• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių entuziastų biblijoje „ Lancia Delta“ vardas turi ypatingą reikšmę. Tuzinas apdovanojimų ir dar daugiau pergalių Pasaulio ralio čempionate lėmė, jog „Lancia Delta“ vardas iki šiol yra tapatinamas su karščiausiu pasaulio hečbeku. 

Automobilių entuziastų biblijoje „ Lancia Delta“ vardas turi ypatingą reikšmę. Tuzinas apdovanojimų ir dar daugiau pergalių Pasaulio ralio čempionate lėmė, jog „Lancia Delta“ vardas iki šiol yra tapatinamas su karščiausiu pasaulio hečbeku. 

REKLAMA

Nors „ Lancia“ pasiekimai automobilių sporte verti liaupsių, tačiau tai tuo pačiu tapo šios markės prakeiksmu, nes didžiulė entuziastų bendruomenė kiekvieną naują „Lancia“ modelį lygino būtent su tuo, kuris riaumodamas ralio trasose laimėjo ne vieną Pasaulio ralio čempionatą. Pašaukimas ir prakeiksmas viename.

Naudota „Lancia Delta“: Kas čia per avangardizmo apraiška?

LANCIA DELTA DIZAINAS

Piktų komentarų ir nepelnytos kritikos pavyzdžiu galėtų būti trečioji „Lancia Delta“ modelio karta. Ji, pasirodžiusi 2008 metais, turėjo „Lancia“ markei padėti sugrįžti prie savo ištakų – aukštesnės klasės, patogių, komfortiškų automobilių gamybos. Nors tai nebuvo pirmasis „Lancia“ bandymas tai padaryti, tačiau tuometinės „Fiat Group“ koncerno vadovybės suregztas planas teikė daug vilčių.

Automobilis buvo suprojektuotas ant naujutėlės modulinės platformos prie kurios plušėjo jungtinė „Fiat“ ir „Lancia“ inžinierių komandos. Kadangi ši platforma turėjo tapti pagrindu dešimčiai skirtingų modelių, inžinieriai turėjo įsitikinti, jog ji sugebės atliepti kiekvienos markės poreikius. 

REKLAMA
REKLAMA

„Lancia“ poreikiai buvo ganėtinai aiškūs. Tai turėjo būti aukštesnės klasės hečbeko ir universalo mišrūnas, gebantis susitvarkyti su tokiais modeliais kaip „Audi A3“ ar A klasės „Mercedes-Benz“. Galimų konkurentų sąraše taip pat buvo bendraplatformis, bet gerokai sportiškesnį įspūdį paliekanti „Alfa Romeo Giulietta“. 

REKLAMA

Vis dėlto, jeigu „Giulietta“ ar „A3“ buvo ganėtinai kompaktiški automobiliai, „Delta“ buvo 4,52 metro ilgio, 1,79 metro pločio, o atstumas tarp priekinės ir galinės ašies siekė net 2,7 metro. Pastarasis rodiklis buvo geresnis netgi už „Volkswagen Tiguan“. 

Patarimai perkant naudotą „Lancia Delta“:

  • Jeigu automobilis turi stoglangį, patikrinkite ar pro jį į automobilio vidų nesiskverbia vanduo. Verta pažymėti, jog gumų keitimas nepareikalaus milžiniškų išlaidų. Na, nebent tikitės, jog su kiekvienu vizitu į dirbtuves tikitės išsiversti su 50 eurų.
  • Kaip ir daugelis modernių automobilių, taip ir „Lancia Delta“ turi „Start/Stop“ sistemą, kurios veikimas gali sutrikti dėl akumuliatoriaus, o tiksliau – dėl energijos trūkumo akumuliatoriuje. Įprastai, tai būna ženklas, jog akumuliatorius jau vos pavelka kojas. Akumuliatoriaus pakeitimas šią problemą išsprendžia.

Naudota „Lancia Delta“: Kas čia per avangardizmo apraiška?

REKLAMA
REKLAMA

LANCIA DELTA INTERJERAS

Nepaisant sąsajų su kitais „Alfa Romeo“ ir „Fiat“ modeliais, „Lancia“ dizaineriai sugebėjo sukurti šį bei tą neeilinio. Vien ko verta automobilio estetinė pusė, kuri, regis, bando suderinti jau matytus, bet ir tuo pačiu novatoriškus sprendimus.

Sprendžiant iš „Lancia“ pareiškimų 2008-aisiais metais, „Delta“ turėjo sukurti prabangaus automobilio įspūdį, pabrėžti vairuotojo norą išsiskirti. Greičiausiai todėl gamintojas į automobilį diegė eilę (tiems laikams) naujovių: pusiau autonominę automobilio pastatymo į stovėjimo vietą sistemą, adaptyvius amortizatorius, pažangią stabilumo kontrolę ar primityvią (lyginant su dabartinėmis) eismo juostos palaikymo sistemą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lancia“ taip pat siūlė labai platų kėbulo spalvų spektrą, leidusį sukurti savininkui patinkantį spalvų derinį. Šis sprendimas pasiteisino su kaupu, nes dviejų spalvų schema buvo vienas populiariausių „Delta“ priedų.

„Lancia“ taip pat stengėsi iš visų jėgų, jog įlipus į automobilio saloną pamirštumėte bet kokias sąsajas su „Fiat Bravo“. Iš dalies, jiems pavyko tai padaryti, nes apdailos medžiagų ir surinkimo kokybė yra žymiai geresnė, o įvairūs, bet malonūs akcentai tik sustiprino įspūdį, jog vairuojate automobilį, kuris neturi absoliučiai jokių sąlyčio taškų su „Fiat Bravo“.

REKLAMA

Žinoma, geriausią įspūdį paliks tik tie modeliai, kurie, pavyzdžiui, turės „Alcantara“ ir natūralios odos apmušalus, ar įmantrų interjero apšvietimą, tad rinkdamiesi naudotą „Lancia Delta“ labai gerai pagalvokite ar norite modelio su žemiausiu įrangos lygiu. Geriau įrengtas egzempliorius ilgalaikėje perspektyvoje atsipirks su kaupu.

Visgi, juntamiausiu ir matomiausiu „Fiat Bravo“ ir „Lancia Delta“ skirtumu galėtume įvardinti automobilio ilgį. „Lancia Delta“ turi net 100 mm ilgesnę ratų bazę, o tai turi didžiulę įtaką gale sėdintiems keleiviams. „Lancia Delta“ yra erdvesnis ne tik už „Fiat Bravo“, bet ir už pagrindinius konkurentus. Ypač 1 serijos BMW.

REKLAMA

„Lancia“ savo pranašumą demonstruoja ir kitose srityse. Pavyzdžiui? Geriau sukomplektuotos „Lancia Delta“ turi išskirtinio patogumo sėdynes ir tarsi priverčia jaustis, jog pūpsote ant gerai pripūsto reabilitacijos kamuolio. Jeigu sugebėsite nekreipti dėmesio į vidutinišką šoninį prilaikymą arba išgaubtą galvos atlošą, sėdėti už „Lancia“ vairo bus vienas malonumas.

„Lancia Delta“ taip pat yra vienas iš nedaugelio šios klasės automobilių, siūlančių galimybę stumdyti antrą sėdynių eilę į priekį ir atgal. Jeigu bagažinėje truks vietos, keletos judesių pagalba pastumiate sėdynes į priekį ir bagažinės tūris stebuklingai išauga nuo 380 iki 465 litrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patarimai perkant naudotą „Lancia Delta“:

  • Gamyklinė navigacijos sistema – neverta nei vieno komplimento. Ji ne visada veikia tiksliai ir efektyviai, jos atnaujinimas gali būti brangus arba sudėtingas. Kita vertus, esant poreikiui gamyklinę navigaciją galite iškeisti į kokį nors analogą, arba tiesiog įsigyti modelį be gamyklinės navigacijos.
  • „Lancia Delta“ turi labai jautriai veikiantį lietaus jutiklį. Ant priekinio lango nukritus vos dviem vandens lašams, valytuvai langą pradeda valyti maksimaliu režimu. Šią problemą galite išspręsti atjungus lietaus jutiklį, tačiau tuo pačiu pašalinsite ir automatinių šviesų funkciją.
  • „Lancia Delta“ galėjo būti komplektuojamas su adaptyviais amortizatoriais. Nors ši technologija daugeliui kelia įspūdį, tačiau šio tipo amortizatoriai gali būti tikra bėda, užsimanius juos pakeisti naujais. Jie – brangūs, o ir jų veikimo savybės nesugeba „Lancia Delta“ važiavimo savybių transformuoti į kažką įsimenančio.

Naudota „Lancia Delta“: Kas čia per avangardizmo apraiška?

REKLAMA

LANCIA DELTA DINAMIKA

„Lancia Delta“ variklių gamą sudarė du benzininiai ir trys dyzeliniai varikliai. Ko gero, dabar nereikėtų kvestionuoti kodėl, bet didžioji dauguma „Lancia Delta“ egzempliorių naudotų automobilių rinkoje turi 1,4 litro, 120 arklio galių generuojantį benzininį variklį.

1,4 litro darbinio tūrio benzininis variklis, eksploatacine prasme, sugeba gerai suderinti padorias degalų sąnaudas ir mažus eksploatacijos kaštus, tačiau daugeliui vairuotojų rekomenduotume rinktis 150 arklio galių išvystančią to paties motoro versiją. Vėliau jis buvo pakeistas moderniu „MultiAir“ agregatu, išvystančiu 140 AG. Pastarasis – dar eiklesnis ir sugebantis visai neblogai užmaskuoti savo mažą tūrį, tačiau, vėlgi, eksploatacine prasme, senasis 1,4 litro motoras bus logiškesnis pasirinkimas.

REKLAMA

Vis dėlto, jeigu norite pačio geriausio pasirinkimo, ypač dinamikos ir turimo potencialo prasme, tuomet apsišarvuokite kantrybe ir paieškokite versijos su 190 arklio galių generuojančiu 1,8 litro benzininiu motoru. Jis, pavyzdžiui, „Alfa Romeo“ modeliuose išvysto 235 arklio galias, tad tik galite įsivaizduoti ką galite padaryti norint atsukti kranelį iki saugios ribos.

Dyzelinių variklių arsenale – trys labai skirtingi motorai: 1,6 litro (105 arba 120 AG), 2,0 litro (165 AG) ir 1,9 litro „TwinTurbo“ (190 AG“). Be abejonės, išskirtinio taupumo ieškantys vairuotojai turėtų ieškotis 120 arklio galių generuojančio 1,6 litro dyzelio. Jis, ypač užmiestyje, kur automobilio greitis siekia 80 - 100 km/val. 100 kilometrų suvartos vos 3 - 5 litrus dyzelino, tad 1 000 kilometrų su vienu degalų baku taps įprastu reiškiniu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didesnio tūrio dyzeliniai varikliai – atskira tema. Nors abu motorai buvo montuojami į aibę skirtingų modelių, tačiau dvi turbinas turintis 1,9 litro variklis tiesiog nėra vertas dėmesio. 2,0 litrų, 165 AG galios motoras siūlo praktiškai identiškas dinamines savybes, o ir jo eksploatacija bus gerokai pigesnė. Galiausiai, atlikę elementarią variklio didinimo programą, variklio galia išaugs iki 190 AG ir 410 Nm.

REKLAMA

Patarimai perkant naudotą „Lancia Delta“:

  • „MultiAir“ benzininiai varikliai yra jautrūs alyvos kokybei, todėl į šiuos variklius privaloma pilti tik geros kokybės 0W30 alyvą. Iš tiesų, alyva turėtų atitikti „Fiat 955535.GS1“ specifikaciją.
  • Modeliuose su 1,4 litro benzininiais varikliais pasitaikydavo problemų su vožtuvų valdymo sistemos („MultiAir“) aktyvatoriumi. Hidraulinio modulio sriegiai nusidėvėdavo, todėl variklis neturėdavo galios ir veikė trimis cilindrais. Norėdami prailginti šio komponento tarnavimo laiką, alyvą rekomenduojama keisti kas 10 000 - 12 000 kilometrų.
  • Modelių su dyzeliniais varikliais planinių aptarnavimų dažnumas siekia 30 000 kilometrų. Vis dėlto, „Lancia“ specialistai rekomenduoja tai daryti kas 15 000 kilometrų.

Naudota „Lancia Delta“: Kas čia per avangardizmo apraiška?

REKLAMA

LANCIA DELTA VALDYMAS

„Lancia Delta“ naudoja ganėtinai elementarios konstrukcijos pakabą. Priekyje rasime „MacPherson“ kolonas, o gale – sukamąją siją. Ne pati pažangiausia konfigūracija, tačiau „Lancia“ specialistus reikėtų pagirti už troškimą sukurti komfortišką automobilį. Nors pakaba visai neblogai susitvarko su kelio nelygumais, tačiau važiavimas didesniu greičiu primena, jog vairuoji valtį. Tai ypač justi posūkiuose.

REKLAMA
REKLAMA

Gera žinia yra ta, jog nemaloniu siūbavimu ir „šiaip-sau“ tipo pakabos balansu pasižymintys „Delta“ modeliai buvo gaminami iki 2011 metų. 2011 metais buvo pristatyta atnaujinta „Lancia Delta“ modelių gama, kurią galima atskirti iš naujo dizaino radiatoriaus grotelių.

Atnaujinti modeliai pasižymi žymiai geresniu pakabos balansu. Posūkiuose kėbulas nustojo linguoti kaip švento gėrimo padauginęs giminaitis, o važiavimas didesniu greičiu greitkelyje tapo stabilus ir užtikrintas. 

Patarimai perkant naudotą „Lancia Delta“:

  • Paskirstymo diržą reikėtų keisti kas 5 metus arba kas 140 000 kilometrų modeliams su dyzeliniais varikliais arba 80 000 kilometrų jeigu tai 1,4 litro benzininis variklis.
  • Dyzeliniai varikliai pasižymi dyzeliniams varikliams būdingais gedimais: važinėjant trumpas distancijas pradeda streikuoti įsiurbimo kolektoriuje esančios sklendės (jos užsikemša dėl dyzelinio variklio suodžių. Juos rekomenduojama pravalyti kas 50 000 kilometrų), dėl nekokybiško kuro ožiuojasi kuro purkštukai, o daugiau nei 200 000 kilometrų nuvažiavę egzemplioriai reikalaus pakeisti smagratį.
  • Bandydami automobilį įsiklausykite ar iš priekinės pakabos nesklinda pašaliniai garsai. Nors įvairių traukių ar kitų judančiųjų detalių keitimas nėra brangus, tačiau pašaliniai garsai gali tapti rimtu derybiniu svertu.

Naudota „Lancia Delta“: Kas čia per avangardizmo apraiška?

LANCIA DELTA DETALIŲ KAINOS

  • Alyvos filtras ~ 5 eurai
  • Alkūninio veleno riebokšlis ~ 15 eurų
  • Cilindrų galvutės tarpinė ~ 35 eurai
  • Juostinio diržo komplektas ~ 50 eurų
  • Oro slėgio padangoje daviklis ~ 45 eurai
  • Pakabos įvorė ~ 15 eurų
  • Uždegimo žvakė ~ 15 eurų
  • Sankabos cilindras ~ 20 eurų
  • Sankabos komplektas ~ 120 eurų
  • ABS daviklis ~ 16 eurų
  • Stabdžių diskas ~ 30 eurų
  • Vairo kolonėlė be stiprintuvo ~ 270 eurų
  • Aušinimo skysčio siurblys ~ 30 eurų

*detalių kainos orientacinės.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų