Kompanija Chitika pristatė šių metų gruodžio mėnesio statistiką, kurioje matyti duomenys apie tai, kaip planšetiniai kompiuteriai susiję su Interneto duomenų srautu. Pateikta statistika turėtų labai džiuginti kompaniją Apple ir iPad vartotojus, tačiau tikrai turėtų būti nerimastinga kitiems planšetinių kompiuterių gamintojams.
Paskaičiuota, kad šimtui atverstų per iPad Interneto puslapių tenka visoms kitoms planšetėms kartu paėmus tenka vos 14,75 puslapių. Iš iPad konkurentų naršymui Internete dažniausiai naudojamos Amazon planšetės Kindle Fire, kurioms tenka apie 4,88 atverstų puslapių, ir tai yra 20% daugiau, nei buvo konstatuota lapkričio mėnesį.
Antroje vietoje atsidūrė Samsung Galaxy planšetiniai kompiuteriai. Šiems tenka 3,04 puslapio kiekvienam šimtui, atverstam per iPad. Google Nexus planšečių populiarumą parodo 1,22 puslapių rodiklis, tuo tarpu visoms kitoms planšetėms tenka mažiau nei vienas Interneto puslapis. Beje, visai neseniai debiutavęs Microsoft Surface statistikoje figūruoja su 0,22 puslapio rodikliu. Ne veltui Apple vadovas Tim Cook per iPad 3 prezentaciją pajuokaudamas uždavė retorinį klausimą, ką gi veikia konkurentų planšetes perkantys vartotojai: “Ar tik nelaiko jų užrakinę stalčiuose?”
Taigi remiantis kompanijos Chitika, galima konstatuoti, jog per trejus metus nuo pirmos kartos iPad pasirodymo konkuruojantys produktai su įvairiomis programinėmis ir aparatinėmis platformomis mažai tepasistūmėjo į priekį, bent jau kalbant apie šių įrenginių naudojimą naršymui Internete, o parodo absoliutų Apple dominavimą vienoje iš planšečių naudojimo sričių.
Norisi tikėti, kad konkurencinė aplinka bus daug aštresnė po šventinių išpardavimų, nors kai kurie pirminiai tyrimai rodo, kad didelių šansų Apple konkurentai kol kas neturi – 9,7“ ekraną turintys iPad ir kompaktiškieji iPad mini vis dar dominavo tarp planšetinių dovanų per praėjusias Kalėdas. Antra vertus, analitikai iš kompanijos IDC linkę nenusiminti: prognozuojama, jog mobilūs įrenginiai su iOS mažins savo rinkos dalį, kadangi bus didelis spaudimas iš Android, Windows ir kitų programinių platformų pusės, o 2016 m. Apple iOS dalis sudarys mažiau nei pusę visos planšetinių kompiuterių rinkos.