Mėginimas įsikišti, kurį patvirtino du su šiuo klausimu susipažinę asmenys, kalbėję su anonimiškumo sąlyga, kad galėtų aptarti privačias derybas, kol kas neatnešė sėkmės.
D. Trumpas pirmadienį pagrasino įvesti naujus 50 proc. tarifus importui iš Kinijos, kurie papildytų praėjusią savaitę paskelbtus 34 proc. muitus.
Tuo tarpu E. Muskas paskelbė vaizdo įrašą „X“, kuriame 2006 m. miręs konservatyvusis ekonomistas Miltonas Friedmanas giria tarptautinio prekybinio bendradarbiavimo – „beasmenio kainų veikimo“, kaip jis išsireiškė – naudą.
— Elon Musk (@elonmusk) April 7, 2025
E. Musko nuomonės išsiskyrimas su D. Trumpu dėl vieno iš svarbiausių administracijos prioritetų žymi didžiausią atgarsį sukėlusį nesutarimą tarp prezidento ir vieno iš pagrindinių jo patarėjų.
Muskas mano, kad tiek Europa, tiek JAV turėtų pereiti prie nulinių muitų
Šeštadienį E. Muskas nusitaikė į administracijos pareigūną, kuris buvo pagrindinis rengiant tarifų planus, Baltųjų rūmų patarėją prekybos klausimais Peterį Navarro.
„Harvardo ekonomikos mokslų daktaras yra blogas, o ne geras“, – rašė E. Muskas.
Savaitgalį duodamas interviu Italijos ministro pirmininko pavaduotojui Matteo Salvini, E. Muskas taip pat sakė, kad norėtų matyti „laisvosios prekybos zoną“ tarp Europos ir Jungtinių Valstijų: „Tikiuosi, kad galiausiai bus sutarta, jog tiek Europa, tiek Jungtinės Valstijos, mano nuomone, idealiu atveju turėtų pereiti prie nulinių muitų.“
E. Muskas taip pat sakė, kad norėtų, jog žmonės galėtų laisviau judėti tarp Europos ir Jungtinių Valstijų šalių ir dirbti bet kurioje iš jų, „jei tik nori“. „Tai tikrai buvo mano patarimas prezidentui“, – sakė jis.
Trumpo tarifai kenkia „Tesla“ bendrovei
E. Muskas, kuris yra elektromobilių gamintojos „Tesla“ vadovas, jau seniai mano, kad muitai kenkia bendrovės, kuriai JAV ir Kinija yra pagrindiniai gamybos ir vartotojų centrai, verslo tikslams. Tačiau analitikai teigė, kad naujieji muitai greičiausiai labiau pakenks kitiems automobilių gamintojams.
„Tesla“ vadovas tarifams priešinosi jau nuo pirmosios D. Trumpo kadencijos, kai „Tesla“ padavė ieškinį, siekdama panaikinti mokestį jų automobilių importui iš Kinijos į Jungtines Valstijas.
2020 m. aukščiausi „Tesla“ vadovai norėjo, kad bendrovė paduotų į teismą D. Trumpo administraciją dėl tarifų Kinijai.
Iš pradžių E. Muskas sutiko, sakydamas, kad kai kurios D. Trumpo paketo dalys buvo nesąžiningos automobilių gamintojos atžvilgiu.
Tačiau 2020 m. rugsėjį „Teslai“ pateikus ieškinį, E. Muskas į šį sprendimą reagavo „itin neigiamai“ ir net keikė kai kuriuos darbuotojus už tai, kad šie pasiūlė „Teslai“ pateikti ieškinį, teigia su šiuo klausimu susipažinęs asmuo.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!