• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Imasi iniciatyvos

Imasi iniciatyvos

REKLAMA

Susisiekimo ministerija, siekdama sumažinti eismo įvykių, per kuriuos nukenčia mokykliniu autobusu važiavę ir iš jo išlipę vaikai, užsimojo pakeisti kai kuriuos Kelių eismo taisyklių punktus, reglamentuojančius vaikų vežimą ir mokyklinių autobusų dalyvavimo eisme tvarką.

REKLAMA
REKLAMA

Mokyklų direktoriai neslepia, kad kaip visuomet pradedama ne nuo to galo ir sako, kad gražūs norai įvelkami į kuriozines situacijas. Siekiant užtikrinti vaikų saugumą įlipant ar išlipant iš mokyklinio autobuso, rekomenduojama mokykliniuose autobusuose numatyti specialią įspėjamąją šviesos signalizaciją.

REKLAMA

Siūloma mokinius vežančiuose autobusuose, keturiuose viršutiniuose transporto priemonės gabaritiniuose taškuose, įrengti specialias įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas, kurios būtų įjungiamos vaikų įlaipinimo ar išlaipinimo metu.

Kaip alternatyva specialioms mirksinčioms šviesoms galėtų būti naudojama avarinė šviesos signalizacija.

REKLAMA
REKLAMA

Iki šiol Kelių eismo taisyklėse buvo numatyta, kad vaikus vežančio autobuso, kuriame yra daugiau nei 16 sėdimų vietų, salone turi būti ne mažiau kaip du suaugę (ne jaunesni kaip 21 metų) palydovai, o jei autobuse įrengta mažiau sėdimų vietų – vienas suaugęs palydovas. Ši taisyklė daug kam tapo sunkiai įgyvendinamu uždaviniu dėl sėdimų vietų ar asmenų, galinčių vykdyti lydinčiojo funkcijas, stokos. Atsižvelgiant į tai, svarstoma galimybė tam tikrais atvejais lydinčio asmens funkcijas leisti atlikti vairuotojui ar vyresnių klasių mokiniams, ne jaunesniems kaip 16 metų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trūksta pagarbos

Taip pat svarstoma galimybė, kad už moksleivių saugumą jiems einant per kelią taptų atsakingi autobusų vairuotojai. Esant reikalui, jie turėtų padėti vaikams pereiti kelią.

Saugaus eismo specialistų manymu, kai kurių skaudžių avarijų buvo galima išvengti, jei mokyklinių autobusų vairuotojai būtų elgęsi atsakingiau: neišleidę vaikų iš autobusų pavojingose vietose arba palaukę, kol pravažiuos automobilis, kurio gali nepastebėti vaikas.

REKLAMA

Vairuotojai turėtų neleisti vaikams bėgti per kelią, pažeidinėti Kelių eismo taisyklių.

Švietimo ir mokslo ministerijai pasiūlyta papildyti saugaus eismo programas ir metodikas nuostatomis, įpareigojančiomis mokyti vaikus, kaip saugiai nuvykti į mokyklą ir iš jos – kaip elgtis mokykliniame autobuse, saugiai įlipti ir išlipti, kaip saugiai elgtis vykstant į mokyklą.

REKLAMA

Tačiau svarstymai ir ketinimai ne visiems mokyklų direktoriams atrodo protingi.

„Kartais gražūs ketinimai įvelkami į kuriozines situacijas. Pirmiausia keliuose reikia daugiau tvarkos. Papildomų avarinių signalų įrengimas neduos naudos, jų ir taip pakanka. Reiktų numatyti įstatymus, kad sustojus mokykliniam autobusui už jo sustotų ir kitos tranpsorto priemonės, taip pat automobiliai, važiuojantys priešinga kryptimi, ir palauktų, kol vaikai saugiai kirs kelią“, – įsitikinęs Ramygalos gimnazijos direktorius Algis Adašiūnas. Direktorius mano, kad dabar nei pėstieji, nei vairuotojai negerbia vieni kitų, dėl to kyla daugiausia problemų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vertina skeptiškai

A.Adašiūnas nepalankiai vertina planus atsakomybę už vaikų saugumą perkelti vairuotojams. Pasak jo, vairuotojas turi saugiai vairuoti, o ne prižiūrėti vaikus.

„Kad prižiūrėtų vaikus, žmogus turi turėti pedagoginį išsilavinimą. Du lydintys asmenys gerai, jei su vaikais važiuojama į ekskursijas, nepažįstamas vietas. Tačiau kiekvieną kartą autobuse važiuoti keliems suaugusiesiems, mano nuomone, nėra prasmės. Kas visa tai finansuos?“, – skeptiškai į naujus pakeitimus žiūri gimnazijos direktorius. A.Adašiūnas mano, kad naujų šviesos signalizacijų įrengimas gultų ant mokesčių mokėtojų pečių, todėl neatmeta galimybės, kad nauji įstatymai kuriami tam, kad kažkas galėtų pasipelnyti.

REKLAMA

Į Ramygalos gimnaziją 25 km spinduliu kasdien autobusais vežama apie 250 moksleivių. Mokykla turi tris autobusiukus.

Velžio gimnazijos direktorius Rimtas Baltušis sako, kad rūpinimasis papildomu vaikų saugumu yra gerai, tačiau kelia finansavimo klausimą.

REKLAMA

Direktorius nelinkęs tikėti, kad gali kas nors pasikeisti. Juo labiau kad mokykla turi tik vieną trisdešimties metų senumo autobusą. Į Velžio gimnaziją kasdien iš aplinkinių rajonų vežama 260 moksleivių.

Autobusai lūžta

Panevėžio rajono Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Kęstutis Rimkus „Sekundei“ sakė, kad iš 4390 moksleivių autobusais važiuoja apie 50 procentų. Todėl visi pakeitimai, kurie galėtų labiau apsaugoti vaikus, yra tik sveikintini.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rajono Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Skaidra Kriukienė mano, kad naujovė patobulinti mokyklinius autobusus gultų ant Savivaldybės pečių, tačiau jei bus priimti pakeitimai, pasak specialistės, bus daroma viskas, kad autobusiukai atitiktų reikalavimus.

„Rajone yra keturios vidurinės ir tiek pat gimnazijų, į kurias moksleiviai vežami iš aplinkinių rajonų. 50,6 proc. vaikų mokosi pagal vidurinio ugdymo programą, 45,5 proc. pagal pagrindinio“, – sakė S.Kriukienė.

Šiuo metu mokyklos turi 26 ne pačius naujausius mokyklinius autobusiukus, nors poreikis yra kur kas didesnis.

„Autobusai lūžta, juos reikia taisyti. Vaikai į mokyklas važiuoja mokykliniais ir maršrutiniais autobusais“, – aktualesnę problemą iškėlė specialistė.

Vaida REPOVIENĖ

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų