• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gyventojai skundžiasi, kad šalies regionuose toliau mažėja bankų skyrių. Žmonės piktinasi, kad bankai rūpinasi tik savo gerove, o klientų poreikius pamiršta.

Gyventojai skundžiasi, kad šalies regionuose toliau mažėja bankų skyrių. Žmonės piktinasi, kad bankai rūpinasi tik savo gerove, o klientų poreikius pamiršta.

REKLAMA

Štai Biržuose jau užsidarė SEB ir netrukus duris užvers „Swedbank“ banko skyrius. Jie siūlo gyventojams naudotis banko paslaugomis internetu.

Tačiau pensininkai atkerta, kad nemoka ar neturi galimybės naudotis internetu, todėl dabar keliasdešimt kilometrų turės vykti iki kito artimiausio banko.

Neliks nė vieno skyriaus

Viena iš daugiau kaip 10 tūkst. Biržų gyventojų Živilė (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) skundėsi, kad mieste vienas po kito užsidaro banko skyriai. 

„Prieš keletą metų Biržuose neliko „Luminor“ banko, jo klientams tenka važiuoti į Pasvalį apie 40 kilometrų. Šią vasarą užsidarė ir SEB banko skyrius. O dabar sulaukėme naujienos, kad gruodį neliks ir „Swedbank“. O šiuo banku naudojasi tikriausiai dauguma rajono gyventojų, ypač pensininkų.

REKLAMA
REKLAMA

Juk žmonės būtent į šio banko korteles gauna pensijas ir įvairias išmokas. Keista, kad tiek klientų turintis bankas nusprendė uždaryti savo skyrių. Žinoma, turime elektronines bankininkystes. Pati ja irgi naudojuosi, tačiau kartais būtina vykti į banko skyrių“, – sakė moteris. 

REKLAMA

Ji pateikė ir pavyzdį, kada internetu bankas paslaugos niekaip nesuteikia. 

„Prieš kelis mėnesius baigėsi mano banko kortelės galiojimo laikas. Laukiau ir maniau, kad naują gausiu paštu į namus. Tačiau nesulaukusi kreipiausi į banko skyrių. Pasirodo, kad kortelę turėjau pasiimti banke. 

Taigi, tikrai ne visada galima apsieiti be apsilankymo banko skyriuje. Tačiau patiems bankams tai nerūpi. „Swedbank“ iš pradžių susimažino savo patalpas, o dabar apskritai užsidaro. Matyt, nenori mokėti už pabrangusią elektrą ir šildymą. O kur mums teks vykti irgi į Pasvalį? Ar ten banko irgi nebėra ir teks sukarti 70 kilometrų iki Panevėžio? Žmonėms iš atokesnių kaimų susidarys ir dar daugiau kilometrų. Netrukus, matyt, į bankus vyksime tik Vilniuje ir Kaune“, – piktinosi Živilė. 

REKLAMA
REKLAMA

Ji atkreipė dėmesį, kad vizitui į banką reikia registruotis iš anksto. 

„Kartais vykstu į Panevėžį apsipirkti, galėčiau juk ir į banką užsukti, tačiau, matyt, be registracijos to negalėsiu padaryti. Juk dabar vizitus į banką reikia planuoti, kaip ir pas gydytojus“, – ironizavo moteris. 

Kita Biržų gyventoja Vilma tikino, kad be bankų skyrių kaip nors išsivers, naudosis elektronine bankininkyste. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau neramu dėl vyresnių žmonių. Neseniai 90 metų mamą įkalbinau pasiimti banko kortelę. Anksčiau pensiją ji gaudavo grynaisiais, dabar pinigai pervedami į kortelę. Ji tikrai nesinaudos elektroninėmis banko paslaugomis. Vadinasi, turėsime ją vežioti į banko skyrių kitame mieste. 

Dar gerai, kad bankomatus turime šalia. Kitu atveju net ir pinigų tektų vykti pasiimti už kelių dešimčių kilometrų. O grynųjų kaime reikia. Čia net parduotuvės dažnai kortelėmis aptarnauja tik tuos klientus, kurie perka daugiau nei už 5 eurus“, – pasakojo Vilma.

REKLAMA

Paprastai už atsiskaitymą kortelėmis bankai ima nustatyto dydžio mokestį iš prekybininkų.

Į banką gyvai gali tekti vykti ir, pvz., norint uždaryti mirusio asmens sąskaitą, pametus korteles ir dokumentus ar pan.

Pritrūko klientų, todėl banką ir uždarė

SEB banko atstovė Ieva.Dauguvietytė-Daškevičienė sakė, kad pastaruosius metus klientų aktyvumas Biržų skyriuje nuolat mažėjo, kadangi absoliučią daugumą paslaugų klientai jau gali gauti nuotoliniu būdu – telefonu ar internetu, naudodamiesi mobiliąja programėle. 

REKLAMA

„Mokėjimo korteles klientai patogiai gauna į namus ar darbą, grynųjų gali pasiimti tomis pačiomis sąlygomis iš visų Lietuvos ir užsienio bankomatų. 

Pastaruoju kelerius metus daug dėmesio skyrėme ir klientų edukacijai, kaip savarankiškai naudotis banko paslaugomis, nuotolinėmis konsultacijomis ir skaitmeniniais kanalais. Esame įgyvendinę skaitmeninio dokumentų pasirašymo projektą, todėl visus reikiamus dokumentus klientai gali pasirašyti skaitmeniniu būdu ir mūsų teikiamos nuotolinės konsultacijos leidžia pasiekti klientą jo buvimo vietoje, nekviečiant jo fiziškai apsilankyti skyriaus patalpose“, – komentavo banko atstovė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, I Dauguvietytės-Daškevičienės teigimu, yra ieškoma sprendimų, kaip atvejais, kai klientui visgi prireikia atvykti į skyrių, užtikrinti klientų konsultavimą Biržuose. 

„Vienas iš sprendimų – mobiliosios banko specialistų komandas atvykimas. Bet kokiu atveju, jeigu klientams kyla klausimų, siūlome skambinti, kadangi daugumą klausimų galime išspręsti telefonu.  

Uždarius Biržų skyrių ir savitarnos zoną skyriuje, grynuosius pinigus išmokantis ir priimantis bankomatas įrengtas prekybos centre  „Norfa“ Respublikos g. 2E ir prekybos centre „Norfa“, Basanavičiaus g. 1, – sakė banko atstovė.

REKLAMA

Į banką be registracijos priima tik skubiais atvejais

Taip pat I. Dauguvietytė-Daškevičienė priminė, kad privatūs klientai nemokamu grynųjų pinigų limitu, kuris priklauso pagal turimą paslaugų planą (išskyrus „Standartas“), gali pasinaudoti paimdami grynuosius pinigus bet kurio banko bankomate. 

„T. y. jei klientas naudojasi mūsų populiariausiu paslaugų planu „Sumanu“, jam priklauso 550 eurų nemokamas grynųjų pinigų limitas – tiek nemokėdami SEB bankui grynųjų pinigų paėmimo mokesčio grynųjų per mėnesį klientai gali paimti bet kurio banko bankomate tiek Lietuvoje, tiek užsienyje“, – informavo banko atstovė. 

REKLAMA

Anot jos, bankas bankas klientus skyriuose priima iš anksto užsiregistravusius. 

„Tačiau kritiniu atveju, pavyzdžiui, jei klientui reikia skubiai atsiimti mokėjimo kortelę, deriname skubaus priėmimo banko skyriuje laiką. 

Prie aptarnavimo modelio su išankstine registracija perėjome Covid-19 pandemijos metu, tačiau po to atlikome klientų apklausą ir absoliuti dauguma klientų (90 proc.) pasisakė už tokį banko darbo būdą, nes taip gali planuoti ir taupyti savo laiką. Kaip iš anksto užsirašo pas stomatologą, gydytoją, kirpėją, notarą, taip klientai įprato užsirašyti ir į vizitą banko skyriuje ir nebenorėjo grįžti prie ankstesnės aptarnavimo tvarkos“, – pastebėjo I. Dauguvietytė-Daškevičienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siūlo su banko darbuotojais bendrauti telefonu, vaizdo skambučiais

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius patvirtino, kad jo atstovaujamo banko padalinys Biržuose veiks iki gruodžio 2 d. 

„Vėliau šiose patalpose ir toliau visą parą veiks mūsų banko savitarnos erdvė, kurioje bus galima atlikti grynųjų pinigų operacijas bei naudotis interneto banko terminalu. Artimiausią „Swedbank“ padalinį bus galima rasti Pasvalyje, adresu Vilniaus g. 11.“ – komentavo banko atstovas. 

REKLAMA

Jis taip pat paaiškino, kodėl buvo nuspręsta uždaryti padalinį Biržuose. 

„Banko padalinių tinklo veiklą, klientų srautus padaliniuose peržiūrime nuolat. Jau ne vienerius metus pastebime augantį e. kanalų naudojimo aktyvumą. Žinoma, pandemija tai dar labiau paskatino, tačiau ir iki jos tik mažas procentas visų operacijų buvo atliekamos padaliniuose. 

Taip pat pastebėjome, kad dažnai pakanka konsultacijos telefonu – klientai, skambinantys užsiregistruoti konsultacijai padalinyje, gauna konsultaciją pokalbio metu ir reikalus absoliuti dauguma jų susitvarko nuotoliniu būdu, naudodamiesi mūsų interneto banku ar išmaniąja programėle. Jei klientas pageidauja ar kreipiasi dėl sudėtingesnio klausimo – galime pasiūlyti vaizdo konsultaciją, kuri leidžia išsamiai aptarti kliento situaciją klientui net neišėjus iš namų“, – komentavo S. Abraškevičius. 

REKLAMA

Pasak jo, bankas nuolat investuoja į paslaugų teikimą elektroniniais kanalais, todėl šiandien klientams užsukti į padalinį reikia tik dėl itin mažo paslaugų skaičiaus – iš esmės visas banko paslaugas galima susitvarkyti interneto banke arba išmaniojoje programėlėje. 

„O grynųjų pinigų operacijas galima atlikti padalinio patalpose veikiančioje savitarnos erdvėje, kurioje yra galimybė naudotis ir interneto banko terminalu. 

REKLAMA
REKLAMA

Banko padaliniuose įprastai konsultuojame būsto įsigijimo, taupymo, investavimo, kaupimo pensijai klausimais. Tačiau net ir šias sutartis klientai gali pasirašyti per nuotolį, o juos pakonsultuoti galime nuotoliniu būdu. Klientams prieš kurį laiką pasiūlėme naujovę – vaizdo konsultacijas, kurios taip pat mažina būtinybę apsilankyti banko padalinyje“, – naujoves vardijo banko atstovas. 

Jo teigimu, banko konsultantai aktyviai moko savo klientus savarankiškai naudotis banko paslaugomis nuotoliniu būdu. 

„Pavyzdžiui, 2022 metais klientai, apsilankantys banko padaliniuose, su darbuotojo pagalba net apie 60 proc. sutarčių sudarė savarankiškai interneto banko aplinkoje, naudodamiesi klientams padaliniuose banko suteikiamais nešiojamais kompiuteriais. 

Jei visgi reikalinga darbuotojo pagalba, gyventojams pirmiausiai rekomenduojame susisiekti su mūsų banko konsultacijų centru privatiems klientams skirtu telefonu (370 ~ 5) 268 4444. Taip pat esant poreikiui kviečiame kreiptis į kitus artimiausius banko klientų aptarnavimo padalinius“, – siūlė S. Abraškevičius.

Bankai privalo užtikrinti paslaugų prieinamumą

Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vaidas Cibas sakė, kad po Covid-19 pandemijos, kai daug paslaugų, įskaitant finansų, persikėlė į skaitmeninę erdvę, finansų rinkos dalyviai (ne tik bankai) pagrindinį dėmesį skiria joms. 

REKLAMA

„Bankų įstatymas nereglamentuoja, kiek turėtų būti bankų skyrių ar kaip jie turėtų būti išdėstyti, tačiau Lietuvos banko nuomone, svarbiausia, kad nebūtų mažinamas finansinių paslaugų prieinamumas. 

Tai ypač aktualu gyventojams, kurie neturi galimybių naudotis skaitmeninėmis paslaugomis. Jeigu bankas nutaria uždaryti skyrių ar padalinį, jis turi pasiūlyti alternatyvą savo klientams, pavyzdžiui, teikti paslaugas telefonu, didinti bankomatų skaičių, steigti mobiliąsias komandas ir pan.“ – vardijo V. Cibas. 

Bankų pelnas šiemet išaugo penktadaliu

Lietuvos banko duomenimis, pirmąjį pusmetį bankų pelnas sudarė 183,9 mln. eurų – tai 30,8 mln. eurų, arba penktadaliu, daugiau negu praėjusių metų pirmąjį pusmetį.

Pelningai dirbo 14 bankų ir užsienio bankų filialų, nuostolingai – 3 rinkos dalyviai.

Šalies bankų grynųjų palūkanų pajamos per metus padidėjo 61,4 mln. eurų, arba 24,3 proc., o grynosios paslaugų ir komisinių pajamos – 12,7 mln. eurų, arba 10,6 proc.

Centrinio banko duomenimis, per dešimtmetį bankų klientų aptarnavimo vietų skaičius Lietuvoje sumažėjo daugiau kaip du kartus. Jeigu 2011 m. tokių vietų buvo daugiau kaip 900, tai dabar liko vos 442.

Elementraus žmoniškumo nėra,Jei jiems per mažas klientų rajonuose tai atvažiuoja tuose skyreliuose kelias diena dirbti gyvai be jokių ten registracijų o,O kodėl ta pati tvarka miestuose kur daug klientų ir išsidirbinėja lygiai taip pat ,Į banką kaip pas Romos popiežių,mat mieste jie jau apkrauti ir neturi laiko .Ir po to visi apsimeta kvailiais kai siautėja internetiniai sukčiai,Ir kaip suprasti kai technologijos tarnauja sukčiams ,bet ne piliečiams ?Viskas eina tik žemyn kas liečia banko paslaugas piliečiams.
Užuot valdžia kištūsi į žmonių intymius santykius su savo sutikimais ten visokiais, ar iš senukų atiminėdami senus dyzeliukus, prižiūrėtų-tvarkytų tuos bankus. Nes daro ką nori... Savivaliauja be jokios kontrolės.
Išsirinkti rinkėjams normalią valdžią kuri grąžintų bankinių paslaugų tiekimą Lietuvos institucijoms - bankai, paštas ir panašiai. Nerinkite konservų ir liberalais pasivadinusių šaikų- jiems žmogus paskutinėje vietoje.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų