Į redakciją kreipėsi vairuotojo teisių netekusi motociklo vairuotoja Kristina. Motociklininkė sako, kad jaučiasi nubausta neteisingai ir žada prisidėti prie iniciatyvos, kad automobilių ir motociklų vairuotojai už greičio viršijimą būtų baudžiami vienodai.
„Savaitgalį važiavau motociklu į pajūrį ir viršijau greitį 38 km/h. Sustabdė nežymėta pareigūnų "Audi" ir atėmė vairuotojo pažymėjimą bei skyrė 60 eurų baudą. Prieš tai nuobaudų neturėjau. Pareigūnai neskyrė jokio įspėjimo kaip pirmam kartui, iš karto baudė griežtai. Pikta dėl to, kad motociklui atima teises viršijant vos 30 km/h, o automobiliui – 40 km/h. Manome, kad tai yra neteisinga. Vilniuje tarp pačių motociklininkų renkami parašai dėl tokios neteisybės, nes labai daug kam atiminėja tas teises. Iniciatyvinė grupė renka parašus ir Kaune. Pasipiktinusių yra labai daug", – sako moteris.
Motociklą prilygina autobusui ir sunkvežimiui
Lietuvos kelių policijos atstovai teigia, kad pareigūnai neturėjo galimybės pažeidėjos bausti švelniau. „Administracinių nusižengimų kodekse nurodyta, kad greičio viršijimas daugiau kaip 30, bet ne daugiau kaip 40 kilometrų per valandą užtraukia baudą nuo vieno šimto dvidešimt iki vieno šimto septyniasdešimt eurų. Be to, pradedantiesiems vairuotojams, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba kuriose yra daugiau kaip 9 sėdimos vietos ir motociklų vairuotojams privaloma skirti teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo trijų iki šešių mėnesių. Kadangi asmuo nebuvo baustas, jam buvo pasiūlyta susimokėti puse baudos ir skirtas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas trim mėnesiams“, – rašoma policijos atsakyme.
Lietuvos kelių policijos komentare nurodoma, kad motociklininkai baudžiami griežčiau, nes jie priskiriami prie didesnės rizikos transporto priemonių vairuotojų. „Daugiausia eismo įvykių įvyksta su pradedančiaisiais, autobusų, sunkvežimių ir motociklų vairuotojais“, – teigiama policijos atsakyme.
Motociklų vairuotojai žada protestą
Klubo „Motobroliai“ prezidentas Kazimieras Čeponis sako, kad įstatymas, dėl kurio jau daug motociklininkų neteko vairuotojo teisių, įsigaliojo šiemet. „Prie buvusios valdžios priimtas ir šią žiemą įsigaliojęs įstatymas sudarė motociklams ir automobiliams ne vienodas sąlygas. Motociklininkas negali įpūsti daugiau kaip 0 promilės, o automobilistas – gali iki 0,4. Už greičio viršijimą teisių atėmimu baudžiama, kai motociklininkas viršija 30 km/h, o automobilio vairuotojas – 40 km/h. Mes neprašome teisės vairuoti išgėrus ar lakstyti keliuose. Tik norime vienodų teisių, kaip ir automobilių vairuotojai. Kai tik buvo įvestas šis įstatymas, pasakėme, kad protestuosime. Valdžia puolė raminti, pažadėjo pakeitimus, tačiau po rinkimų viską pamiršo. Mes šiuo metu renkame parašus, norime atkreipti dėmesį ir žadame surengti protestą, jei nebūsime išgirsti“, – sako K. Čepononis.
Motocikininkas aiškina, kad dabartinė tvarka didina pavojų keliuose. „Visi žino, kad saugiausia yra važiuoti su srautu. Kai srautas važiuoja vienu greičiu, o vienas eismo dalyvių stabdo judėjimą, eismo įvykio tikimybė yra didesnė. Laikydamasis dabartinių įstatymų motociklininkas dažnai yra priverstas važiuoti lėčiau, nei srautas. Pavyzdžiui, Vilniuje Geležinio vilko gatvėje visi viršija greitį. Dažnai srautas važiuoja net 35 km/h greičiau, nei leidžiama. Motociklininkas, norėdamas saugiai važiuoti sraute, rizikuoja prarasti teises.
Tuo metu automobilininkai dar gali spausti pedalą ir bus nubausti tik pinigine bauda. Man pačiam ne kartą buvo, kai važiuoju viršydamas 20 km/h greičiu, o mašinos mane lenkia ir rodo, gal aš kvailas. Toks vairuotojas gali tave lenkti ir kelti tau riziką, o tu turi važiuoti kaip avinėlis. Dėl to šiemet žuvusių ir sužeistų motociklininkų yra jau daugiau nei pernai per visus metus, – pasakoja motociklininkas.