,,Stojimų į aukštąsias mokyklas tvarka jau išdirbta tikrai neblogai techniškai – viskas veikia be didesnių trūkumų. Esmė, kurią mes norime akcentuoti ir apie ką kalbame, – atėjo laikas pereiti prie šiek tiek individualizuotų stojimų. Šiuo metu, pavyzdžiui, menininkai ir pedagogai turi tokius motyvacijos testus arba stojamuosius egzaminus, kur patikrinamos tam tikros kitos jų kompetencijos, o ne tik vertinami egzaminų rezultatai“, apie stojimų tvarkos patobulinimus kalba P. Baltokas.
Lietuvos studentų sąjungos prezidento nuomone motyvacijos testai turėtų būti taikomi visose studijų programose.
,,Manau, kad po truputį tai turėtų ateiti į kiekvieną specialybę, nes ne tik žinios lemia pasiruošimą, bet ir noras bei motyvacija studijuoti būtent tą studijų programą“, sako P. Baltokas.
Kokia turėtų būti motyvacijos patikrinimo forma, P. Baltoko teigimu – reiktų galvoti ir svarstyti, tačiau tai galėtų būti ir tiesiog pokalbis, kuris padėtų studentui atrasti norimą aukštąją mokyklą, o aukštajai mokyklai – studentą.
„Dabar į didžiąją dalį programų priimame ne studentus, o skaičius, t.y. jų egzaminų rezultatus, o vis dėlto norėtųsi, kad aukštoji mokykla priimtų studentus“, tikina Lietuvos studentų sąjungos prezidentas.
Stojimą į Lietuvos aukštąsias mokyklas administruojančios LAMA BPO atstovė spaudai Aldona Steponavičiūtė sako, kad ,,motyvacijos pokalbiai yra vykdomi stojant į pedagogines ir edukacines studijų programas. Kaip tik šiuo metu vyksta pagrindinė stojamųjų egzaminų ir motyvacinių pokalbių sesija. Apie visuotinį motyvacijos vertinamą stojant į visas programas sprendimo nėra priimta, tačiau paskutiniame Lietuvos universitetų rektorių posėdyje buvo svarstytas klausimas, kad reikėtų daryti motyvacinį pokalbį ne tik stojantiems į pedagogines studijų programas, bet ir stojantiems į socialinio darbo studijų programas".