• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienareikšmiškai – populiariausias „
Audi“ bendrovės SUV visame pasaulyje. Ne tik Europoje, bet ir anapus milžiniško vandenyno – Šiaurės Amerikoje, bet šiuo faktu nereikėtų stebėtis.

SUV automobiliai vis dažniau tampa pirmuoju pasirinkimu skirtingo amžiaus vairuotojams. Aukštesnė prošvaisa, patogi vairuotojo pozicija ir saugumo jausmas skatina atsisakyti tradicinių hečbekų ar netgi vienatūrių, todėl nenuostabu, jog „
Q5“ labai greitai aplink save subūrė didžiulį gerbėjų būrį.

Vienareikšmiškai – populiariausias „
Audi“ bendrovės SUV visame pasaulyje. Ne tik Europoje, bet ir anapus milžiniško vandenyno – Šiaurės Amerikoje, bet šiuo faktu nereikėtų stebėtis.

SUV automobiliai vis dažniau tampa pirmuoju pasirinkimu skirtingo amžiaus vairuotojams. Aukštesnė prošvaisa, patogi vairuotojo pozicija ir saugumo jausmas skatina atsisakyti tradicinių hečbekų ar netgi vienatūrių, todėl nenuostabu, jog „
Q5“ labai greitai aplink save subūrė didžiulį gerbėjų būrį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Naujos šeimos narys
„Audi Q5“ buvo visapusiškai naujutėlis automobilis, mat jis buvo sukurtas ant „B8“ modelių šeimai skirtos platformos. Tuo tarpu „B8 modelių šeimą sudarė: ketvirtosios kartos „Audi A4“ sedanas ir universalas bei sportiški „Audi A5“ kupė ir kabrioletas. Tuo tarpu „Audi Q5“ buvo trečiasis ir paskutinis „B8“ šeimos narys.
Visa „B8“ šeimynėlė buvo sukurta ant „MLB“ vardu pavadintos platformos, kuri, beje, ne iš tolo nepriminė iki tol naudotų platformų. Tai buvo universali struktūra, kurią gamintojas galėjo pritaikyti skirtingo dydžio ratuočiams. Inžinieriai galėjo keisti viską, nuo variklių ir pakabos sistemų. Automobilį konstravę inžinieriai negalėjo keisti tik pedalų pozicijos, variklio skyriaus pertvaros ir priekinio stiklo montavimo kampo. Visa kita – keičiama pagal inžinierių norus.

REKLAMA


Tai yra viena iš priežasčių, kodėl pirmosios kartos „Audi Q5“ turi tiek daug bendro su tuomet gamintais „Audi A4“ ar „Audi A5“. Eksterjero dizaino elementai, interjeras ir netgi didžioji dalis techninės dalies komponentų yra identiški tuomet gamintai „Audi A4“ kartai. Vis dėlto, tam tikrų skirtumų yra. Pavyzdžiui, „Q5“ ilgis siekė 4629 milimetrus, o „Audi A4“ sedano ilgis siekė 4703 milimetrus. Automobilių aukštis skyrėsi kardinaliai: 1653 mm prieš 1427 mm. Bet tai dar ne viskas...
Tam, kad nepasimestumėte
Palyginus su analogišku „Audi A4“, turinčiu „Quattro“ pavarą, solidžiai atrodantis „Audi Q5“ sveria maždaug 130 kilogramų daugiau, o tai indikatorius, jog „Q5“ nebus toks ekonomiškas kaip „A4“ ir nebus toks gailestingas padangoms kaip analogiškas „A4“, bet tai daugeliui „Q5“ vairuotojų tiesiog nerūpės, nes šiuos trūkumus atsvers gausybė privalumų.
Vieni iš jų – „Audi“ automobiliams būdinga ergonomika bei garso izoliacija, kuri džiugins važiuojant tolimus atstumus ar didesniu greičiu. Be abejonės, nemažai gerų emocijų suteiks ir 2013 metais pasirodžiusi „SQ5“ versija su dviejų skonių varikliais: 650 Nm sukimo momentą turinčiu dyzeliu ir saldžiai dainuojančiu 354 AG ir 470 Nm išvystančiu benzininiu motoru. Pastarasis ypatingai stipriai pakeičia pakankamai santūrų „Audi Q5“ charakterį.

REKLAMA
REKLAMA

Audi SQ5 TDI


Šiek tiek sumaišties turėtų įnešti ir tai, jog „Q5“ buvo komplektuojamas su trijų tipų automatinėmis pavarų dėžėmis: 6 ir 8 laipsnių „Tiptronic“ bei 7 laipsnių „S-Tronic“. Jeigu galvojate, jog tarp jų nėra jokio skirtumo – klystate.
Bent jau šiame automobilyje naudojama 6 ir 8 laipsnių transmisija yra „ZF“ specialistų sukurtas komponentas. Tai – tiesiog normali automatinė pavarų dėžė. Tuo tarpu 7 laipsnių „S-Tronic“ – dvigubą sankabą turinti transmisija. Iš esmės – tai kitu vardu padabinta „DSG“ pavarų dėžė. Tad dabar pereikime prie dalies, kuri leistų suprasti kuris variklis turi atitinkamą transmisiją.
Europos rinkai skirti modeliai su V6 motorais buvo poruojami išskirtinai su „S-Tronic“ transmisijomis. 8 laipsnių „Tiptronic“ pavarų dėžė galėjo būti poruojama su 2 litrų benzininiu arba dyzeliniu motorais. Tuo tarpu JAV rinkai skirtas modelis su 3,2 litro V6 agregatu komplektuojamas su 6 laipsnių „Tiptronic“ pavarų dėže.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi SQ5 TDI


ATSILIEPIMAI


Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome šio automobilio savininką, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Valerij – 2011 metų gamybos „Audi Q5 3.0 TDI“, nuvažiavęs 273 000 kilometrų.
„Savotiškas automobilis, jeigu atvirai. Šeima pagausėjo, tad teko greitai ieškotis automobilio, kuriame tilptų viena vaikiška kėdutė, ištikimiausias šeimos draugas – šuo, na ir mes su žmona.“
„Q5“ rinkomės iš keleto panašaus (ir ne tik) tipo mašinų. Dairėmės ir į „BMW X5“ ir į E klasės universalus, bet žmonai ir man labiausiai patiko šitas pseudo visureigis.“
„Automobilį įsigijome prieš vienerius metus. Daugelis draugų sako, jog permokėjome, bet norėjome būti užtikrinti, kad gausime ne iš trijų dalių sulipdytą ar Tauragėje patvarkytą egzempliorių. Tad apskritai, su atvežimu ir pažįstamų pagalba, mašinai išleidome 15 000 eurų. Daug? Nemažai, bet pastaruosius metus su ja neturime absoliučiai jokių problemų.“
„Iš anksto investavome į alyvos, filtrų keitimą, patikrinome grandinės būklę. Na suprantate, svarbiausius dalykus. Tad meistrai surado tik du rimtesnius trūkumus: keitėme priekinio rato šarnyrus ir generatorius buvo pradėjęs ožiuotis. Vienas šarnyras – 30 eurų, generatorius – 350 eurų.“
„Bendri įspūdžiai? Patogus, lengva manevruoti mieste, o ir sąnaudos užmiestyje nėra labai didelės. Važiuojant 120 - 130 km/val. greičiu kuro sąnaudų vidurkis siekė 7,5 litro. Matuojant pagal užpiltą kuro kiekį, o ne pagal borto kompiuterį.“

REKLAMA

Audi Q5 3.0 TDI quattro S line


PATARIMAI PERKANT IR EKSPLOATACIJA


Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant pirmos kartos „Audi Q5“.

  • Durų atidarymo mechanizmas arba jame esantis mikrojungiklis gali sugesti ir neleisti durų atidaryti iš vidaus

  • Užsikimšę kietųjų dalelių filtrai bei neveikiantis „EGR“ vožtuvas. Dažna dyzelinių variklių problema, kurią sukelia patys „Audi Q5“ vairuotojai

  • Užsikimšančios arba neveikiančios įsiurbimo kolektoriaus sklendės. Tai dažna dyzelinių variklių problema, kurią reikės išspręsti. Anksčiau ar vėliau.

  • Gendantys dyzelinių variklių purkštukai. Išskirtinai V6 variklių, kurie naudoja „Bosch“ purkštukus.

  • Automobiliams, pagamintiems iki 2010 metų pabaigos, rekomenduojama pakeisti paskirstymo sistemos elementus. Ypač, jeigu tai 6 cilindrų dyzelis.

  • Amortizatoriai pirmuosius nusidėvėjimo ženklus pradeda demonstruoti ties 250 000 kilometrų rida

  • Šarnyrai – taip pat silpnoji šių automobilių vieta

  • Perkant automobilį su 3 litrų benzininiu varikliu, rekomenduojama patikrinti mechaniškai varomo kompresoriaus būklę ir veikimą

  • Variklio alyvą rekomenduojama keisti kas vienerius metus arba kas 15 000 kilometrų

  • Visi varikliai, išskyrus 2 litrų dyzelį, komplektuojami su paskirstymo grandinėmis

  • Rekomenduojama kas 60 000 kilometrų pakeisti „S-Tronic“ transmisijos ir galinio diferencialo alyvą. Pastarajam rekomenduojama naudoti „VW G 052 145 S2“ arba „VW G 52 145 A“ specifikacijas atitinkančią alyvą.

  • 2 litrų „TDI“ variklio paskirstymo sistemos elementus rekomenduojama keisti kas 120 000 kilometrų

  • Jeigu automobilis turi ksenoninius žibintus, rekomenduojama apžiūrėti ar veikia žibintų savireguliaciniai mechanizmai, kurie turi suveikti kiekvieną kartą užvedus variklį

  • Savaime atsidarantis arba užsidarantis bagažinės dangtis. Patikrinkite ar jis atsirado/užsidaro sklandžiai, be trukdžių

  • Multimedijos sistema mėgsta retkarčiais ožiuotis

  • 2012 metais „Audi“ atšaukė visus automobilius, turėjusius stoglangius, kurių stiklas gali įtrūkti esant žemesnėms oro temperatūroms. Įsitikinkite, jog šis gamintojo defektas buvo pašalintas









































Orientacinės detalių kainos Versija su 2 litrų TDI motoru
Rato guolio komplektas 70 eurų
Stabilizatoriaus traukė 15 eurų
Termostatas 25 eurai
Stabdžių kaladėlės 40 eurų
Stabdžių diskas 30 eurų
Amortizatorius 50 eurų
Šarnyrai 30 eurų
Oro filtras 20 eurų

REKLAMA


Audi Q5 3.0 TDI quattro S line



Verdiktas 3.5


Pirmasis „Audi“ bandymas įžengti į vidutinio dydžio SUV segmentą buvo sėkmingas. Visapusiškai. Ypač, jeigu jis turi 6 cilindrų variklį, nepriklausomai nuo to, ar jis buvo maitinamas dyzelinu arba benzinu, bet šią opciją verta rinktis tik išskirtiniais atvejais.
Ekonomiškiausia, taupiausia ir piniginei draugiškiausia opcija turi 2 litrų dyzelinį variklį ir mechaninę pavarų dėžę su adaptyviais amortizatoriais arba mažo skersmens ratlankiais, kurie, deja, nesudarys labai patrauklaus ratuočio įspūdžio.
Racionaliąsias vertybes propaguojantis automobilis puikiai tiks tiems, kas ieško solidaus, aukštesnės klasės „visureigio“, kuris taip pat būtų patogus, neerzinantis ir nekeliantis blogų emocijų jį vairuojant. Vis dėlto, nepaisant savo vokiškos kilmės, vargu ar jį galėtume pavadinti absoliučiai jokių problemų nekeliančiu automobiliu. Anaiptol.
Jeigu automobilį vertintume tik pagal interjero sukuriamą atmosferą ir jaukumą, „Audi Q5“ neabejotinai yra vienas geriausių pasiūlymų rinkoje. Tuo tarpu kitose srityse jis tiesiog stiprus vidutiniokas.

PRIVALUMAI



  • Pastangų nereikalaujančios valdymo savybės

  • Garso izoliacija

  • Erdvesnis ir geriau išbaigtas negu „BMW X3“

  • 6 cilindrų varikliai puikiai tinka dinamiškam pasivažinėjimui

  • Taupus 2 litrų dyzelis

  • Patikima keturių varančiųjų ratų pavara

  • Surinkimo kokybė

  • Išliekamoji vertė

  • Bagažinės tūris pranoksta „Volvo XC60“

  • Galimybė 3,2 litro V6 benzininį variklį suporuoti su dujų įranga



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi SQ5 TDI


TRŪKUMAI



  • Absoliučiai neįdomi išvaizda

  • Didokos benzininių variklių sąnaudos

  • Ne pats geriausias matomumas atgal

  • Pakaba nesugeba tinkamai sugerti aštresnių kelio dangos sujungimų

  • Modeliai iki pirmojo atnaujinimo gali turėti pirmųjų korozijos židinių

  • Kvestionuotinas 2 litrų „TFSI“ variklio patikimumas

  • 6 cilindrų dyzelis poruojamas tik su automatine pavarų dėže

  • Domina vagis

  • Nuolatinės problemos su elektronika

  • Tam tikrų detalių kaina. Pavyzdžiui, „ACC“ sistemos radaras kainuos ~ 2000 eurų

  • Pravažumas ne ką geresnis negu analogiško „Audi A4“ universalo

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų