„Svarstome į Lietuvą atgabenti 750 tūkst. tonų CO2. Transportavimui galėtume panaudoti statomą suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalą, kuriam tai būtų papildomų pajamų šaltinis. Vis dėlto dar reikėtų investuoti į dujotiekio tiesimą iki naftos gręžinių“, – bbn.ee sakė T. Haseltonas.
Portalo teigimu, esminė šio projekto idėja - CO2 dujų naudojimas naftos gavyboje. Skaičiuojama, kad tokiu būdu galima išgauti 10-20 proc. daugiau naftos, nei įprastais gavybos būdais. Didžiausia tokio tipo sistema veikia Saskačevano naftos telkiniuose Kanadoje. Už Atlanto toks naftos gavybos būdas naudojamas jau daugiau nei dešimtmetį. CO2 naftos gavybai naudojamas ir Turkijoje bei naujuose projektuose Italijoje. Į Lietuvą atkeliausiantis anglies dvideginis bus surinktas „Sargas“ priklausančioje elektrinėje Norvegijoje. Teigiama, kad norvegai apie „Minijos naftos“ planus išgauti naftą naudojant CO2 technologiją sužinojo iš patikimų vidaus šaltinių. Bbn.ee teigimu, tai buvo viena pagrindinių lietuvių pasirinkimo priežasčių. Norvegų bendrovės „Sargas“ plėtros projektų vadovas Marty Rodenas pasakojo, kad jo kompanija yra viena iš dešimties aplikantų 200 mln. eurų (690 mln. litų) Europos Sąjungos paramą.
„Nors lėšos dar nėra mūsų, jos yra pasiekiamos ir darome viską, kad prie projekto prisidedančioms šalims būtų naudinga“, – aiškino M. Rodenas.