių prietaisų skydelių. 2009 metų spalį, 2010 metų rugpjūtį ir 2012 metų gruodį automobiliai buvo atšaukti dėl kuro padavimo sistemų. 2011 metų vasarą automobiliai buvo atšaukti dėl netinkamo vairo stiprintuvo darbo. 2012 metų gruodį bei 2013 metų rugpjūtį automobiliai buvo atšaukti dėl nesandarių kuro padavimo sistemų.
ATSILIEPIMAI
Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome „Jaguar XF“ savininką, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį žavų automobilį.
Saulius - 2,2 litro dyzelis - 2012 metų.
Pradėsiu nuo to, jog automobilį pirkau visiškai naują, Vokietijoje, tačiau eksploatavau Lietuvoje. Mašiną kitoje šalyje pirkau dėl dviejų priežasčių: pirmoji - pakankamai dažnai keliauju į šią šalį, o antroji - norimą automobilį gavau tą pačią dieną ir neturėjau laukti 6 mėnesių.
Prieš perkant „XF“ penkerius metus važinėjau 5 serijos „BMW“, o tiksliau - „E60“ kartos modeliu, kurį 2007 metais įsigijau Lietuvoje. Iš pradžių norėjau persėsti į naujesnį „BMW“ modelį, tačiau dėl man nepriimtinos atstovybės politikos pradėjau ieškoti alternatyvų.
„XF“ ir „E60“ yra panašūs ir tuo pačiu skirtingi automobiliai. Interjeras ir pakabos balansas, pagal mano skonį, yra geresnis pas „XF“. Uždėjus tinkamas padangas „XF“ sugeba puikiai sugerti kelio nelygumus, o autostradoje ant kelio stovi kaip traukinys ant bėgių. Pripažinsiu - „E60“ vairuotojui perduoda daugiau informacijos ir apskritai - yra dinamiškesnis ir azartiškesnis, bet dabar man tai nelabai svarbu, nes norisi komforto. Matyt atšventus 40-ąjį gimtadienį atsiranda noras niekur neskubėti.
Patikimumas? Visai neblogas. Techninė pusė - viskas tvarkoje, didelių priekaištų neturiu. Tuo tarpu elektroninė dalis kartais gali vesti iš proto. Aš asmeniškai susidūriau su beraktės sistemos, navigacijos, prietaisų skydelio problemomis.
Šiuo metu automobilis yra nuvažiavęs beveik 230 000 kilometrų.
DETALIŲ KAINOS
Galvodami apie konkretų automobilį, reikėtų pagalvoti ir apie atsarginių detalių kainas. Kaip atsvaros tašką pasižiūrėkime į vidutines 3 litrų dyzelio modelio detalių kainas.
- Stabdžių trinkelės ~ 20 eurų
- ABS daviklis ~ 30 eurų
- Vairo traukės antgalis ~ 40 eurų
- Oro filtras ~ 20 eurų
- Žvakė ~ 15 eurų
- Oro srauto daviklis ~ 100 eurų
- Sankabos komplektas ~ 200 eurų
- Rato guolio komplektas ~ 160 eurų
- Statramsčio atraminis guolis ~ 115 eurų
- Generatorius ~ 180 eurų
Lengvai valdomas, pagirtinai sukomplektuotas, žavus ir charizmatiškas sedanas. Jeigu nebijote visuomenėje „plaukiojančių“ stereotipų, tuomet „Jaguar XF“ yra vienas įdomesnių pasirinkimų vidutinio dydžio sedanų klasėje, ypač su fantastiškais 8 cilindrų benzininiais varikliais. Be to, ilgainiui „Jaguar XF“ išliekamoji vertė bus žymiai didesnė negu analogiškų „Audi A6“ ar 5 serijos „BMW“.
PRIVALUMAI
- Dyzelinių variklių kuro sąnaudos ir dinamika
- Sklandžiai veikianti pavarų dėžė
- Eksterjero dizainas
TRŪKUMAI
- Kai kurios apdailos medžiagos atrodo, lyg būtų atkeliavusios iš kompaktinės klasės automobilio
- Mažoka erdvė keleiviams sėdintiems ant galinių sėdynių
- Nėra galimybės pasirinkti automobilį su mechanine pavarų dėže
GALERIJA