„Matome situaciją, kad ne tik šiuo konkrečiu atveju, bet visais atvejais viena iš silpnesnių grandžių yra vartotojų informavimas. Pats elektros nutrūkimas jau yra neigiama žinia vartotojui, o jei jis dar turi sunkumų prisiskambinant ar turi už tai papildomai mokėti, tai tokie dalykai nėra toleruotini ir juos reikia spręsti kuo greičiau“, - po susitikimo su dujų ir elektros skirstymo bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) vadove Dalia Andrulioniene BNS trečiadienį sakė energetikos ministras.
Ministras teigė esantis patenkintas per Velykas dėl gausiai iškritusio sniego sutrikusio elektros tiekimo atnaujinimo darbais, tačiau pabrėžė, kad padaryta žala buvo didelė.
„Šiuo konkrečiu atveju viena didžiausių problemų buvo ta, kad buvo didelis vartotojų, kuriems sutriko elektros tiekimas, skaičius - jų buvo apie 80 tūkst., kas sudaro apie 5 proc. visų elektros vartotojų. Tai sutapo su šventiniu laikotarpiu ir žala dėl to buvo pakankamai didelė. Kalbant apie padarinių likvidavimą, jie iš esmės didžiąja dalimi buvo likviduoti per pirmąją dieną. Sunku įvertinti, ar buvo galima padaryti geriau, bet pagal rangovų darbus galiu teigti, kad reaguota buvo pakankamai operatyviai“, - kalbėjo Ž.Vaičiūnas.
„Vis dėlto, reikėtų labiau tokius įvykius prognozuoti ir tada būtų galima geriau pasiruošti padarinių likvidavimui. Šiuo atveju pasekmės iš pradžių buvo numatomis mažesnės, nei įvyko iš tikrųjų“, - pridūrė energetikos ministras.
Sekmadienio naktį iškritus gausiam sniegui, elektros buvo netekę beveik 80 tūkst. rytų ir vidurio Lietuvos gyventojų - dalis vartotojų elektros neturėjo keliasdešimt minučių, kiti tiekimo atnaujinimo laukė parą ar ilgiau.
Anot Ž.Vaičiūno, elektros tiekimas jau atnaujintas iš esmės visiems vartotojams.