Vakar pirmą kartą kaip susisiekimo ministras naujos darbovietės slenkstį peržengęs klaipėdietis Eligijus Masiulis nebuvo sutiktas su duona ir druska.
„Vakarų ekspresui“ politikas teigė, kad vieni jo pavaldiniai pokyčius priėmė su šypsenomis lūpose, kiti - nerimo akimis, mat paskirtasis ministras neslepia savo planų vykdyti pertvarką, jei jo ir darbuotojų požiūriai nesutaps.
„Jei dirigentas sako, kad dabar grosime Mendelsono maršą, o orkestras ima trimituoti Sovietų Sąjungos himną, pokyčiai neišvengiami. Jau dabar galiu pasakyti, kad ministerijoje bus mažinamas etatų skaičius, užmokesčio fondas - taip pat, apie 12 procentų“, - vakar sakė E. Masiulis.
Apkalbų nepakęs
Mūsų dienraščio paklaustas, kaip jautėsi pirmąją darbo dieną ministerijoje bei iškopęs į kol kas aukščiausią politinį postą savo karjeroje, 34 metų E. Masiulis neslėpė, kad jaudinosi.
„Kai žengi į dar nepatirtus vandenis, visada yra vidinio nerimo. Darbuotojams prisipažinau, kad jaudinuosi, tai iššūkis man asmeniškai, posūkis politinėje karjeroje. Pamačiau, kad kolektyvas - sukomplektuotas, „susistygavęs““, - teigė klaipėdietis.
Jis iškart pažadėjo būti atviras ir įspėjo netoleruosiantis kalbėjimo už nugaros.
„Sieksiu, kad Susisiekimo ministerija būtų pati moderniausia ir skaidriausia iš visų. Mano pirmtakas Algirdas Butkevičius pagyrė, palinkėjo sėkmės, sklandžiai pakalbėjome ir pasakiau, kad visi einame dirbti. Nei duonos, nei druskos nebuvo. Tik iš bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ gavau suvenyrinį traukinio vagoną“, - šypsojosi jis.
Paklaustas, ar nesibaimina, jog šiame poste gali būti „suvalgytas“, E. Masiulis surimtėjo.
„Natūralu, kad bus pasipriešinimo. Tai, kad nesu atėjęs iš senosios sistemos - pranašumas, nes bus galima šviežiai, naujomis akimis į viską pažvelgti, keisti seną sistemą, įdiegti ir pritaikyti inovacijas. Turiu ir prezidento Valdo Adamkaus, ir Vyriausybės pritarimą bei paramą vykdyti pokyčius. Esu nusiteikęs reformoms. Be to, per savo veiklą parlamente spėjau užsiauginti storoką odą“, - pripažino jis.
Burs komandą
Kol kas E. Masiulis oficialiai spėjo paskirti viceministru Arūną Štarą bei prasitarė, kad į darbą kvies ir klaipėdiečių.
„Bus ir emigravusių į Vilnių klaipėdiečių. Neatmetu galimybių, kad gali tekti keisti ir kai kurių ministerijai pavaldžių įmonių darbuotojus. Aš rinksiuosi tuos, kurie pritars mano idėjoms. Jei pavyks susitarti su senaisiais darbuotojais - puiku, jei ne - bus priimti atitinkami sprendimai arba pati situacija pakoreguos struktūrą“, - sakė E. Masiulis.
Jis pabrėžė, kad dabar pirmieji darbai - peržiūrėti ministerijos biudžetą, tad vakar ministras jau lankėsi Finansų ministerijoje. Anot jo, ministerijos išlaidos bus mažinamos apie 15 proc.
Beje, E. Masiulis pajuokavo, kad tokio didelio kabineto per visą savo karjerą dar neturėjo. „Gavau ministro telefoną, man skirtas automobilis su vairuotoju. Beje, vairuotojas - buvusio premjero Gedimino Kirkilo brolis Gintaras“, - pridūrė jis.
„Ramiau, kad klaipėdietis“
Rimantas Didžiokas, Klaipėdos universiteto prorektorius plėtrai ir tarptautiniams ryšiams, 1999-2000 m. buvęs susisiekimo ministras
Sveikinu tai, kad susisiekimo ministru tapo klaipėdietis. Tai išties svarbu mums. Ministrai vilniečiai ar, dar blogiau, senosios nomenklatūros atstovai apie Klaipėdos specifiką suprasdavo menkai ar net, švelniai tariant, tas supratimas būdavo iškreiptas. Man tikrai ramiau, kad ministras yra klaipėdietis, tai duoda daugiau garantijų, kad mūsų pajūris nebus užbarikaduotas pramonės įmonėmis.
Man ministerijai teko vadovauti 1999-2000 metais, kai transporto sistemai įtakos darė ryškėjantys Rusijos krizės požymiai. E. Masiulis ministru paskirtas vėl krizės akivaizdoje. Tad panašumų yra. Linkiu jam įveikti tuos iššūkius.
Akivaizdu, kad mažės pervežimo, krovos uoste apimtis, ekonominis sąstingis neigiamai paveiks transporto įmonių veiklos rezultatus, todėl naujajam ministrui siūlau peržiūrėti investicines programas: ne mažinti jas, o siekti, kad būtų įgyvendinti reikalingiausi projektai. Taip pat dabar yra tinkamas laikas peržiūrėti valdymo struktūrą, vadybą Lietuvos geležinkelių, oro ir jūrų uostų struktūrose.
Žinoma, naujam ir dar jaunam ministrui teks susidurti su senosios nomenklatūros „uodegomis“. Tačiau tai suvokia visa naujoji Vyriausybė. Linkiu E. Masiuliui, kad jo nenusodintų. Kai dirbau, mačiau, kad Susisiekimo ministerijoje yra labai daug profesionalų viduriniojoje valdymo grandyje. Visgi reikia pasitikėti žmonėmis su tam tikra atsarga. Turėti ir savo komandą.
Denisas Nikitenka