Vyresnio amžiaus vartotojai niekada nebuvo išmaniųjų technologijų kūrėjų tikslinė auditorija, tačiau kai kurios kompanijos siekia sutvirtinti savo pozicijas nišinėje rinkoje. Šią savaitę Barselonoje vykusiame mobiliųjų technologijų kongrese „Mobile World Congress“ dalis bendrovių pristatė mobiliuosius telefonus ir paslaugas, skirtas nuolat senstančiai Europos visuomenei.
Japoniškas sprendimas
Žengdama į Europos rinką Japonijos technologijų gamintoja „Fujitsu“ pristatė specialiai senjorams sukurtą išmanųjį telefoną „Stylistic s01“. Telefonas pasižymi patogiomis funkcijomis, palengvinančiomis išmaniųjų technologijų naudojimą vyresnio amžiaus klientams.
Vienas iš barjerų, neleidžiančių senjorams tinkamai naudotis išmaniosiomis technologijomis, yra jutiklinis ekranas, kuris reaguoja į žmonių kraujotaką. Kadangi senstant žmonių kraujotaka pradeda silpti, vyresniems žmonėms tampa sudėtinga naudotis šia technologine naujove.
„Stylistic s01“ ekranas sukurtas taip, kad kiekvienas prisilietimas reikalauja tiek pat jėgos kaip ir įprasto mobiliojo telefono mygtuko paspaudimas. Kūrėjų teigimu, tai leidžia vartotojams išvengti neapdairių prisilietimų ar netyčia atliktų operacijų. Be to, ekrane matomos piktogramos yra specialiai padidintos ir lengvai išdėstytos, kad vartotojai galėtų lengviau jomis naudotis.
„Fujitsu“ kūrinys taip pat turi asmeninį saugumo signalą, su kurio pagalba esant nelaimei galima perspėti aplink esančius žmones. Telefono garsiakalbio dažnis pritaikytas pagal vartotojo amžių, kad šis galėtų lengviau susikalbėti su savo pašnekovais. Technologijos taip pat gali sulėtinti greitai kalbančius pašnekovus nesumažinant pokalbio garso ar trukmės.
„Vyresnio amžiaus klientai yra lygiai taip pat išalkę išmaniųjų telefonų technologijų ir mobiliojo interneto paslaugų kaip ir visi kiti“, - teigė „Fujitsu“ telefonus senjorams tieksiančios Prancūzijos telekomunikacijų bendrovės „France Telecom-Orange“ viceprezidentas Yvesas Maitre.
Siekia paprastumo
Tuo tarpu Austrijoje įsikūrusi telefonų gamintoja „Emporia“ sudėtingame skaitmeniniame amžiuje savo klientams siūlo paprastumą, o ne daugiafunkciškumą. Siekdama įsitvirtinti naujoje išmaniųjų telefonų rinkoje gamintoja, kaip pati teigia, nusitaikė į asmenis, kuriems nepatinka šiuolaikinių mobiliųjų telefonų daugiafunkciškumas, kurie tik nori skambinti ir rašyti trumpąsias žinutes, bei negalią turinčius vartotojus.
„Šiandien skaitmeninis plyšys didėja ne tik tarp kartų, bet ir tarp asmenų, kurie neturi didelio technologinio išprusimo. Tyrimai rodo, kad žmonės iš mobiliųjų telefonų nori paprastumo, jiems nereikia papildomų funkcijų, jie nesinaudoja mobiliuoju internetu ir nesiunčia elektroninių laiškų. Dauguma jų nori naudoti mobiliuosius telefonus kaip apsaugą nelaimės atveju“, - teigia „Emporia“ vadovai Albertas Fellneris ir Eveline Pupeter.
Laikydamasi šios filosofijos Austrijos bendrovė senjorams siūlo kelis itin lengvai naudojamus telefonus. Barselonoje „Emporia“ pristatė telefoną „Connect“, turintį klaviatūrą su didesniais skaičiais bei pagalbos mygtuką, kuris išsiunčia tarnyboms pagalbos šauksmą kartu su telefono buvimo vieta.
Paslauga „Emporia Me“ nuotoliniu būdu telefono savininko šeimos nariams leidžia patikrinti prietaiso buvimo vietą, baterijos būseną ar patikrinti, kad telefono garsas būtų visuomet įjungtas. Nors tai nėra išmanusis telefonas ir jame nėra žemėlapių paslaugos, bet jame yra orientacijos funkcija, leidžianti vartotojams vienu paspaudimu gauti garsinius nurodymus, kaip, pavyzdžiui, sugrįžti prie automobilio apsipirkus prekybos centre.
Kitas kompanijos telefonas „Emporia CAREplus“ yra ne tik lengvai naudojamas, bet turi papildomas saugumo funkcijas, tokias kaip kritimą fiksuojantys davikliai, avarinė sistema bei prisijungimas prie kitų prietaisų. Telefonas gali būti sujungtas su apyrankėmis, laikrodžiais, apykaklėmis ar ugnies ir dūmų detektoriais. Nelaimės atveju perspėjimas bevielio ryšiu nusiunčiamas į telefoną, kuris automatiškai paskambina pagalbos telefonu.
„Emporia CAREplus“ turi daviklį, reaguojantį į vartotojo kritimą. Prietaisas taip pat gali būti sujungtas su laikrodžiu, kurio du mygtukų paspaudimai iškviečia pagalbą. Tokia paslauga itin naudinga ištikus nelaimei namuose, paslydus vonioje ar nukritus nuo laiptų.
Nepalikti užnugaryje
Vis dėlto, senjorams pritaikyti telefonai nėra šių metų naujovė. Praėjusiais metais Barselonoje vykusioje konferencijoje Švedijos bendrovė „Doro“ pristatė telefoną „PhoneEasy 740“ su „Android“ operacine sistema, kurio tikslas – padėti vyresnio amžiaus žmonėms neatsilikti nuo naujausių technologijų.
Be to, išmaniosios technologijos senjorams turi paklausą ne tik mobiliųjų telefonų rinkoje, bet ir darbo vietoje. Ilgėjant gyvenimo trukmei ir menkstant gimstamumui, ankstyvas išėjimas į pensiją tampa praktiškai neįmanomas, tad darbdaviai imasi novatoriškų sprendimų, kad palengvintų darbą vyresnei darbo jėgai.
Išmaniųjų technologijų įmantrumas nėra kiekvieno vartotojo troškimas. Paprastumo norintys vyresnio amžiaus vartotojai leido susikurti naujai mobiliųjų telefonų rinkai, į kurią veržiasi augančią paklausą patenkinti siekiantys gamintojai. Nepalikime senjorų užnugaryje.