Didžiuosiuose šalies miestuose asmens tapatybės korteles išsiimantys gyventojai nuo šiol Migracijos skyriuose jas gali ir išbandyti.
Čia pastatyti informaciniai terminalai, kuriuose galima aktyvinti elektroninį parašą ir išmokti naudotis elektroninėmis paslaugomis, praneša LTV „Šiandien“.
Pasak migracijos tarnybos darbuotojų, daugelis elektroniniu parašu nesinaudoja, nes nežino, kaip tą daryti. Daugiausiai domisi jaunimas.
„Kol kas susidomėjimas nėra labai didelis, pas mus tai yra naujovė, bet mes prieš įteikdami elektroninį parašą kartu su tapatybės kortele duodame žmonėms atmintines, nuvedame prie mūsų kompiuterio“, – pasakojo Vaida Šimanskaitė, Panevėžio migracijos tarnybos Pasų poskyrio specialistė.
Suaktyvinę elektroninį parašą, neišeidami iš namų gyventojai gali internetu deklaruoti gyvenamają vietą, pajamas, turtą, tvarkyti nedarbingumo pažymėjimą, gauti pažymas iš teismo, „Sodros“, medicinos įstaigų, pateikti prašymus pašalpoms, pensijoms, įvairioms išmokoms.
Elektronines paslaugas taip pat teikia gyventojų, hipotekos, testamentų, turto areštų, vedybų sutarčių registrai.
Tokie terminalai įrengti Panevėžio, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių apskričių policijos komisariatų Migracijos skyriuose.
„Kaimo žmonės, miesto žmonės gali ateiti į miesto bibliotekas, rajono bibliotekas, ten yra sutvarkytos visos programos, yra internetas, kortelių skaitytuvai, kur žmogus lygiai taip pat gali pasinaudoti elektroninės valdžios paslaugomis“, – sakė Panevėžio migracijos tarnybos Pasų poskyrio viršininkė Bronislava Pliavgienė.
Nuo šių metų gyventojai gali rinktis, kokį asmens dokumentą – pasą ar tapatybės kortelę – turėti. Pasak vidaus reikalų ministro, iki 30 litų atpigusi asmens tapatybės kortelė turėtų tapti paskata ją įsigyti ir dažniau naudoti elektroninį parašą.
Šiuo metu jau išduota per pusę milijono asmens tapatybės kortelių su elektroniniu parašu.
Zina Paškevičienė