Baltijos šalyse budintys NATO oro policijos naikintuvai praėjusią savaitę tris kartus kilo palydėti tarptautinėje oro erdvėje skridusius Rusijos karinius orlaivius, pirmadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija.
Visi trys virš Baltijos jūros lydėti lėktuvai buvo transporto orlaiviai „An-26“. Jie skrido išsijungę radiolokacinius atsakiklius, pateikę skrydžio planus ir palaikė ryšį su Regioniniu skrydžių valdymo centru.
NATO oro policijos misija Baltijos šalyse vykdoma iš bazių Lietuvoje ir Estijoje.
Visi fiksuoti incidentai:
Gruodžio 6 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino RF orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į RF žemyninę dalį. AN-26 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planu, su Regioniniu skrydžių valdymo centru (RSVC) radijo ryšį palaikė.
Gruodžio 6 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino RF orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš RF žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. AN-26 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planu, su RSVC radijo ryšį palaikė.
Gruodžio 8 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino RF orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į RF žemyninę dalį. AN-26 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planu, su RSVC radijo ryšį palaikė.
Krašto apsaugos ministerijos Strateginės komunikacijos ir viešųjų ryšių departamento atstovai patvirtino, kad pastaraisiais metais jaučiamas padažnėjimas atvejų, kai NATO naikintuvai kyla tam, kad palydėtų tam tikrus pažeidimus padariusius orlaivius:
„Pastaraisiais metais tokių atvejų padaugėja, bet tas skaičius išlieka stabilus. Dažniausiai tenka lydėti Rusijos federacijos orlaivius. Yra trys pagrindiniai pažeidimai: skrendama neturint skrydžio plano, nepalaikomas radijo ryšys su skrydžių centrais bei nėra radiolokacinio atsakiklio.“