• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Va­kar Šiau­liuo­se po­sė­džia­vu­si ko­mi­si­ja da­vė na­mų dar­bų Šiau­lių val­džiai. Bū­ti­na kuo sku­biau at­sta­ty­ti ge­le­žin­ke­lio bė­gių at­ša­ką, ei­nan­čią pro Šiau­lių oro uos­tą. Pak­lo­jus bė­gius Lie­tu­va ga­lė­tų kon­ku­ruo­ti su ki­to­mis Bal­ti­jos ša­li­mis dėl NA­TO kro­vi­nių.

REKLAMA
REKLAMA

Kie­no lė­šo­mis at­sta­tys at­ša­ką?

Dar­bo gru­pė nag­ri­nė­ja ga­li­my­bes per Šiau­lių oro uos­tą ga­ben­ti iš Af­ga­nis­ta­no ir į jį ISAF (Tarp­tau­ti­nės sau­gu­mo pa­ra­mos pa­jė­gos) ne­ka­ri­nius kro­vi­nius, skir­tus ISAF ope­ra­ci­joms ap­tar­nau­ti. „Šiau­lių kraš­tas“ ra­šė apie de­mon­tuo­tą ge­le­žin­ke­lio at­ša­ką, ei­nan­čią ša­lia oro uos­to ir pla­nus, su­si­ju­sius su NA­TO kro­vi­nių per­ve­ži­mu.

REKLAMA

Va­kar į Šiau­lius at­vy­ko Už­sie­nio rei­ka­lų, Su­si­sie­ki­mo bei Kraš­to ap­sau­gos mi­nis­te­ri­jų at­sto­vai, Lie­tu­vos ka­riuo­me­nės, „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­lių“, Klai­pė­dos jū­rų uos­to, eks­pe­di­to­rių ir kro­vos kom­pa­ni­jų at­sto­vai.

REKLAMA
REKLAMA

„Kon­cent­ruo­ja­mės į dvi ga­li­my­bes. Vie­na jų – kro­vi­nius skrai­din­ti lėk­tu­vais į Šiau­lių oro uos­tą, o iki Klai­pė­dos jū­rų uos­to ga­ben­ti sunk­ve­ži­miais. Ki­ta ga­li­my­bė – at­skrai­din­tus kro­vi­nius per­kel­ti ant ge­le­žin­ke­lio“, – sa­kė Šiau­lių me­ras Jus­ti­nas Sar­taus­kas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kro­vi­nių srau­tai sunk­ve­ži­miais per Lie­tu­vą jau ke­liau­ja, bet no­ri­ma įtrauk­ti ir ge­le­žin­ke­lį.

Me­ro tei­gi­mu, svars­to­ma, kas at­sta­tys trūks­ta­mą 6,9 ki­lo­met­ro ge­le­žin­ke­lio at­ša­ką. Vie­nas iš va­rian­tų – ją at­sta­ty­ti vyk­dant Lo­gis­ti­kos cent­ro pro­jek­tą iš Eu­ro­pos Są­jun­gos pi­ni­gų. Ki­ta ga­li­my­bė – at­ša­ką ga­lė­tų nu­ties­ti vals­ty­bės įmo­nė „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“.

REKLAMA

„Mū­sų skai­čia­vi­mais, pa­va­sa­rį jau ga­lė­tu­me pra­dė­ti at­ša­kos tie­si­mo ran­gos dar­bus, bet aiš­kin­si­mės, ar ne­ga­li­ma dar grei­čiau“, – sa­kė J. Sar­taus­kas.

REKLAMA

Gruo­džio mė­ne­sį Šiau­lių mies­to val­džia tu­rės re­fe­ruo­ti dar­bo gru­pei, kaip vyks­ta dar­bai.

Pers­pek­ty­va – pre­ky­ba su Azi­ja

„NA­TO kro­vi­nių tran­zi­tas per Lie­tu­vą – la­bai reikš­min­gas mū­sų ša­liai. Pir­miau­sia dėl pa­pil­do­mų kro­vi­nių Lie­tu­vai“, – sa­kė dar­bo gru­pės vi­zi­tui į Šiau­lius va­do­va­vu­si Gi­ta­na Gri­gai­ty­tė, Už­sie­nio rei­ka­lų mi­nis­te­ri­jos Eko­no­mi­nio sau­gu­mo po­li­ti­kos de­par­ta­men­to di­rek­to­rė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

G. Gri­gai­ty­tės tei­gi­mu, kro­vi­niai tran­zi­tu į Af­ga­nis­ta­ną jau ke­liau­ja per Klai­pė­dos jū­rų uos­tą nuo 2010 me­tų. Pa­jun­gus di­džiau­sią ša­lies oro uos­tą Šiau­liuo­se, bū­tų pa­nau­do­tos vi­sos Lie­tu­vos trans­por­to rū­šys.

REKLAMA

„Jei­gu Lie­tu­vai pa­vyk­tų įsi­tvir­tin­ti nau­ja­me oro, sau­su­mos ir jū­rų trans­por­to ko­ri­do­riu­je ga­be­nant NA­TO kro­vi­nius, vė­liau per šią gran­di­nę mes da­ly­vau­tu­me pre­ky­bos pro­jek­tuo­se su Azi­ja, pai­mant jau ne­be NA­TO, o ci­vi­li­nius pre­ky­bos kro­vi­nius su Azi­jos ša­li­mis“, – sa­kė G. Gri­gai­ty­tė.

REKLAMA

Kon­ku­ren­tai – kai­my­nai

G. Gri­gai­ty­tės tei­gi­mu, Lie­tu­va, Lat­vi­ja ir Es­ti­ja da­ly­vau­ja ga­be­nant NA­TO kro­vi­nius.

„Kon­ku­ren­ci­nė ko­va stip­ri. Pir­miau­siai kon­ku­ruo­ja­me su Ry­ga, ku­ri tu­ri ša­lia ir oro, ir jū­rų uos­tus. Jiems leng­viau pri­sta­ty­ti sa­vo pri­va­lu­mus. Ta­čiau ir Lie­tu­va tu­ri sa­vų pri­va­lu­mų: ban­dy­si­me kon­ku­ruo­ti kai­na, spar­ta, lo­gis­ti­kos, san­dė­lia­vi­mo ga­li­my­bė­mis. Ka­dan­gi pa­grin­di­niai NA­TO par­tne­riai yra ame­ri­kie­čiai, mes su jais dir­ba­me ir jiems yra pa­trauk­lios Lie­tu­vos są­ly­gos“, – sa­kė G. Gri­gai­ty­tė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad NA­TO kro­vi­niai ke­liau­tų per Šiau­lius, rei­kia ne tik trūks­ta­mos ge­le­žin­ke­lio at­ša­kos, bet ir pa­si­ruoš­ti oro uos­tui.

Šiau­lių oro uos­to di­rek­to­rius Ro­mas Mik­šys pa­tvir­ti­no, kad įmo­nė se­niai prii­mi­nė­ja or­lai­vius, ku­rie skrai­din­tų NA­TO kro­vi­nius. Nuk­rei­pus NA­TO kro­vi­nius per Šiau­lių oro uos­tą, įmo­nės ap­kro­va išaug­tų tris kar­tus, nes per die­ną Šiau­liuo­se leis­tų­si po du or­lai­vius.

„Pa­di­dė­jus kro­vi­nių srau­tams, rei­kės pa­si­ra­šy­ti su­tar­tį su avia­ci­jos ba­ze, kad ga­lė­tu­me nau­do­tis bend­ra įran­ga ir bend­ra inf­rast­ruk­tū­ra. Įmo­nei rei­kės ieš­ko­tis ir pa­pil­do­mos or­lai­vių ap­tar­na­vi­mo įran­gos. Aikš­te­lės jau yra ruo­šia­mos. Ver­ta ruoš­tis, nes pi­ni­gai iš to­kių kro­vi­nių – di­de­li“, – sa­kė R. Mik­šys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų