Nepaisant fitneso manijos ir įvairiausių dietų populiarumo, greitojo maisto restoranai ir toliau klesti. Žmonės tam pasirenka įvairų pretekstą: kai kurie taip mažina patiriamą stresą, kiti tiesiog nori numalšinti kažkiek numalšinti alkį, o gal taip būna tiesiog patogiau ir arčiau.
Sociologinių tyrimų institutas „Forsa“ nustatė, kad kas ketvirtas Vokietijos gyventojas perka greitąjį maistą arba užkandžius mažiausiai sykį per savaitę.
Tačiau greitojo maisto kokybė per pastarąjį dešimtmetį toli gražu nepagerėjo, kaip buvo galima tikėtis. Juk bendrai gyvenimo sąlygos ir maisto kokybė gerėja.
Bostono universiteto mokslininkai išsiaiškino, kad dabartinių gaminių kaloringumas, porcijų dydis ir druskos kiekis ženkliai skiriasi. Specialistai tikrino daugiau nei tūkstantį žinomų JAV restoranų tinklų, įskaitant McDonald’s ir KFC, produkciją.
Ypatingas dėmesys buvo skiriamas siūlomiems užkandžiams, garnyrams ir desertams. Buvo aiškinamasi, kaip keitėsi gaminio sudėtis 80-aisiais, 90-aisiais ir 2000-aisiais.
Paaiškėjo, kad visi tikrinti rodikliai ženkliai prastėjo su kiekvienais metais. Užkandžiai, garnyrai ir desertai iš esmės yra laikomi pagrindinio patiekalo papildu, tačiau, nepaisant to, jų porcijos ženkliai išaugo. Mokslininkai mano, kad tai yra siekis pasipelnyti iš klientų – matydami dideles porcijas jie noriai moka papildomus pinigus už priedus, nors tai net nėra pagrindinis patiekalas, dėl kurio jie atėjo pavalgyti.
Išaugusios porcijos reiškia ir daugiau kalorijų. Pavyzdžiui, kai kurių patiekalų kalorijų skaičius išaugo 60, lyginant su ankstesniais dešimtmečiais.
Gerokai išaugo ir druskos kiekis produkcijoje. Kai kuriais atvejais druskos kiekis išaugo net 14 proc. Teigiamos naujienos: desertuose per kelis dešimtmečius išaugo geležies ir kalcio kiekis.
Patiekalų įvairovė išaugo daugiau nei 200 proc. Vidutiniškai rinkoje kasmet atsiranda 23 nauji produktai. Beje, pažymima „Die Welte“, naujas produktas dažniausiai yra dar kenksmingesnis už jau daugelį metų egzistuojančius patiekalus.