Socialinės apsaugos ir darbo ministerija labai atsiprašo šalies gyventojų, bandančių pateikti prašymus dėl socialinės paramos, ir savivaldybių darbuotojų už laikinus nepatogumus.
Sutelkusi IT srities ekspertus, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija deda pastangas, kad SPIS veikla būtų atstatyta. Tikimasi, kad tą padaryti pavyks artimiausiomis dienomis.
Problemos dėl prastos SPIS būklės buvo žinomos ne vienerius metus. SPIS yra technologiškai pasenusi ir nebeatitinka šiuolaikinių standartų, neturi pakankamų techninių pajėgumų.
Šiuo metu vykdomas Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (SPIS) projektas, kurį įgyvendinus padidės ir SPIS greitaveika.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ragina šalies gyventojus prašymus per SPIS teikti ne darbo valandomis arba savaitgaliais, taip pat primena, kad priklausančias kompensacijas bus galima gauti atgaline tvarka, t. y. už visą šildymo sezoną nepriklausomai nuo to, kada asmuo šildymo sezono metu kreipsis dėl kompensacijų. Pavyzdžiui, jeigu gyventojas kreipsis 2023 m. balandžio mėnesį, kompensacijos galės būti grąžinamos už 2022 m. spalio, lapkričio, gruodžio ir 2023 m. sausio, vasario ir kovo mėnesius.
Siekiant palengvinti ir supaprastinti būsto šildymo išlaidų, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijų gavimą, jos besikreipiantiems gyventojams skiriamos iš karto visam šildymo sezonui, jeigu dėl jų kreiptasi likus 1 mėnesiui iki šildymo sezono pradžios arba šildymo sezono metu.
Tai reiškia, jog pakanka vieno prašymo, kad sunkiau besiverčiantys ar net vidutines pajamas uždirbantys šalies gyventojai visą šaltąjį laikotarpį gautų kompensacijas. Tai galioja prašymams, pateiktiems po šių metų rugsėjo 1 d.