Šiemet „Toyota“ komandą atstovaujantis S. Ogieris kartu su savo šturmanu Vincentu Landais sugebėjo suvaldyti įtampą ir finišavo pirmas turėdamas 18,4 sekundės pranašumą prieš komandos draugą Elfyną Evansą. Trečią vietą užėmė šiemet „Hyundai“ ekipoje debiutavęs Adrienas Fourmaux – nuo lyderio jis atsiliko 25,9 sekundės.
Dominavimo iššūkiai
Nors galutiniai rezultatai sufleruoja, kad S. Ogierio progresas link pergalės buvo tolygus, tačiau Monte Karlo kelius puikiai žinantis prancūzas buvo susidūręs su keliais nesklandumais. Jau pirmąją dieną prancūzas vos išvengė avarijos – automobilis vos nenuslydo į griovį. Tačiau penktadienį jis atsitiesė ir po aštuonių greičio ruožų tapo varžybų lyderiu.
Šeštadienį įtampos taip pat netrūko – viena nedidelė klaida vos „nenurašė“ viso lenktynių savaitgalio, tačiau, vėlgi, S. Ogieris sugebėjo išlaikyti koncentraciją ir pasinaudoti varžovų klaidomis, kurie taip pat klydo, slydo iš trasos, daužė savo kovinius žirgus. Prieš paskutinę ralio dieną jis jau buvo užsitikrinęs 20,3 sekundės pranašumą.
Dramatiška paskutinė diena
Sekmadienį kova Monte Karlo ralyje pasiekė kulminaciją. Varžybų dalyvius pasiekė pranešimai apie „Col du Turini“ ruože pasirodžiusį sniegą, o tai paskatino S. Ogierį ir E. Evansą pakeisti padangų pasirinkimo strategiją.
Abu sportininkai pasirinko keturias dygliuotas padangas, o štai A. Fourmax pasielgė priešingai – jis pasirinko minkštesnio mišinio padangas, kurios jam suteikė ryškų pranašumą paskutiniuose greičio ruožuose ir netgi vienu metu leido pretenduoti į antrąją vietą bendroje įskaitoje.
Vis dėlto, net ir neturėdamas didelio pranašumo, paskutiniame etape E. Evansas surado atkarpų, kuriose galėtų būti greitesnis. Nors E. Evansas už prancūzą buvo greitesnis vos 3,5 sekundės, tačiau to pakako, kad Monte Karlo ralyje jam būtų įteiktas apdovanojimas už antrą vietą. Vis dėlto, nei vienas iš lyderį persekiojusių lenktynininkų nesugebėjo prilygti Monte Karlo meistrui S. Ogieriui.
Svarbiausi pasiekimai ir nesėkmės
Nauja sezono pradžia nusivylė Kalle Rovanpera, kuris, skirtingai nei praėjusiais metais, šiemet planuoja dalyvauti kiekviename WRC etape.
Viso lenktynių savaitgalio metu K. Rovanpera skundėsi naujomis „Hankook“ padangomis, kurios lenktynininkui nesuteikė visapusiško pasitikėjimo savo jėgomis siekiant sumažinti lyderių pranašumą. Kita vertus, net ir atsižvelgiant į jam nepatikusį važiavimo tempą, K. Rovanpera šį ralį baigė 4-as (+54,3 sek) ir aplenkė estą Ottą Tanaką (+58,9 sek).
2024-ųjų Pasaulio ralio čempionui Thierry Neuville šis ralis buvo sudėtingas. Penktadienį belgas smarkiai apdaužė savo „Hyundai i20 N“ ir iki greičio ruožo finišo turėjo, tiesiogine žodžio prasme, vilktis. Dėl to jis prarado dvi minutes ir netgi užsidirbo 10 000 eurų baudą. Ir vėlgi, nepaisant to, jis bendroje įskaitoje finišavo 6-oje vietoje (+5 min. 44,2 sek).
Tuo tarpu „Toyota“ vairuotojas, Takamoto Katsuta, iš pradžių mėgavęsis raliu, išlėkė iš trasos 16-ajame greičio ruože. Dar vienas „Toyota“ komandos narys Samis Pajari taip pat nesugebėjo susidoroti su klastingais Monte Karlo vingiais. Sportininkas savo automobilį smarkiai apgadino atsitrenkęs į tiltą
Kita vertus, sėkmingą debiutą „M-Sport“ gretose užfiksavo Joshas McErleanas. Jam pavyko finišuoti septintoje pozicijoje, o jo komandos Gregoire Munster, penktadienį sugebėjęs laimėti savo pirmąjį WRC greičio ruožą, turėjo iš varžybų pasitraukti dėl technikos gedimų.
WRC varžybų apžvalgos – per Go3
Pasaulio ralio čempionato gerbėjai turi galimybę kiekvieną varžybų etapą stebėti tiesiogiai per Go3 televiziją.
Viso lenktynių savaitgalio metu per Go3 televizijos Go3 Sport 2 kanalą transliuojami svarbiausi įvykiai, leidžiantys efektyviai sekti varžybų eigą ir nepraleisti svarbiausių momentų.
Sekantis Pasaulio ralio čempionato etapas įvyks Švedijoje, vasario 13-16 dienomis.