Įkūrėjas – automobilių verslo guru
Peteris Monteverdi – markės įkūrėjas ir automobilių verslo magnatas, nuo pat mažų dienų jautė silpnybę kaimynus žadinantiems ir praeivių žvilgsnius susirenkantiems automobiliams.
Peteris užaugo būdamas įvairios technikos apsuptyje. Jo tėtis specializavosi automobilių dirbtuvių prekybos ir remonto verslu, todėl nenuostabu, jog būtent šia veikla norėjo verstis ir Peteris Monteverdi. Metams bėgant ir apetitui augant, būtent jis buvo vienas pirmųjų, kuris Šveicarijoje pradėjo prekiauti BMW, „Ferrari“ ir „Lancia“ markės automobiliais. Iš pradžių, šių markių atstovybės buvo įsikūrusios tik Šveicarijos sostinėje, tačiau augant pajamoms, išsiplėtė ne tik atstovybių skaičius, bet ir atsidarė didžiulis automobilių remonto dirbtuvių tinklas.
Peteris šeimos verslą į savo rankas perėmė penkto dešimtmečio viduryje, vos tik pasibaigė antrasis pasaulinis karas. Nors šio gabaus vyro gimtinė buvo pakankamai neutrali ir nepatyrė tokių didžiulių nuostolių kaip Lenkija, Prancūzija ar Norvegija, egzotiškų automobilių prekyba Šveicarijoje atsigavo žymiai anksčiau negu kurs nors kitur Europoje.
Atrodo, kad sėkmingas verslas ir nesuskaičiuojami turtai yra kiekvieno žmogaus svajonė, tačiau Peteris nuo mažų dienų svajojo apie gerokai didesnį ir svarbesnį palikimą. Jis svajojo apie savo automobilių kompaniją. Tikrą „Ferrari“ ir „Maserati“ konkurentą, tik geresnės kokybės.
Persilaužimas
Peteris Monteverdi savo automobilių kompaniją atidarė 1967 metais, tačiau atsakymų ieškojimas į rūpimus klausimus prasidėjo dar 1963 metais. Turtingas šveicaras domėjosi iš kur gauti reikiamus komponentus, su kokiais dizaineriais reikėtų dirbti, kokie yra pasauliniai automobilių reikalavimai ir tendencijos.
Subūręs mažą, bet talentingą inžinierių komandą, Peteris prie pirmojo savo automobilio pradėjo dirbti 1966 metų pavasarį. Pasak įvairių šaltinių, nuo mažumės apie savo automobilių kompaniją svajojęs vyras iš pradžių norėjo sukurti mašiną ir tik po to atidaryti kompaniją. Jeigu pirmasis bandymas prisviltų, jis išvengtų daugybės problemų ir vargo oficialiai įkuriant automobilių markę.
375S
Pirmasis kompanijos automobilis buvo pristatytas 1967 metų rudenį, Frankfurto automobilių parodoje. „High Speed 375S“ vardu pavadintas automobilis sulaukė daugybės teigiamų atsiliepimų ir susidomėjimo iš viso pasaulio.
Daugelį parodos lankytojų sužavėjo elegantiška išvaizda, nepriekaištingai surinktas interjeras ir didžiulis - 7.2 litro benzininis variklis išvystantis 375 arklio galių.
Prasidėjus automobilio gamybai, prasidėjo ir nesutarimai tarp Peterio Monteverdi ir „375S“ dizainerio – Pietro Frua. Du gabūs vyrai nuolatos ginčijosi dėl galutinės automobilio kainos. Peteris norėjo ją pakelti iki aukštumų, o Pietro sakė atvirkščiai – tai turėjo būti daugeliui prieinamas sportiškas kupė.
Atrodo, kad ginčai tęsėsi net vienerius metus, nes būtent tiek truko „375S“ modelio gamyba. Nuo 1968 iki 1969 metų „Monteverdi“ pagamino tik vienuolika „375S“ egzempliorių.
Naujas etapas
Peteriui susipykus su Pietro, ambicingas šveicaras labai greitai surado jam tinkamą pamainą. Vos po keleto mėnesių Peteris Monteverdi sukirto rankomis su mažyte kėbulų gamintoja – „Carrozzeria Fissore“. Norėdamas išvengti nereikalingų kivirčų, italams buvo liepta atlikti tik vieną darbą – pagaminti naujiems modeliams kėbulus ir juos išsiųsti į „Monteverdi“ gamyklą, kurioje buvo atliekami surinkimo darbai.
Pirmasis bendrovės darbas buvo perdaryti Pietro Frua kūrinį - „375S“. Naujieji partneriai patrumpino ratų bazės ilgį, pakeitė priekinę mašinos dalį ir šiek tiek sužemino stogo liniją.
Po šių dviejų modelių pasirodymo, „Monteverdi“ nusprendė pasiūlyti prabangų sedaną, kuris pritrauktų daugiau pirkėjų. Juk sedanas yra žymiai praktiškesnis negu kupė. Vis dėlto, naujasis „375/4“ nebuvo labai populiarus. „Monteverdi“ pagamino vos 32 šio modelio vienetus.
Nutraukus prabangaus sedano gamybą, „Monteverdi“ nusprendė imtis plano B. Verslininkas užsimanė sukurti prašmatnų visureigį, kuris yra labiau tinkamas gimtosios šalies sąlygoms. Toks sprendimas gali pasirodyti keistas, tačiau finansiškai – tai buvo labai geras sprendimas, nes jis padėjo automobilių pardavimus padidinti iki 350 vienetų per metus.
Šveicariškas Range Rover - paskutinis Monteverdi modelis
Užuodęs aukso gyslą, Peteris Monteverdi nusprendė išplėsti visureigių gamą su visiškai nauju modeliu, o tiksliau – perdirbiniu.
1978 metais vyras pradėjo darbuotis prie keturių durų „Range Rover“. Tai buvo bendras projektas įžymiaisiais britais iš „Land Rover“, tačiau kai į šios markės atstovybes pradėjo plūsti vis daugiau žmonių su prašymu patobulinti dvi dureles turėjusį „Range Rover“, anksčiau draugiškai su Peteriu Monterverdi bendravę britai suskubo sukurti savo versiją, kurią visuomenei „Land Rover“ pademonstravo 1981 metais.
Pasipiktinę tokiu „Land Rover“ manevru, Peteris Monteverdi pasielgė taip, kaip ir bet kuris verslininkas – trenkė durimis ir nutraukė bet kokį bendradarbiavimą. Be to, Peteris visiems teigė, jog britai pasisavino ne tik jo sukurtą visureigio koncepciją, bet ir perkėlė ją į serijinę gamybą.
Po šios išdavystės Peteris Monteverdi taip ir neatsigavo. Vyras nusprendė nutraukti automobilių gamybą ir buvusią gamyklą paversti „Monteverdi“ markės muziejumi, kuris veikia iki šiol.