Deja, per dvidešimties metų laikotarpį „Fiat“ pardavimų apimtys Europoje sumažėjo dvigubai, bet tą patį galima pasakyti ir apie modelių gamą, kurioje tėra tik keturi automobiliai: „Fiat 500“, „Fiat Panda“, „Fiat Tipo“ ir „Fiat 500X“.
Kadangi maži automobiliai Lietuvoje nėra itin mėgstami ir geidžiami, šį kartą rubrikoje „Iš antrų rankų“ pristatysime didžiausią „Fiat“ markės visureigį – kompaktišką „Fiat 500X“, kuris visuomenei pirmą kartą buvo pademonstruotas 2013 metais.
DIZAINAS
„Fiat“ dizainerių siekis išlaikyti tęstinumą kuriant „Fiat 500X“ visureigį – sveikintinas ir netgi pagirtinas, tačiau vizualinių elementų panašumas yra vienintelis bendras „Fiat 500“ ir „Fiat 500X“ bruožas. Techniškai – tai absoliučiai kita mašina, kuri, tiesą sakant, artimesnė „Jeep Renegade“ ar „Alfa Romeo Giulietta“.
Tik nepagalvokite, jog „Fiat 500X“ yra identiškas „Alfa Romeo Giulietta“ – taip tikrai nėra, tačiau abu automobiliai naudoja tą pačią struktūrą, kuri vėliau būdavo pritaikoma atsižvelgiant į inžinerinius poreikius. Tokiu būdu gamintojas vieną ir tą pačią struktūrą naudoti kuriant skirtingo dydžio automobilius, tačiau tuo pačiu juose naudoti identiškus variklius, technologijas ir pakabos sistemas.
Jeigu toje pačioje gamykloje gaminamas „Jeep Renegade“ bandė įtikti nuotykių ieškotojams, tai „Fiat“ taikėsi į tuos, kuriems stilius ir išskirtinumas yra tos savybės, dėl kurių norisi įsigyti mašiną. Ir reikia pripažinti, jog „Fiat 500X“ atrodo šauniai. Lyg viagros tabletę surijęs „Fiat 500“ hečbekas. Ko nepasakysi apie „Mini Countryman“, kuris po „Mini“ hečbeko didinimo procedūros atrodo pasibjaurėtinai.
Atkreipkite dėmesį:
- Ankstyvieji (iki 2016 metų) „Fiat 500X“ egzemplioriai su 1,4 litro turbininiais motorais buvo atšaukti dėl turbinos defekto. Pirkdami automobilį su šiuo varikliu patikrinkite ar ji buvo pakeista pagal garantiją.
- Sankaba modeliuose su 1,6 litro dyzeliniais varikliais. Taip pat pirkdami modelį su šiuo varikliu patikrinkite ar ji buvo pakeista pagal garantiją arba anksčiau laikoma. Pasitaiko atveju, kai sankabą reikia keisti nuvažiavus vos 30 tūkst. kilometrų.
- Modeliai turintys 1,4 litro benzininį arba 1,3 litro dyzelinį variklius turi greitai nusidėvinčias variklio pagalves.
INTERJERAS
„Fiat 500X“ yra vienas iš tų automobilių, kurio interjeras buvo kurtas stengiantis sujungti stilių ir racionalumą. Tai yra pakankamai sudėtingas uždavinys, nes įmantrūs dizaino sprendimai gali pakenkti nepriekaištingai ergonomikai, tačiau „Fiat“ inžinieriams šį kartą nepavyko susimauti.
Vis dėlto, prieš tai vertėtų paminėti vieną ir itin svarbų faktą. „Fiat 500X“ paliks pirmąjį gerą įspūdį tik tada, jeigu jis nebus pačios skurdžiausios komplektacijos. Tokios, kurią drožė kiekvienas studentas naudodamasis „CityBee“ paslaugomis. Absoliučiai plikas, nykus ir nuomos punktams skirtos versijos visuomet kelia pasibjaurėjimą, tačiau aukštesnį įrangos lygį turintys modeliai sugeba sukurti visiškai kitą atmosferą. Ypač, jeigu automobilio viduje dominuoja šviesūs atspalviai.
Šis italiūkštis netgi neturi tipinės itališkiems automobiliams būdingos problemos – beždžionėms skirtos vairuotojo pozicijos. Ką turime omenyje? Anksčiau Italijoje pagamintos mašinos turėjo vairo kolonėlę, kurios reguliavimo galimybės sudarydavo įspūdį, jog italai kurdavo mašiną žmogui, kuris turi ilgas kojas ir trumpas rankas. Šios problemos „Fiat 500X“ nėra.
Vienintelis dalykas, dėl kurio norėtųsi šiam automobiliui priekaištauti – apdailos medžiagų įvairovė. Ten kur mato akys – ten viskas smagu ir gražu, bet kojų lygyje esančios apdailos medžiagos sukelia pykčio priepuolį, nes jos važiuojant žvyrkeliu pradeda barškėti. Visgi, palyginus su „Volkswagen T-Roc“, kokybinę kartelę „Fiat“ yra pakėlusi žymiai aukščiau.
Atkreipkite dėmesį:
- „Start/Stop“ sistema ne visuomet veikia arba veikia grubiai. Šią problemą galima ištaisyti įdiegus naujausią programinę įrangą.
- Stringanti multimedija – pakankamai dažnas reiškinys, kuris reikalauja įdiegti naujausią programinę įrangą. Jeigu tai nepadės, teks keisti visą multimedijos sistemą.
- Automatinė stabdymo sistema. Ji ne visuomet veikia sklandžiai ir užtikrintai. Norint pašalinti šį gedimą, turėsite, vėlgi, įdiegti naujausią programinę įrangą.
VALDYMAS
Jeigu kada nors buvote nuvykę į Italiją, Ispaniją ar netgi Portugaliją ir atkreipėte dėmesį į tai kaip vairuoja šių šalių vairuotojai, turėtumėte puikiai suprasti, jog didžioji dalis iš savo mašinėlių reikalauja ne komforto, bet vikrumo. Užlįsti prie kitą eismo dalyvį, įnerti į siaurą miesto gatvę ar staigiai apsisukti viduryje gatvės. Vairuodami „Fiat 500X“ labai akivaizdžiai jusite, jog automobilis buvo sukurtas Italijoje, kur vairuotojai mėgsta palakstyti, o ne krapštyti nosį, važiuojant antroje eilėje mažesniu negu leistina greičiu.
Jeigu judrumu, agresija ir kėbulo kontrole posūkiuose jis pranoksta daugelį akivaizdžių konkurentų, tai komforto lygis „Fiat 500X“ nėra labai aukštas. Ne dėl to, jog šiame visureigyje rasite nepatogias sėdynes, o dėl to, jog „Fiat“ inžinieriai džiuginantį stabilumą paaukojo vardan komforto. „500X“ pakaba akivaizdžiai standi, įsitempusi ir nervinga. Tai ypatingai justi važiuojant keliais, kurie, regis, buvo išarti plūgo vietinio ūkininko.
Situaciją galite išspręsti ant automobilio užmovę mažesnio skersmens ratlankius, tačiau ar vairuodami tokį ratuotį norėsite paaukoti stilių, vien dėl to, jog akmeninis grįstą gatvę įveiktumėte 5 km/val. greičiau ir patogiau?
Atkreipkite dėmesį:
- Elektrinis rankinis stabdis gali netikėtai atsileisti. Tiesiog. Efektyviausias šios problemos sprendimo būdas – programinės įrangos atnaujinimas.
- Variklio alyvą rekomenduojama keisti kas 15 tūkst. kilometrų.
- Visų variklių (išskyrus 1,3 litro dyzelinį) paskirstymo diržą rekomenduojama keisti kas 120 tūkst. kilometrų arba kas 6 metus.
DINAMIKA
Mažo darbinio tūrio varikliai į skirtingus „FCA“ koncerno kūrinius montuojami jau eilę metų, o ir inžinerinė patirtis dabar leidžia džiaugtis itin šaunių motorų įvairove.
Iš kelių skirtingų benzininių variklių, kurie gali būti po „Fiat 500X“ variklio dangčiu, pats šauniausias yra 1,4 litro, 140 arklio galių išspaudžiantis agregatas. Smagus, kai iš jo bandote išgręžti paskutinį benzino lašą ir ekonomiškas, kai aprimstate ir elgiatės kaip išsilavinusi būtybė. Aukso viduriukas.
Dyzelinių variklių gamoje situacija taip pat yra pakankamai lengva ir aiški. Trokštantys keturių varančiųjų ratų pavaros, turėsite rinktis išskirtinai 2 litrų dyzelį, kuris tiesiog džiugina mažu apetitu ir sklandžiu veikimu. Tuo tarpu mažesnio tūrio dyzeliukai tinkami tik taupyti kurą. Ne daugiau, nei mažiau.
Jeigu dabar norite užduoti klausimą – „O kuris patikimiausias?“ Tiesą sakant, nesvarbu kurį pasirinksite – neprašausite. Nebent žvalgotės į naujos kartos „FireFly“ variklius, apie kuriuos šiai dienai žinoma nedaug.
Beje, pasižvalgę į Lietuvoje parduodamų „Fiat 500X“ sąrašą išvysite, jog jie turi 2,4 litro darbinio tūrio variklį. Iškart įsiminkite, jog Europoje šis variklis nebuvo siūlomas, tad tai tiesioginė indikacija, jog jis atkeliavo iš JAV arba Kanados.
Kad ir už kokią patrauklią kainą jis būtų parduodamas, tiesiog venkite šio motoro. Atmosferinis variklis nėra nei dinamiškas, nei sklandžiai veikiantis, o kuro sąnaudos yra pernelyg didelės, jog pateisintų variklio tūrį. Jis yra pati prasčiausia JAV rinkai skirto modelio dalis.
Atkreipkite dėmesį:
- Naujos kartos 1 ir 1,3 litro darbinio tūrio benzininius variklius privaloma aptarnauti kas vienerius metus arba kas 15 tūkst. kilometrų. Be to, jie turi paskirstymo grandinę, kurios keisti nereikia.
- Benzininių variklių vairuotojai PRIVALO naudoti „NGK IKR 9J8“ uždegimo žvakes
- „Fiat“ šį modelį atnaujino 2018 metais. Tuomet gamintojas atliko keletą esminių pokyčių išvaizdoje, interjere, įdiegė daugiau naujausių technologijų bei visapusiškai pakeitė variklių gamą.
Versija | Metai | Variklio tipas | Galia | NM |
1.4 MultiAir | 2014-2018 | Benzininis | 140 AG | 230 Nm |
1.3 MultiJet | 2017-2018 | Dyzelinis | 95 AG | 200 Nm |
1.4 EasyPower (LPG) | 2017-2018 | Benzinas/Dujos | 120 AG | 237 Nm |
2.4 MultiAir (Tik JAV rinkai) | 2012-2015 | Benzininis | 180 AG | 250 Nm |
2.0 MultiJet | 2014-2018 | Dyzelinis | 140 AG | 350 Nm |
2.0 MultiJet II | 2018-2019 | Dyzelinis | 150 AG | 350 Nm |
1.6 MultiJet II | 2018- | Dyzelinis | 120 AG | 320 Nm |
1.6 e-Torq | 2014-2019 | Benzininis | 110 AG | 152 Nm |
1.3 FireFly | 2018- | Benzininis | 177 AG | 285 Nm |
1.3 MultiJet II | 2018- | Dyzelinis | 95 AG | 200 Nm |
1.3 Firefly | 2018- | Benzininis | 150 AG | 270 Nm |
1.0 FireFly | 2018- | Benzininis | 120 AG | 190 Nm |
DETALIŲ KAINOS
Orientacinės detalių kainos | Versijai su 1,4 litro varikliu |
Paskirstymo diržas | ~ 60 eurų |
Variklio radiatorius | ~ 140 eurų |
Galinės svirties įvorė | ~ 10 eurų |
Vairo traukės antgalis | ~ 11 eurų |
Stabdžių trinkelių komplektas | ~ 50 eurų |
Stabdžių diskas | ~ 50 eurų |
Rato guolio komplektas | ~ 80 eurų |
Termostatas | ~ 40 eurų |
ATSILIEPIMAI
Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome „Fiat 500X“ savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Faustas. 2016 metų „Fiat 500X 1.4 MultiAir“.
„Kaip ir visi šiais laikais, taip ir mūsų šeima pasidavėme miesto visureigių madai. Svarstėme kelis variantus: „Nissan Qashqai“, „Hyundai Tucson“ ir „Toyota RAV4“. Tarp pasirinkimų buvo ir žalios spalvos „Fiat 500X“, kuris tiek mane, tiek mano žmoną pavergė.“
„Iš visų išbandytų modelių šis važiuoja smagiausiai, turi labai gyvybingą variklį, kuris tiesiog skatina spausti akceleratorių.“
„Mūsiškė taip pat buvo „Lounge“ komplektacijos, tad joje yra viskas ko galima panorėti: odinės sėdynės, klimato kontrolė, stoglangis, ksenoniniai žibintai ir pan.“
„Apskritai – automobilis pranoko lūkesčius, tačiau yra keletas dalykų kurie erzina. Pavyzdžiui, kuro sąnaudos. Mes didžiąją dalį laiko važinėjame mieste, bet žemiau 9 ar 10 litrų nematome. Taip pat erzina lėtai veikiantis elektroninis rankinis stabdis, kurį su mielu noru išprogramuočiau, jeigu tik būtų galima.“
Marija. 2017 metų „Fiat 500X 1.6 Multijet“
„Matote, šį visureigiuką įsigijau nes prieš tai turėjau „Fiat 500“ hečbeką, bet pagausėjus šeimai turėjau atsisakyti savo mažo burbuliuko.“
„Ieškodami didesnio automobilio iškart žinojau, jog noriu būtent „500X“. Dizaino prasme – labai gražus, išskirtinis visureigis, kuris turi dvi papildomas duris ir porą vietų mano vaikams, o tai – didžiulis privalumas.“
„Dyzelinį variklį pasirinkome vien dėl ekonomiškumo. Vyras primygtinai sakė, jog tokį automobilį reikia pirkti su dyzeliniu varikliu, nes benzininiai yra ėdrūs. Kadangi benzininių variklių bandyti neteko, apsistojome ties 1,6 litro dyzeliu, kuris 100 kilometrų sunaudoja vos 5-6 litrus dyzelino. Kažkada vyras bandė išspausti absoliutų maksimumą, tai vidutinės kuro sąnaudos buvo nukritusios iki 4,3 litro. “
„Kadangi gyvename Klaipėdos priemiestyje, vaikus tenka vežioti į Klaipėdą, tad galite įsivaizduoti, jog kilometrai prietaisų skydelyje sukasi labai greitai, tačiau tai mūsų „Fiat'ukui“ ne problema. Per vienerius metus nuvažiavome beveik 40 tūkst. kilometrų ir per šį laiko tarpą automobilio remontui išleidome tik kelis šimtus eurų. Keitėme tepalus, filtrus, keletą galinių lempučių ir, jeigu gerai atsimenu, priekines traukes. Viskas.“
„Ar pirkčiau šį automobilį dar kartą? Be abejonės. Tik šį kartą norėčiau „Sport“ modelio.“
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Vykęs eksterjero dizainas
- Patikima ir kantri techninė automobilio pusė
- Galimybė turėti versiją su keturių varančiųjų ratų pavara
- Gausi komforto įranga
- Problemų nekeliantis kietųjų dalelių filtras
- Pagirtina apsauga nuo korozijos
- Itališkiems automobiliams nebūdinga ergonomika
- Mėgsta dinamišką (itališką) vairavimo manierą
- Gyvybingi benzininiai ir dyzeliniai varikliai
KODĖL NE?
- Galingiausi varikliai komplektuojami tik su automatinėmis pavarų dėžėmis
- Benzininių variklių sąnaudos
- Pakaba daugeliui gali pasirodyti per standi
- Apdailos medžiagų įvairovė
- Europos rinkai skirtų egzempliorių kainos gali pasirodyti per didelės
- Nuviliantis bagažinės tūris, tačiau joje rasite normalų atsarginį ratą