Lietuvos kamerinis orkestras rugpjūčio 5–7 d. Palangos gintaro muziejaus terasoje pristato „Nakties serenadų“ koncertų ciklą.
Lyg įsiklausydamas į neklasicistinę grafo Tiškevičiaus rūmų architektūrą šiame miniatiūriniame cikle jis pateikia mažosios nakties klasikos programas, turinčias ryškių baroko bruožų. Čia kas vakarą pasirodys skirtingi klasikinės estetikos sekėjai: nuo soprano Asmik Grigorian iki smuikininko Sergejaus Krylovo, kurie atliks simpatiškas kamerines kompozicijas.
„Nakties serenadose“ skambės Mozarto kodą simbolizuojanti „Mažoji nakties muzika“, Händelį patį į alpulį pastūmėjusi jo arija Lascia ch'io pianga („Leiskite man apraudoti“), gaivališki Vivaldi „Metų laikai“, paslaptingas Haydno Koncertas dviem organizuotosioms ratukinėms lyroms, kurios buvo tokios retos, kad dar kompozitorius kūrinį pritaikė fleitai ir obojui.
Tokie baroko ir klasicizmo meistrų kūriniai, Lietuvos kamerinio orkestro griežiami pietinėje rūmų fasado pusėje 39-tą rugpjūtį, pasikvietus būrį ryškių solistų skatina kalbėti apie seną paprotį. Tai ne įšalęs tradicionalizmas, tai gyva tradicijos dvasia ir forma, nepraradusi autentiškumo ir išsaugojusi aurą, kurią formuoja ne tik muzika, ne vien orkestrantai, solistai ir dirigentai, bet taip pat vieta ir publika.
M. Raškovskio nuotr.
Rugpjūčio 5 d., trečiadienį, 21 val. klausytojai išgirs juoduoju Lietuvos operos jazminu vadinamą Asmik Grigorian, išsiskiriančią ne tik skvarbiu tembru, bet ir teatrališkais gestais bei įgimtu grožiu.
Sopranas įkūnys tris skirtingus moterų tipažus, kuriuos vienas nuo kito skiria kone šimtmečiai: nuolankią, į aukos vaidmenį įsijautusią Almireną (Händelio opera „Rinaldo“), apsukrią ir guvią tarnaitę Siuzaną (Mozarto „Figaro vedybos“) ir fatališką hedonistę bei gundytoją Karmen (Bizet „Karmen“).
Rugpjūčio 6 d., ketvirtadienį, 21 val. koncerte avansceną dalysis dvi įvairialypės solistų poros: fiziniams išbandymams pasiryžę stygininkai Edita Orlinytė (smuikas) ir Donatas Bagurskas (kontrabosas) bei estetiniam būviui nusiteikę Algirdas Vizgirda (fleita) ir Robertas Beinaris (obojus).
Pirmieji pagrieš Didįjį koncertinį Giovanni Bottesini duetą – romantizmo epochos tour de force, prilygstantį pirotechninei Paganini virtuozerijai. O antrieji atliks haidniškai galantišką jo Koncertą fleitai, obojui ir styginiams.
Paskutiniame ciklo koncerte rugpjūčio 7 d., penktadienį, 21 val. pasirodys Sergejus Krylovas – prieš keletą metų maestro Mstislavo Rostropovičiaus priskirtas geriausių smuikininkų penketukui, o po kelių ypač sėkmingų koncertinių pasirodymų Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje 2008 m. pabaigoje tapęs Lietuvos kamerinio orkestro meno vadovu.
Jis su orkestru atliks zalcburgietišką Mozarto simfoniją, kurioje kamerinės muzikos stilius derinamas su impulsyvumu, ir stichinį pradą skleidžiantį Vivaldi koncertų smuikui ciklą.