Lietuvos internautų gyvenime vis sparčiau įsitvirtina mobilieji įrenginiai – šių metų birželį penktadalis tinklalapių peržiūrų buvo atlikta telefonais arba planšetėmis. Tai pranešė bendrovė „Gemius“. Dar metų pradžioje mobiliojo srauto dalis buvo 13 proc., 2013-ųjų birželį – 8 proc. Interneto vartotojai renkasi būti mobilūs, tačiau rinkodaros sprendimai nuo šių tendencijų kol kas atsilieka.
Lietuvoje mobiliajai reklamai tenka 6 proc. parodymų, tai reiškia, kad telefono arba planšetės ekrane parodoma viena iš 16 reklaminių žinučių internete. „Bendros Europos tendencijos rodo, kad 2013 metais pagrindinis interneto svetainėse rodomos reklamos, dar vadinamos display, augimo variklis buvo mobilioji reklama, – ją atmetus, iš 14,9 proc. bendro augimo liktų tik 1,1 proc., priklausantis reklamai asmeniniuose kompiuteriuose. Todėl norime tikėti, kad Lietuvoje mobilioji reklama taip pat įgaus pagreitį ir sudarys didesnę interneto reklamos dalį nei dabar“,– teigia Gryta Balserytė, „Gemius“ regiono vadovė Lietuvai ir Latvijai.
Daugiausiai mobiliosios reklamos Vidurio ir Rytų Europoje (VRE) parodoma Serbijoje – 18 proc., o regiono vidurkis siekia 8 proc. Vakarų Europoje pagal šį rodiklį pirmauja Jungtinė Karalystė, kurioje mobiliesiems įrenginiams tenka ketvirtadalis reklamos (25 proc.). Vis dėlto mobiliosios reklamos dalis tokiose šalyse kaip Prancūzija (9 proc.) ir Vokietija (5 proc.) atitinka VRE regiono tendencijas.
Augantis išmaniųjų telefonų ir planšečių skaičius reiškia žymius vartotojų elgsenos pokyčius, nes prieiga prie interneto tampa iš esmės neribota. Anot „Gemius“ pranešimo, ši tendencija reklamos užsakovams ir interneto verslams kelia naujų iššūkių, bet kartu suteikia ir naujų galimybių.