• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Justas Lengvinas
Amerikiečiai šį švenčių laikotarpį vadina „Holiday Season“ - atostogų sezonu. Nors vieni imituoja, kad dirba, kiti bando atostogauti, bet visi lenktynininkai dėliojasi taškus ant „I“ sekančiam lenktynių sezonui. Šiandien pakalbėsime apie vieną iš tokių sportininkų, kurie roges ruošia žiemą. Mūsų istorijos herojus - 2017 metų „Lietuvos Enduro E2“ ir „Enduro sprinto E2“ čempionas - Mykolas Paulavičius.
Mopedai - prieš, po ir per pamokas
Pradėjus šnekučiuotis apie Mykolo ateities planus, jo akyse iškart pamatau ugnį, kuri veikia kaip nuolatos veikiantis variklis. Nors vaikinas apie savo ateitį kalba užtikrintai, tačiau norint suprasti kokį sunkų kelią turėjo nueiti Mykolas, privalome nusikelti į vaikino vaikystę.
Mykolas savo pasakojimą pradeda nuo įvykių, kuomet jis buvo ketvirtoje klasėje. Tuomet Mykolo draugai pradėjo lankyti Vilniuje, Žirmūnų rajone vykusius technikos būrelius, kuriuose jaunieji konstruktorių gerbėjai mokėsi taisyti ir važinėti motociklais bei mopedais.
Jauno „Enduro“ sporto šakos gerbėjo širdis jau tada pajautė silpnybę adrenalinui, užplūstančiam sukant akceleratoriaus rankeną ir įsigijo nuosavą „mokymosi priemonę”.  Mykolas šypsodamasis prisipažįsta, kad mokėsi ne tik būrelio metu, ne tik po pamokų, bet kartais ir pamokas netyčia praleisdavo sėdėdamas ant savo pirmojo mopedo.
Laikui bėgant aistra transporto priemonėms su dvejais ratais tik stiprėjo, o galų gale - pradėjo traukti „Enduro“ sporto kryptis. Pasak Mykolo - „Pirmieji „Enduro“ sezonai buvo daugiausiai su kastuvu rankose dirbant prie trasos, tūnant kuro užpylimo zonoje ir sėdint prie kompiuterio bendraminčių forumuose.“
Nepaisant to, Mykolas nuosekliai siekė sudalyvauti kuo daugiau varžybų, tačiau kaip ir kiekvienas jaunas ir talentingas sportininkas, taip ir Mykolas susidūrė su finansinių išteklių trūkumu. Vaikinui teko kasmet bent po kelias varžybas, bet vaikinas „darbinę temperatūrą“ pasiekė tik po to, kai pravažiavo 5-6 pilnus sezonus.
Paklausus - „Iš kur tiek jėgos ir užsispyrimo?“, Mykolo akys sužiba - „Tai kaip narkotikas. Kuo daugiau važiuoji, tuo daugiau supranti, kad Enduro yra labai plati ir be proto įdomi kryptis. Tai yra nesustabdoma jėga - ledas, purvas, miškas, asfaltas, vanduo - kliūčių beveik nėra“.

Justas Lengvinas
Amerikiečiai šį švenčių laikotarpį vadina „Holiday Season“ - atostogų sezonu. Nors vieni imituoja, kad dirba, kiti bando atostogauti, bet visi lenktynininkai dėliojasi taškus ant „I“ sekančiam lenktynių sezonui. Šiandien pakalbėsime apie vieną iš tokių sportininkų, kurie roges ruošia žiemą. Mūsų istorijos herojus - 2017 metų „Lietuvos Enduro E2“ ir „Enduro sprinto E2“ čempionas - Mykolas Paulavičius.
Mopedai - prieš, po ir per pamokas
Pradėjus šnekučiuotis apie Mykolo ateities planus, jo akyse iškart pamatau ugnį, kuri veikia kaip nuolatos veikiantis variklis. Nors vaikinas apie savo ateitį kalba užtikrintai, tačiau norint suprasti kokį sunkų kelią turėjo nueiti Mykolas, privalome nusikelti į vaikino vaikystę.
Mykolas savo pasakojimą pradeda nuo įvykių, kuomet jis buvo ketvirtoje klasėje. Tuomet Mykolo draugai pradėjo lankyti Vilniuje, Žirmūnų rajone vykusius technikos būrelius, kuriuose jaunieji konstruktorių gerbėjai mokėsi taisyti ir važinėti motociklais bei mopedais.
Jauno „Enduro“ sporto šakos gerbėjo širdis jau tada pajautė silpnybę adrenalinui, užplūstančiam sukant akceleratoriaus rankeną ir įsigijo nuosavą „mokymosi priemonę”.  Mykolas šypsodamasis prisipažįsta, kad mokėsi ne tik būrelio metu, ne tik po pamokų, bet kartais ir pamokas netyčia praleisdavo sėdėdamas ant savo pirmojo mopedo.
Laikui bėgant aistra transporto priemonėms su dvejais ratais tik stiprėjo, o galų gale - pradėjo traukti „Enduro“ sporto kryptis. Pasak Mykolo - „Pirmieji „Enduro“ sezonai buvo daugiausiai su kastuvu rankose dirbant prie trasos, tūnant kuro užpylimo zonoje ir sėdint prie kompiuterio bendraminčių forumuose.“
Nepaisant to, Mykolas nuosekliai siekė sudalyvauti kuo daugiau varžybų, tačiau kaip ir kiekvienas jaunas ir talentingas sportininkas, taip ir Mykolas susidūrė su finansinių išteklių trūkumu. Vaikinui teko kasmet bent po kelias varžybas, bet vaikinas „darbinę temperatūrą“ pasiekė tik po to, kai pravažiavo 5-6 pilnus sezonus.
Paklausus - „Iš kur tiek jėgos ir užsispyrimo?“, Mykolo akys sužiba - „Tai kaip narkotikas. Kuo daugiau važiuoji, tuo daugiau supranti, kad Enduro yra labai plati ir be proto įdomi kryptis. Tai yra nesustabdoma jėga - ledas, purvas, miškas, asfaltas, vanduo - kliūčių beveik nėra“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mykolas Paulavičius (2)


Ilgai siekta pirma vieta
Be kliūčių neapsiėjo ir pastarasis 2017-ųjų metų sezonas. 2016-ais metais susidūręs su motociklo gedimu ir turėjęs užleisti savo poziciją varžovui, Mykolas šiemet grįžo pasimokęs iš savo klaidų ir sustygavęs viską iki smulkmenų. Nors… techninėje sporto šakoje visko sustyguoti iki galo gal ir neįmanoma.
„Vienose varžybose susidėvėjo padangos kamera, teko skubėti ir per 5 minutes pasikeisti padangą ir lėkti toliau link tikslo, dėl to kentėjo ir galinis ratlankis. Taip pat dėl lietingo sezono, dažnai kildavo pavojus išsidurti akį, dėl akinių rasojimo, bet pavyko apsiriboti subraižyta nosimi ir kaklu” - pasakoja sportininkas. Taip pat nemažai kliurkų buvo ir iš organizatorių pusės.“
Mykolas juokdamasis pasakoja, kad varžybų kalendorius keitėsi turbūt kartu su mėnulio fazėmis. Visgi paklaustas ar liko patenkintas sezonu, čempiono titulą iškovojęs vaikinas atsako - „Nors šiemet nevažiavau ne vienose „Trial“ ir „Enduro“ tipo varžybose, kurios figūravo plane B, tačiau galiu pasidžiaugti, jog planas A buvo įvykdytas 120%.“

REKLAMA

Mykolas Paulavičius (3)


Tarptautinė arena
Lietuvos čempiono titulą iškovojęs Mykolas šiemet surado naują sritį, o tiksliau - areną, kurioje tobulino savo įgūdžius. Vaikinas šiemet dalyvavo sunkiausiose „Enduro“ tipo varžybose - „Red Bull Romaniacs“. Šį kartą jis dalyvavo ne kaip lenktynių dalyvis, bet kaip komandos mechanikas. Įkvėpimą pagavęs Mykolas vėliau užsiregistravo į Lenkijoje vykusias „Red Bull Megawatt“ pirmenybes. Tai buvo viena iš tų vietų, kurioje tampa aišku kas yra vyrai, o kas dar yra berniukų fazėje.
Mykolo tikslas buvo startuoti, viską pamatyti ir sėkmės atveju - finišuoti. Galutinis rezultatas nustebino net ir patį Mykolą - tarp 1500 dalyvių sportininkui pavyko pasiekti 105-ą vietą, o pagrindinėse varžybose Mykolo vardas figūravo tarp 500 stipriausiųjų - motociklininkas užėmė 190-ąją pozicija.
„Įspūdžiai po varžybų liko patys geriausi, nors pradžioje buvo nejauku. Nemokant lenkų kalbos buvo sudėtinga susigaudyti ir vyravo lengvas chaosas esant tokiam dideliam dalyvių skaičiui. Visiška ramybė yra tik tada, kai startuoji ir supranti, kad važiuoji teisinga kryptimi. Renginio populiarumas ir organizatorių dėmesys dalyviams pašnekovui paliko neišdildomas emocijas. Aplink zuja sraigtasparniai, 20 televizijų rodo reportažus iš šių varžybų, 7 televizijos transliuoja tiesiogiai ir didžiulė masė žmonių - 1500 motociklų, vairuotojai, techninės komandos ir gausybė žiūrovų“, - įspūdžiais dalinasi Mykolas.

REKLAMA
REKLAMA

Mykolas Paulavičius (6)


Ateityje - nauji iššūkiai
Po tokio sėkmingo ir spalvingo sezono, dabar atėjo metas pakalbėti apie Mykolo ateities planus, o jų vaikinas tikrai turi. Po tokių sėkmingų metų Lietuvos čempionate, tikslai 2018 metų sezonui yra dar didesni ir ambicingesni. Mykolas sau pasižadėjo ne tik sudalyvauti „Erzberg Rodeo“ bei „Romaniacs“ varžybose, bet ir kirtus finišą pateikti į pirmąjį šimtuką.
Jeigu sezono metu nenutiks didesnių gedimų ar traumų, bei pavyks gauti partnerių/rėmėjų palaikymą, Mykolas tikisi sudalyvauti bent viename iš pasaulio „Enduro Sprint“ etapų. Šiemet nuvykęs į Lenkijos etapą jis įsitikino savo akimis, jog lietuviai turi visas galimybes ne tik startuoti, bet ir finišuoti pakankamai aukštose pozicijose.
Be to, vaikinas neslepia susižavėjimo netrukus prasidėsiančiu Dakaro raliu. „Dakaro apžvalgos - šventas reikalas“, - priduria Mykolas.
Lietuvos čempionas artėjančiame Dakare aiškių favoritų neturi. Vis dėlto, vaikinas ne tik domisi kaip sekasi geriausiems pasaulio sportininkams, bet ir svajoja vieną dieną atsidurti Dakaro ralio epicentre. Kaip dalyvis ar kaip lenktynininką aptarnaujančios komandos dalis? Atsakymus į šį klausimą sužinosime artimiausioje ateityje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų